Ейми Адамс беше спрягана за главната роля в биографичен филм за певицата Джанис Джоплин. Режисьорът Жан-Марк Вале (Клубът на купувачите от Далас) заяви, че повече няма да се занимава с продукцията. Ейми Адамс също се отказа от нея. Проектът, озаглавен "Janis Joplin: Get It While You Can" беше замислен отдавна, но по стечение на обстоятелства, към момента все още не може да бъде осъществен. Припомняме, че Мишел Уилямс се снима в друга биографична лента, посветена на певицата. Тя носи заглавието "Джанис". Филмът е адаптиран по книгата "Любов, Джанис", написана от сестрата на Джоплин - Лора. Режисьор ще е Шон Дъркин. Продуцент е Питър Нюман, който е и притежател на част от правата на песните й. Сюжетът ще наблегне на последната половин година от живота на звездата. Емблематичната певица умира през 1970 год. на 27-годишна възраст от свръх доза хероин, но оставя значима следа в историята със своята музика. ... още »
Джак Никълсън официално се е оттеглил от голямото кино, той не планира повече участия в значими роли или продукции. Припомняме, че последната му роля беше преди 7 години във филма “Как да разбера?” (How Do You Know?). 79-годишният Джак Никълсън е номиниран 12 пъти за награда “Оскар” и 3 пъти става носител на престижния приз. Никълсън печели 3 награди БАФТА и 7 “Златни глобуса”. В своята 60-годишна филмова кариера той участва в ленти, превърнали се във вечни класики - “Полет над кукувиче гнездо”, “Сияние”, “Китайски квартал”, “Батман”, “Колкото толкова”, “Вълк” и редица други. ... още »
В последното издание на шоуто "Saturday Night Live" направиха цял скеч, с който се пошегуваха с един от основните претенденти за "Оскар" тази година - филмът на Дамиен Шазел "La La Land". Лентата достигна връх на своята популярност през последните седмици и събира все повече фенове по цял свят, а критици и зрители се надпреварват да изказват положителни мнения за мюзикъла. В комедийната сценка, Азис Ансари играе човек, който е арестуван, заради това, че не харесва достатъчно "La La Land", а просто го смята за "добър". Предлагаме ви да видите и откъса от шоуто! ... още »
Актрисата от "Здрач" дебютира като режисьор с късометражната продукция "Да поплуваме" (Come swim). Тя има, също така, ключово участие и в разработката на визуалния стил на филма, който според думите на звездата, е уникален по методите, използвани за създаването му.Припомняме, че миналата сряда беше публикуван научен труд, който разглежда уникалните методи на разработка и визуализация в проекта. Актрисата е съавтор в публикацията, заедно с разработчици от Адоуб, Дж. Джоши и Дайвид Итън Шапиро. "Това съвсем не е малък филм. От актьорите очакват дебют, в който всички стоят и си говорят в една стая. Защо реших да започна толкова сложен проект ли?! Навярно, защото съм малко мазохистка!" - признава самата актриса. В интервю пред Кевин Джеймс, тя продължава да се шегува, че е стигнала до проникновенията за заснемането на лентата си, докато е гледала анимацията "Търсенето на Немо". Вижте и тийзър към творбата на Кристен Стюарт. ... още »
Актьорът Джон Траволта трябвало да изчака одобрение от сциентоложката секта, за да участва в "Криминале". Този факт и още редица други, станаха известни от документалната лента на Лия Ремини "Лия Ремини: Сциентологията и след това". Тя е била член на сектата в продължение на девет години и едва преди четири е успяла да се откъсне от тях. По този повод актрисата пише книгата си "Troublemaker: Surviving Hollywood and Scientology", по която е създадена и документалната лента. Майк Райндър (прес секретар на сциентолозите в продължение на 20 год.) разказва, че Джон Траволта го е помолил да оцени сценария, за да даде мнението си дали актьорът да изиграе ролята. Той получил отрицателно становище от сектантите, но въпреки това решил да приеме предложението на Тарантино. Това оказало решаващо влияние върху кариера на Траволта, която по това време била в застой. Сциентолозите обичайно не говорят за делата си, но подобни истории се появяват от време на време в медиите. Въпреки това, много актьори от Холивуд до ден днешен са съпричастни с движението. Сред поклонниците му са Том Круз, Кърсти Али, Джейсън Ли, Елизабет Мос, Джена Илфман, Джовани Рибизи. Редица други артисти са успели да го напуснат. Това са имена като Пол Хагис, Джефри Тамбор, Кристофър Рийв, Кандис Берген и Лиса Мари Пресли. ... още »
