Неминуемият въпрос, който ще бъде повтарян идните седмици е – ”Ще се превърне ли "Скитница" в новия "Здрач"?”. Защото именно "Скитница" бе книгата на Стефани Майър, появила се веднага след приключването на нейната Здрачна сага, а филмовите адаптации на нейните произведения се появяват в абсолютно същата последователност. Отговорът на въпроса обаче е лесен – ”По-скоро не”, тъй като филмът ще привлече верните последователи на Майър и любители на тийн романсите (гарнирани с премерено не-кървави приключения), но историята едва ли има потенциалът на вампирската тетралогия. – Програмата
Визионерът Андрю Никол е отговорен за някои от най-впечатляващите и тревожни футуристични картини в киното. Страхотната антиутопия "Гатака" от 1997-а вече е модерна класика, а сценарият му за "Шоуто на Труман"(1998) се оказа пророчески. За жалост "Скитница" явно не се е получил и беше премазан от критиците. Филмът получи определения като "фрустриращо абсурден" и "неволно смехотворен". – Труд
Филмът е режисиран от Андрю Никол, познат с чудесните "Гатака" и "Цар на войната". Той взима материала на Майър, завъртян около поредните юношески трепети (има си хас) и го омесва като хладна антиутопия. Но изглежда, способността да прави хубави филми я е изгубил. Най-забележителното в "Скитница" е специфичният визуален стил на Никол - хладни интериори, светли дрехи, бледи лица, прибрани руси коси. Но впечатляващите костюми и реквизит не могат да вдигнат този филм до нивото на добрите му произведения. – СЕГА
Бела и Едуард, върнете се – всичко е простено. – Джеймс Круут, Flicks.co.nz
Филмът не е романтичен, не е изкуствено романтичен, нито пък абсурден. „Скитница” притежава атмосфера, която е студена, сурова и язвителна. – Мик Ласал, San Francisco Chronicle
Ако целта на Андрю Никол е била да направи адаптация по Стефани Майер, която да е много по-недразнеща от който и да е филм „Здрач”, то тогава си е струвало. – Даниъл М. Кимъл, Sci-Fi Movie Page
Никол помага на „Скитница” да оцелее като научно-фантастичен филм, въпреки че е обременен с материала на авторката на „Здрач”. – Бен Кенигсбърг, Time Out New York