Специална зала ще посрещне геймъри и ентусиасти за различни активности и турнири
На 6 и 7 юли Aniventure Comic Con посреща автора на поредицата книги от вселената на „Дюн“, „Междузвездни войни“ и „Досиетата X” – Кевин Дж. Андерсън, както и художник от света на популярното издателство Ди Си Комикс (DC Comics) Кристиан Дусе. Те се присъединяват към списъка от забележителни гости, с които феновете на най-голямото събитие за поп култура у нас ще се запознаят на живо.
Освен вълнуващите срещи със световноизвестни артисти, събитието ще предложи на всички фенове на гейминга специална зона и възможността да се включват в различни турнири с награден фонд от 3000 лева благодарение на A1 и Lenovo. Един от тях е League of Legends Challenge, а форматът на срещите ще е 1v1. И тази година записванията ще се провеждат само на място. Предстои да бъдат обявени още много активности, турнири и зони свързани с актуални и любими игри, а изненадите в Gaming залата са гарантирани.
Когато говорим за необятния свят на киното, няма как да не споменем един от най-въздействащите филми, излизали някога на голям екран, а именно актуалният „ДЮН“ (DUNE). Екранизацията на едноименната фантастика на писателя Франк Хърбърт спечели цели 6 награди „Оскар“, а режисьорът Дени Вилньов създаде с невероятно майсторство и „ДЮН: Част втора“. Част от екипа и на двата филма е авторът Кевин Дж. Андерсън, който пристига в България специално за тазгодишното издание нa Aniventure Comic Con. Той ще разкаже повече за ролята си в мащабните продукции, като съавтор на 15 книги от поредицата за пясъчната планета „ДЮН“. Андерсън ще разкрие подробности и за работата си като писател, който има издадени 180 книги продадени в 24 милиона тираж на 34 езика. Освен на „Дюн“ Кевин Дж. Андерсън е автор и на множество романи от сагата за „Междузвездни войни“ и „Досиетата X”. Но това далеч не е всичко, защото специалният гост на фестивала е писал и романи за Супермен и Батман, както и редица комикси за някои от най-големите световни издателства като DC Comics, Marvel, Boom!, IDW, Wildstorm, Topps и Dark Horse.
А щом споменахме комикси и супергерои, идва ред да обърнем специално внимание на следващия изключителен гост на Aniventure Comic Con – художника Кристиан Дусе oт вселената на DC Comics. Сред шедьоврите, създадени от Дусе, са комиксите „Batman“, „Flash“, „Batman & Robin“, „I Аm Batman“, „Justice League vs. Godzilla vs. Kong“. Портфолиото му включва и отличителните творби за Mаrvel „Guardians of the Galaxy: Ozone Heroes“ и „Marvel's Hero Project: Astonishing Austin“. Кристиан ще бъде и в двата дни на събитието за среща с фенове, автографи, рисуване на живо по поръчка и други активности.
Не пропускайте тази и още много вълнуващи срещи по време на Aniventure Comic Con на 6 и 7 юли в Интер Експо Център – събитието, което събира на едно място аниме, манга, косплей, комикси, гейминг и още много други активности и забавления, свързани с поп културата у нас.
Сред обявените артисти до момента са актьорите Рос Марканд (The Walking Dead, Avengers, Doctor Strange, Invincible, What if…?) и Дан Фоглър (Fantаstic Beasts, The Walking Dead, Fanboys, Balls of Furry, The Offer), както и международните косплей артисти Bambi Lashes Design и Еrza Cosplay.
АNIVENTURE COMIC CON 2024 се провежда с генералната подкрепа на Ozone, A1, Coca-Cola и Fanta.
Двудневни, еднодневни, ULTRA и MEET & GREET билети за Aniventure Comic Con 2024 могат да бъдат закупени от https://www.comiccon.bg, мрежата на Ивентим, както и във всички бензиностанции OMV в цялата страна.