Десетото издание на международния филмов и музикален фестивал “Кустендорф”, който се провежда в Сърбия, завърши в петък с приз за режисьора Николай Тодоров. Решението за учредяване и присъждане на наградата “най-поетичен филм” за късометражния „Преди да заспя” принадлежи лично на Емир Кустурица, който е основател и директор на фестивала. Основна тема на поредица от дискусии и майсторски класове по време на фестивала е въпросът за достъпните средства за създаване на филми днес, чрез които се променя и самият език на киното. В речта си по време на награждаването Кустурица отбелязва, че фестивалът Кустендорф се стреми да проследи както техническите нововъдения, така и промените в киноезика, като намира баланс между артистични филми и филми, създадени да забавляват. Той е уверен, че тазгодишната селекция е най-добрата досега."Вярвам, че е така, тъй като показахме широк спектър от филми и представихме автори, които са смели и които са реализирали своите идеи, следвайки новите технологии. Затова със своите приятели реших да дам награда за най-поетичен филм", заяви режисьорът.Филмът “Преди да заспя” е с времетраене 30 минути, продукция на „Скрийнинг имоушънс” с подкрепата на Националния филмов център. Той разказва за момче и момиче, които чакат дете. Младите родители обаче остават без покрив над главите си. Напускат познатия свят и се отправят към неизвестното.Николай Тодоров завършва кинорежисура в НАТФИЗ, в класа на проф. Георги Дюлгеров. Носител е на наградата “Джеймисън” за най-добър късометражен филм на София филм фест и наградата на фестивала в Корк, Ирландия за филма си „Минутите след това”, а лентата му „Три дни в Сараево”е сред номинациите на Българската Филмова Академия за 2014.Общо 22 късометражни филма на млади автори се състезаваха за фестивалните отличия в Кустендорф, като "Златно яйце" получи Михаел Алалу от Израел за творбата му "Трън". "Сребърно яйце" бе присъдено на авторката от Дания Тона Отили за "Лулу в реалния живот", а режисьорът Матео Гарилио бе награден с "Бронзово яйце" за филма "В гърлото", заснет като швейцарско-аржентинска копродукция. ... още »
„Моят филм е наблюдение върху материализма на едно загниващо общество от консуматори!“Джордж РомероКогато през 1968 Джордж Ромеро представя на кинофеновете „Нощта на живите мъртви“ (“Night of the Living Dead”), той едва ли си дава сметка за последиците и влиянието на филма му върху поп културата през следващите десетилетия. Подобно на своите безименни персонажи, търсещи свежа плът с некоординирани движения, субжанрът се развива безконтролно в най-неочаквани направления, като заразява всичко по пътя си: от мелодрамата, през уестърна, до криминалния трилър и музикалната комедия. Зомбификацията на киното е реален факт, антропологичен и социален феномен, свързан с особености на културното развитие, и любима сфера за художествен изказ на студенти третокурсници от киноучилищата по цял свят. С евтините си специални ефекти и възможностите за метафорични иносказания, живите мъртъвци привличат мнозина автори (предимно млади и амбициозни) избрали необичаен начин за споделяне на философските си размишления и лични възгледи.„Заразно зло: Финалът“ не спада към нискобюджетните претенциозни притчи, които се появяват епизодично в пейзажа на зомби-културата. Шестият филм от франчайза, принадлежи към чисто визуалното забавление, като естетически и структурно се доближава до първоизточника си – японската видеоигра, носеща същото име. Както може да се очаква, историята се върти около Алис (Мила Йовович), която броди самотна из постапокалиптичен Вашингтон. Филмът започва с резюме на перипетиите на красавицата, и дори зрителите, незапознати с нейната горестна съдба от предишните издания на поредицата, не се чувстват пренебрегнати и лесно стават съпричастни към нейните въжделения. Оцелялата по чудо дъщеря на генетичен инженер, загинал от ръката на макиавеличния доктор Александър Айзъкс, президент на злокобната и всемогъща „Ъмбрела Къмпани“, създала Т-вируса, не се е отказала от идеята за отмъщение. Още повече, че суперкомпютърът “Червената царица“ (материализиран от Евър Габо Андерсън, дъщеря на Мила Йовович) контролиращ въпросната компания храни приятелски чувства към нея и я снабдява с важна информация. Когато към тривиалното лично отмъщение се добавя и възможността за тривиално спасяване на човечеството чрез разпространяване на антивирус, мотивацията на Алис се удесеторява. Останалото са подробности, изразяващи се в зрелищни преследвания насред апокалиптични градски пейзажи, акробатично-хореографични сбивания и неуморни престрелки.Историята се крепи на крехките рамене на визуално безупречната Мила Йовович. Тя обича осветлението и камерата, а камерата знае, че топ-манекенката трябва да изглежда добре в триизмерното екранно изображение. Филмът разчита на магнетичния славянски чар на главната героиня, но предлага и богата гама от чудовища и мутанти, като се превръща в рай за дизайнери и художници. Режисьорът Пол Андерсън, (който по щастливо стечение на обстоятелствата е и съпруг на Мила) черпи вдъхновението си от „Матрицата“ и „Космическа одисея 2001“, като добавя и известна доза експлодиращи глави и отрязани крайници, воден от вярност към каноните на жанра. Разнообразни детайли и препратки към класиците на киното превръщат разказа в забавно и развлекателно преживяване.„Заразно зло: Финалът“ е обявен като последният, шести епизод от мащабния зомби-апокалипсис, но макар и драматургично затворена, сагата за Алис остава с леко открехната врата. Съвсем допустимо е един задоволителен бокс-офис да вдъхнови авторите за продължение, но е очевидно, че понятието „умора от франчайза“ не им е непознато и витае във въздуха. ... още »
