Премиерният фантастичен екшън, “ТОР: Богът на гръмотевиците”, е на път да се превърне в една от най-успешните комиксови продукции, сдобили се с киноразпространение в България.
Премиерният фантастичен екшън, “ТОР: Богът на гръмотевиците”, е на път да се превърне в една от най-успешните комиксови продукции, сдобили се с киноразпространение в България. Само за първия си уикенд, лентата на режисьора Кенет Брана е спечелила 207 334 лева. А като към това прибавим и приходите от предпремиерните прожекции, общата спечелена сума достига 249 628 лева.
Освен че, без съмнение, ще се превърне в хитово заглавие, “ТОР“ вече може да се похвали и с най-доброто българско представяне на филм, дело на студиото Марвел – впечатляващо постижение, особено ако се има в предвид, че от Марвел са отговорни за популярни и успешни филмови хитове като “Спайдър-мен”, “Железният човек” и “Фантастичната четворка”.
Разбира се, за успеха на “ТОР: Богът на гръмотевиците” допринасят и по-високите цени на билетите за триизмерна прожекция, и големия интерес на българската публика към подобни приключенски продукции, изпълнени с множество зрелищни визуални ефекти. “ТОР: Богът на гръмотевиците” даде официалния старт на летния кино сезон в България - триизмерната лента със сигурност ще натрупа повече от стабилни приходи, и ще се нареди сред големите успехи на годината. Но от този петък, по кината ще се завърти и дългоочаквания пети филм от изключително популярната в България поредица “Бързи и яростни”, който надали ще позволи на “ТОР да остане на лидерската позиция за още една седмица.
Анимационният “Рио”, който оглавяваше класацията в продължение на три седмици, застава на втора позиция. За близо един месец по кината, триизмерната анимация е натрупала 752 684 лева.
Лентата вече не е лидер в бокс офиса, но това не се отразява по никакъв начин на приходите, които продължават да се увеличават значително – само за изминалата седмица, “Рио” спечели над сто хиляди лева. В следващите три седмици, по кината ще тръгнат “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” и “Карибски пирати: В непознати води”, които със сигурност ще се окажат сериозна конкуренция, както за новия “ТОР: Богът на гръмотевиците”, така и за “Рио”. Въпреки това, анимацията на 20th Century Fox има всички шансове да достигне границата от един милион лева.
Режисираният от Илиян Джевелеков, “LOVE.NET”, е на трето място. За изминалите близо пет седмици от премиерата, филма е натрупал общо 1 068 475 лева.
Без съмнение, впечатляващ резултат, но конкуренцията от страна на премиерния “ТОР” определено оказа влияние, и за разлика от “Рио”, “LOVE.NET” регистрира по-слабо представяне през изминалата седмица. Това обаче надали притеснява създателите, които вече може да се похвалят с приходи, които поставят филма им сред най-успешните български заглавия на всички времена.
Четвърти е криминалния трилър “Адвокатът с Линкълна”, който за близо две седмици е спечелил 54 988 лева. Филмът с Матю Макконъхи успя да удържи заетата след премиерата си позиция, и въпреки че спечеленото не може да се сравнява със сумите натрупани от първите три продукции в класацията, то е напълно прилично за филм от този тип.
Подобно на представянето си в САЩ, “Адвокатът с Линкълна” ще привлече в кината почитателите на жанра, но няма да може да достигне по-широк кръг от зрители, най-вече заради сериозната конкуренция от страна на новите премиерни заглавия.
Триизмерната анимация “Приключенията на Сами” заема пета позиция, със спечелени за две седмици 39 267 лева. За съжаление, белгийско-английската продукция се превърна в един от примерите, които доказват, че не всяка триизмерна анимация се превръща в голям хит сред публиката.
Важно е да се отбележи, че “Приключенията на Сами” пристигна в България без да разчита на мащабна реклама, и това със сигурност се е отразило на приходите. Друга причина е и повече от доброто представяне на “Рио”, който успя да се пребори и с много игрални продукции. Спечеленото от “Приключенията на Сами” потвърждава за пореден път, че европейските и американски триизмерни анимации с по-малък бюджет, не могат да се конкурират с високобюджетните си събратя, които разчитат на масивна международна рекламна кампания, която има за цел да бъдат привлечени възможно най-много зрители в киносалоните.
Шестото място е заето от “Високо напрежение”, който за близо шест седмици е натрупал 371 324 лева. Филмът изгуби от набраната преди две седмици инерция, но въпреки това, приходите са повече от задоволителни. Въпреки тежката конкуренция, продукцията с Брадли Купър и Робърт де Ниро е успяла да привлече в кината над 50 хиляди души – впечатляващо постижение за филм, който не е продължение, и който не разчита на скъпи визуални ефекти и на по-високите цени за триизмерна прожекция.
"Високо напрежение” няма да надмине границата от половин милион лева, но независимо от това, лентата ще се счита за напълно приличен успех.
“Жена назаем”, с Адам Сандлър и Дженифър Анистън, е на седма позиция. Бавно, но настоятелно, лентата продължава да увеличава приходите си, които в момента се равняват на 199 072 лева, след шестседмичен престой в кината.
Въпреки, че не може да се похвали с астрономически резултати, “Жена назаем” вече се превърна в задоволителен успех, който доказва, че големите приходи които донасят филмите на Адам Сандлър в САЩ съвсем не са случайни. Приличното представяне на последния му филм в България е пореден показател за това, че актьора има достатъчно голяма публика и тук.
“Първичен код” е на осмо място със спечелени, четири седмици след премиерата, 124 133 лева. След сравнително слабия премиерен уикенд, филма с Джейк Гиленхал, привлече вниманието на по-голяма група от зрители, и успя да увеличи приходите си значително.
Подобно на “Високо напрежение”, “Първичен код” се превърна в един от малкото филми, които не само се задържат за по-дълго време в Топ 10, но и трупат ако не големи, то стабилни приходи.
Продукцията с носителя на “Оскар” Антъни Хопкинс, “Ритуалът”, застава на девета позиция. За близо един месец в България, филма е спечелил 126 986 лева. Въпреки участието на Хопкинс, очакванията не бяха за големи приходи, и дори се смяташе, че филма ще бъде засенчен от по-мащабните продукции.
Но “Ритуалът” вече може да се похвали със сума надвишаваща сто хиляди лева – стабилен резултат за религиозен трилър, който е насочен главно към по-възрастната публика.
“Писък 4” е на последното десето място, като за близо три седмици е спечелил 49 527 лева. Имайки в предвид популярността на тази поредица, спечеленото до момента е без съмнение разочароващо, и поставя лентата директно в класацията на очакваните заглавия, които обаче се представиха неочаквано слабо в бокс офиса.
В САЩ, “Писък 4” се представи също под очакванията, и именно заради това, не е ясно дали продуцентите ще дадат зелена светлина на планирания пети филм от поредицата.
1 гласа
Заслужено място за Тор