Повече информация и актуални новини за събитието следете на: https://www.facebook.com/comiccon.bg https://instagram.com/comiccon.bg https://www.tiktok.com/@comicconbg https://www.comiccon.bg http://aniventure.net/bg/ https://www.facebook.com/nakamabg https://www.instagram.com/nakamabg
Някъде, насред пустошта и мръсотията, съкрушени от тежестта на идеала за „американската мечта“, трима мъже с шантави имена (Трой, Лудото куче и Дизел) се опитват да намерят своето място под слънцето. Но тези гангстери от най-новия филм на Пол Шрейдър – „Човек за човека е вълк“ (“Dog Eat Dog”) са обречени на провал. Филмът дебютира на фестивала в Кан, а според изпълнителя на главната роля в него – Уилям Дефо, с него режисьорът демонстрира най-добрата си форма. „Малкият бюджет на филма ни помогна да изразим колко евтин може да бъде един живот – размишлява Дефо, който е участвал вече в 7 филма на Шрайдър. – Не сме го търсили, просто така се получи. Клийвланд, където снимахме, е бил един много богат и развит град. От него произлиза Рокфелер. Но сега преживява трудни времена. Духът му обаче е на борец. Под повърхността на разрухата има много пластове и именно от тях се възползвахме.“ ... още »
Димпломният филм на Николас Щайнер от немската филмова академия в Баден-Вюртемберг – „Отгоре и отдолу“ (“Above and Below”) се нарежда сред най-добрите за изминалата година, според критиката и днес ще се бори за Немска филмова награда в категориите „най-добър документален филм“ и „най-добра камера“. Щайнер, който е швейцарец, разказва в рамките на два часа историята на петима аутсайдери, избрали за свой дом пустинята на Калифорния. Междувременно младият режисьор работи по първия си игрален филм – „история, насред планините и скалите, надвиснали над морето – както обяснява той. – Въпреки това ще следва визуалния стил на „Отгоре и отдолу“. Продуцент на филма ще е не кой да е, а Ерик Лекнер, който стои зад филма на имена като Микаел Главогер и Улрих Зайдъл. ... още »
Около 48% от кината във Великобритания вече излъчват кино „на живо“ в своите зали според първото проучване на подобен тип събития. Сред събитията са включени излъчвания на театрални постановки, като тази на „Хамлет“ с участието на Бенедикт Къмбърбач (която се превърна в най-хитовата подобна премиера с 2, 92 млн. долара постъпления), оперни постановки, прожекции на филми със съпровод на музика, изпълнявана в залата или тайни прожекции като тази на „Империята отвръща на удара“ (която привлече 100 000 зрители). Според директорката на организацията „Кино на живо“ (Live Cinema) – Лайза Брук, „подобни събития привличат нов тип зрители като по този начин ги насърчават да спрат да използват само видео он диманд и да се върнат в киносалоните.“ ... още »
„Влюбени деца“ (“Kids In Love”) с участието на Уил Поултър, Алма Ходоровски и Кара Делевин е включен в секцията „Най-доброто от Великобритания“ на кинофестивала в Единбург, който ще протече през юни в шотландския град. Уил Полтър е в ролята на младеж, който, в годината след завършване на училище, се запознава с красива жена (Ходоровски) и това променя живота му радикално. Той се отдава на луди партита и диви нощи в закътани кътчета в Лондон с нейните харизматични приятели. Филмът отбелязва режисьорския дебют в игралното кино на Крис Фогин. ... още »
Световната премиера на военната драма „Антропоид“ (“Anthropoid”) с участието на Килиън Мърфи и Джейми Дорнан ще се състои в рамките на фестивала в Карлови Вари и то не кога да е, а във вечерта на откриването на форума на 1 юли. Това не е случайно, тъй като сюжетът на филма се върти около важно събитие от историята на Чехословакия – покушението срещу нацисткия офицер Райнхард Хайдрих. То е замислено под кодовото име „Операция Антропоид“ и е осъществено от двама чешки войници, които са искали да премахнат третия по важност човек в Третия Райх след Хитлер и Химлер. На премиерата ще присъстват Дорнан, Шарлът ле Бон, Аня Гайслерова, Тоби Джоунс и режисьорът на филма Шон Елис. ... още »
Британската телевизия АйТиВи и американският стрийминг сайт Хулу ще си партнират в заснемането на историческия сериал „Харлотс“ (“Harlots”), в който ще участват Саманта Мортън, Лесли Манвил и Джесика Браун Финдли. Осемте епизода на замисления проект ще бъдат излъчени първо в Европа, а след това и в САЩ. Идеята на сериала е на Алисън Нюман, а драматуржката Мойра Буфини е написала сценария, в който се проследява борбата на собственичка на бордей в Лондон през 18 век да го запази сред конкуренцията с друго подобно „заведение“. Снимките ще стартират през юни в английската столица под режисурата на Лоурънс Тил. ... още »