В спора се ражда истината. Или с други думи някои от най-големите постижения на изкуството са създадени в условия на конфликт. Може би когато се правят, това често се случва, защото на снимачната площадка е доста изморително – дълги работни часове, всички са с голямо его и имат своя гледна точка за това какво е изкуство. Понякога напрежението е толкова колосално, че всичко избухва и е в извън контрола на емоциите. Взаимоотношенията или са безвъзвратно изгубени, или са тествани от мъдростта на времето.Кевин Смит и Брус Уилис, „Cop Out“ (2010) „Искам да благодаря на всички, които работиха по този филм, с изключение на Брус Уилис, който е шибаняк.“ Това общо взето е тостът на режисьора по време на партито след приключване на снимките на филма.Смит твърди, че Уилис бил „непредсказуем“ и „заплашителен“ и също така смята, че той умишлено саботирал заснемането на някои от сцените, макар че самият Брус твърди обратното.Ларс фон Триер и Бьорк, „Танцьорка в мрака“ (2000)Филмът е опустошителен, музиката е страхотна, а снимките протичат кошмарно.Техните творчески различия били толкова непреодолими, че след това изпълнителката споделя, че иска да забрави за актьорството завинаги. Тя го обвинява в грозен сексизъм и че е бил направо жесток с всяка една жена от екипа. Той пък твърди, че тя понякога направо изчезвала от снимачната площадка и това коствало много пари на продукцията и като цяло не й пукало. Дейвид О.Ръсел и Лили Томлин, I Heart Huckabees (2004)Той има репутация на шурак и на човек, който бързо се пали. Някои от споровете му с актьорите са легендарни, твърди се дори, че веднъж Джордж Клуни е щял да го набие. Нищо обаче не може да се сравни със скандала му с Лили Томлин, който е записан на видео. Актрисата по-късно признава, че не е засегната от случилото се и понякога хора се държат като луди на снимачната площадка и това е нормално. Тя споделя, че отново би се снимала в негов филм с удоволствие. Стенли Кубрик и Шели Дювал, Сиянието (1980)Кубрик несъмнено е гений, но на снимачната площадка всички знаят, че е особняк. Той много тормозил актрисата по време на снимките на шедьовъра си, държейки я изолирана, тормозил я вербално и я накарал да повтори сцената с бухалката, забележете, 127 пъти. В последствие тя признава, че целият този стрес и спорове, са й докарали здравословни проблеми, но цялата тази ситуация извлякла от нея най-доброто й актьорско изпълнение. Майкъл Бей и Меган Фокс, Трансформърс: Отмъщението (2009)"Той е като Наполеон. Той иска да си създаде тази луда и скандална репутация на такъв човек. Той иска да бъде като Хитлер на снимачната площадка.“ Това са думи на Фокс за взаимодействието й с режисьора. Той не харесал това сравнение и не я поканил в следващото продължения на филма, твърдейки, че Спилбърг му наредил така, което великия Стивън напълно отрича. Ауч!!!Робърт Дауни Джуниър и Дейвид Финчър, Зодиак (2007)Дейвид Финчър обича да прави много дубли, той е методичен и прецизен. Робърт Дауни, от друга страна, е известен е леконравието си. Финчер казва: „Той постоянно се оплакваше, че не може да се работи по 14 часа на ден и че няма време дори да отиде до тоалетна, затова държеше бурканче с урина на снимачната площадка, с него демонстрираше някаква форма на протест.“ Дауни пък отвръща: „Да, исках да го удуша няколко пъти и мисля, че той точно това искаше. Аз го разбирам какво иска, все пак съм чел книги за Гулаг.“Вернер Херцог и Клаус Кински, Агире, гняв Божий (1972) и Фицкаралдо (1982)Любовоомразата между двамата творци е документирана в много анали на киното. Режисьорът открито признава, че е заплашил да застреля Кински, а после и себе си, също така и че ще му подпали къщата. Актьорът от своя страна признава: „Ние много се обичахме и бяхме много близки, но и двамата имахме тайни и явни планове да се убием един друг“. Херцог допълва: „ Клаус е един от най-големите актьори на века, но той също така е и чудовище, нещо като заразна болест. Всеки един ден аз трябваше да измислям нови начини да опитомя това животно.“ДАС ... още »