Интервю с Гарт Енис – създател на комикса “Проповедникът“/“ Preacher” и ко-изпълнителен продуцент на сериалаКакво Ви вдъхнови за създаването на комикса “Проповедникът“/ „Preacher”?Преди малко повече от двадесет години Стийв Дилън (съавтор на “Проповедникът“) и аз имахме много приятно сътрудничество по време на работата ни върху книгата “Hellblazer” (съвременна американски серия от хорър комикси – Б.пр.), с главен герой Джон Константин, която беше реализирана с успех на телевизионния и на големия екран. Това накара DC Comics да ни възложат да напишем собствена книга. Така започнах да трупам идеи. В началото нямаше оформена някаква глобална идея. Всичко се случваше на тласъци. Всъщност заглавието “Проповедникът“/ „Preacher” се появи малко по-нататък. Но, планът за книгата беше да бъде уестърн и да бъде в сферата на свръхестественото, но в хода на работата, тя придобиваше все повече характер на типична американска история. Джеси, от една страна, е типичният южняк, а Касиди е ирландски емигрант, представляващ другата част от американската история; всъщност – моята част, тъй като аз самият съм емигрант. Адът и раят се появиха в духа на типичния за онова време комикс. Първият, заел се с идеята за ада и рая, като места, в които можеш да отидеш и да се върнеш обратно, беше Алън Мур през 80-те години на миналия век със “Swamp Thing”. Тази тема беше използвана в много комикси, като “Sandman” и “Hellblazer” – както се случи и с “Проповедникът“/ „Preacher.” Но, влиянието на комиксите свършва дотук. Както можете да се убедите от прочетеното и видяното, основното влияние идва от филмите и телевизията – всички американски филми и телевизионни филми, които съм гледал като дете. Това направи комикса твърде необичаен тогава, тъй като до този момент повечето комикси бяха повлияни от други комикси. Можете ли да посочите някои от американските и телевизионните филми, които Ви оказаха влияние? В началото това бяха уестърните с Джон Уейн, които гледах като малко дете заедно с моя дядо. Когато пораснах малко повече, баща ми ме запозна с Клинт Йистууд и Сам Пекинпа… след това дойдоха криминалните филми и екшъните…и военните филми също ми оказаха голямо влияние. Докато растяхме през 70-те и 80-те години, ние гледахме повечето американски телевизионни филми, така че, когато в крайна сметка дойдох тук, вече познавах повечето от тях. Например, “Военнополева болница“/ „M.A.S.H.” – колкото и да е странно, без озвучаване на смеха, така че това беше от време на време смешна драма. Друго силно влияние изпитах, когато гледах оригинала на „Кинг Конг“/ „King Kong“ (1933). Но, дори когато бях малко дете, това, което ме впечатляваше повече от Кинг Конг, беше град Ню Йорк – това, че реално съществува град като Ню Йорк. Спомням си как питах баща си дали това място съществува в действителност и дали ще мога да отида там някой ден. Както се вижда в “Проповедникът“, това е мястото, където започва историята на Касиди – ирландския емигрант, слязъл току-що от кораба в Ню Йорк, който никога не е виждал нещо подобно. Какво можете да ни кажете за предишните опити за адаптация на “Проповедникът” за киното и телевизията? Още през 1996 година към Стив Дилън и мен се обърнаха хора, които искаха да направят от комикса самостоятелен филм, но идеята не се реализира, защото не успяха да осигурят финансиране. След това имаше един доста сериозен опит за реализация от страна на HBO, който се провали поради липса на достатъчна подкрепа. Последваха няколко опита за създаване на филми на тази основа от Сам Мендес („Американски прелести“/ „American Beauty“, „Път към отмъщение“/ „Road to Perdition“) и Д. Дж. Карузо – режисьорът на „Соленото езеро“/ „The Salton Sea“ (2002). Проблемът беше в това, че материалът в комикса беше прекалено много за игрален филм. “Проповедникът” е почти претрупан с гротескни образи и екстремни ситуации. Ако се опиташ да ги поместиш в един два и половина часов сценарий, няма да се получи. Някои се опитаха – например, сценарият на Джон Огъст („Голяма риба“/ „Big Fish“, „Ангелите на Чарли“/ „Charlie’s Angels“), който беше написан много добре, но той просто доказа, че не може да бъде реализиран, защото на всяка страница имаше някаква нова ужасна ситуация с поредния екстремен образ. Аз обичам да казвам, че трябваше да минат двадесет години, за да се направи “Проповедникът”, но след като Сет Роугън и Евън Голдбърг се заеха с това, бяха достатъчни само няколко. На какво се дължи фактът, че точно този творчески екип (изпълнителни продуценти Сет Роугън и Евън Голдбърг; шоурънър Сам Кейтлин) се оказа подходящият избор?Това, което ги отличава – а това е нещо, което съм видял в колектива – е, че всички, които са харесвали “Проповедникът”, преди десет-петнадесет години са заемали низши длъжности. Сега тези хора са се изкачили по служебната стълбица, но са запазили пристрастията и любимите си проекти и нещата, които винаги са искали да правят и които сега могат да реализират на големия екран. “Проповедникът” е най-убедителният пример за това, защото както Сет и Евън ще ви кажат, те винаги са искали да го осъществят, но просто не са били в състояние да направят това до преди няколко години. Това е, което създаде предпоставка за реализацията на комикса. Според Вас, как ще реагират феновете на комикса “Проповедникът” на промените, които сте направили в телевизионния сериал?Различните хора ще отговорят различно. Някои ще смятат, че промяната дори в най-малката подробност е кощунство, други ще разберат, че историята в първоначалния си вид не става за телевизионен филм, защото темпото е прекалено бързо. Както казва Сам Кейтлин: “Комиксът започва на високи обороти със 100 мили в час и бързо набира скорост.” Ако просто пренесете това на екрана, ще изчерпите материала за около сезон и половина. Затова те го адаптираха за темпото на телевизионен филм. Например, в книгата Джеси придобива своята сила и наръчника за ползването й, така да се каже, и взема решение за мисията си почти светкавично. В телевизионния филм са необходими няколко епизода, за да се установи какво е това, показва се какво според него той трябва да прави с това, какво е това и какво е предназначението му, но това отнема доста време, защото в началото той не е на прав път. Така че, необходимо е малко повече време. Що се отнася до това какво ще си помислят хората или как ще реагират? Това е нещо, което рядко се опитвам да предвидя, тъй като то е непредсказуемо. Но, двата въпроса, които винаги си задавам, са: „Дали ми харесва?“ и „Дали работи?“ – в смисъл, дали ще се задържи достатъчно дълго, за да се развие цялата история? А отговорът на втория въпрос може да не съвпада с рецензиите или с реакцията на феновете – той се крие в общия брой на гледанията. В крайна сметка, това е критерият дали сме успели или сме се провалили. И Доминик Купър (Джеси), и Джоузеф Гилгън (Касиди) приличат на своите първообрази от комикса, но русокосата и синеока Тюлип във филма е афроамериканка (ролята се изпълнява от родената в Етиопия актриса Рут Нега). Кое наложи тази промяна? Когато за първи път видях кадър с Доминик Купър в костюм, си помислих: “Боже мой, това е той! Това наистина е той.” Може би това беше моментът, в който всичко стана реалност. Но, аз смятам, че Сам Кейтлин искаше да… изследва темата за двойка от различни раси и как това би могло да утежни толкова много живота на Джеси и Тюлип. Мисля също, че в по-широк смисъл, налице е и темата за разнообразието. Мога да ви уверя, че ако се налагаше днес да работя върху “Проповедникът”, съставът би бил много по-разнообразен. Като изпълнителен продуцент на филма, какви са ежедневните Ви ангажименти към продукцията? Проявиха много добро отношение към мен от самото начало, като ми дадоха достъп до плановете, текстовете и ежедневните задачи, а сега – и до всеки епизод, след сглобяването му. А аз им правех някои забележки с конкретни адресати. Но, да ви кажа честно, колкото повече ги наблюдавам, толкова повече съм склонен да ги оставя да действат самостоятелно. Имам голяма увереност в направеното от тях. Изхождайки от промените, направени от тях, има ли нещо, което сега бихте искали да бяхте направили другояче в комикса? Нищо съществено. След като видях колко добре са се справили с някои от героите – особено, със Светеца на Убийците, намирам, че всичките ми възражения са оборени. Удоволствието, което изпитах, когато видях сцените със Светеца на Убийците – особено тази, в която той влиза на кон в малко градче от Запада, мислейки си: “Това е уестърн! Боже мой, това е уестърн! И той е мой” наистина стопи всичките ми резерви.Участието Ви във филма не породи ли у вас желание да се върнете назад и да напишете нов комикс “Проповедникът”?Мисля, че силата на този комикс е, че той е завършен и съществува под формата на тези шест книги на полицата. Наистина няма повече какво да се каже по отношение на историята. Предполагам, че бих могъл да се върна назад и да задълбая в това, което се е случило с Касиди през онези осем години в Америка до срещата му с Джеси, но какъв е смисълът? В сегашния си вид комиксът се справя добре със задачата си да покаже гледната точка на Касиди за събитията, противопоставена на това, което Джеси открива по-късно. Мисля, че няма нужда да се добавя нещо повече към това. Искам да кажа, че би могло да вземете някоя от тези книги-комикси и да я дописвате вечно, но колкото повече правите това, толкова по-слаба става историята. На кои телевизионни филми сте почитател в момента и според Вас, какво мястото заема “Проповедникът” в настоящия телевизионен пейзаж? Филмите, които харесвам в момента или съм харесвал наскоро, са “Американско престъпление“/ „American Crime”, “Хирургът“/ „The Knick”, “Дръзки“/ „Show Me a Hero” и английския “Happy Valley”. Намирам се по средата на “Нощният мениджър“/ „The Night Manager” и го гледам с голямо удоволствие. Но, си мисля, че “Проповедникът“/ „Preacher” по-скоро може да бъде отнесен към категорията на “Живите мъртви“/ „Walking Dead”; а поради участието на Сам Кейтлин (сценарист/продуцент на “В обувките на Сатаната“/ „Breaking Bad”) в екипа ни, се налага сравнението с “В обувките на Сатаната”. Мисля, че би могло да се каже, че между “В обувките на Сатаната” и “Проповедникът” има известна прилика, поради това, че и двата филма са снимани в Албакърки (Ню Мексико), и че голяма част от историята се развива в този сух пустинен регион, разположен на стотици ярда от пътя, където може да се случи всичко. Ако пътувате в тази част от света, ще почувствате тази неуловимо мистериозна атмосфера. Толкова много американски филми са построени върху това странно хрумване – някой спира на бензиностанция, за да зареди, или отсяда в мотел, където среща неподходящи хора и извън полезрението на пътя се случват катастрофални събития. “Проповедникът” също спада към този тип. ... още »
Фестивалът „Срещи на младото европейско кино” обявява конкурс за създаване на трейлър за своето трето издание в София през септември (26.09 – 02.10.2016).Десет ученика от столични гимназии ще се превърнат в режисьори на видеото, с помощта на тютори, които ще ги съпътстват и ще им помагат в кино-приключението, подкрепяйки младежкото творчество. За да се превърнат в съавтори на трейлъра, учениците трябва да изпратят на youngcinemasofia2016@gmail.com до 20-ти юни, направени от тях снимка или кратко видео до 1 минута, както и свои координати, с което да покажат на организаторите мотивацията си за участие и интерес към киното. Условия: участници на възраст между 16 и 19 години и да са свободни между 4 и 8 юли, когато в рамките на два дни ще се състоят снимките на трейлъра в София. Трейлърът, заснет по ученическите идеи ще бъде излъчван преди всяка прожекция в рамките на фестивала. Това ще помогне на подрастващите да направят първите си стъпки в киното, а по време на самия фестивал ще имат възможността да участват в ателие, в което ще снимат свои собствени късометражни филми.За трета поредна година фестивалът „Срещи на младото европейско кино” ще покаже на българската публика селекция от филми на млади и обещаващи европейски режисьори. Тази година инициативата отново включва специални прожекции за ученици, целящи да развиват вкуса към европейското кино сред най-младата публика. Новото в програмата е практическо ателие по кино за младежи, а първият елемент от него е заснемане на официален трейлър на фестивала.Миналогодишният трейлър за второто издание на „Срещи на младото европейско кино” бе реализиран също от млади кинeматографисти, отново избрани чрез конкурс, с подкрепата на филмово студио Ню Бояна.За повече информация: https://www.facebook.com/events/278623265805968/ ... още »