🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
“Чичо Тони”, стартирал на София Мийтингс, започна фестивалния си живот в Сараево. Американският филмов институт AFI го включи в програмата си “Най-доброто от европейското кино” за 2014 г. Това е единственият български документален филм, привлякъл вниманието на AFI за тази престижна селекция в Silver Theatre, Вашингтон.Филмът, вече обиколил над тридесет фестивала по целия свят, бе избран в програмите на големите фестивали във Варшава и Кайро, както и редица други важни фестивали като Загреб Докс, Триест, Монреал, Рига (откриващ филм), Астра - Румъния, Лийдс, Бирмингам, Вилнюс, Мадрид, Пном Пен, Мексико сити, Ню Йорк и други. Филмът се посреща емоционално, понякога със сълзи, и в повечето случаи с пресконференции, особено в страните от бившия Социалистически блок. В Чехия бяха публикувани над 10 статии в основните медии. Във Вилнюс литовското издание на IQ помести интервю с авторите. Престижни кино издания като Cineuropa, Dox Magazine, EDN, EAVE също писаха за филма.Награди:„Най-добра режисура“ - Фестивал на независимото кино, БерлинМина и Весела получиха първата си награда за режисура на Международния фестивал за независимо кино в Берлин, който се провежда в емблематичното за града кино Babylon Cinema.Royal Reel Award 2015 - Канадски международен филмов фестивал„Чичо Тони“ се състезава в категория „Чуждоезичен филм“ и спечели втората си международна награда през април 2015 г. на 9-тото издание на Канадския международен филмов фестивал, който се провежда във Ванкувър. Фестивалът е сред водещите филмови събития в Канада и показва ежегодно творби от над 90 държави, със специален фокус върху независимото кино.Бронзова Палма – Мексикански международен филмов фестивалТретото си международно признание филмът получи през май 2015 г. в Мексико сити, по време на 9-тия Мексикански международен филмов фестивал, където е удостоен с Бронзова палма (Bronze Palm Award).Финалист Документална секция - Международен филмов фестивал, Флорида„Чичо Тони“ получи второ място в секцията за пълнометражни документални филми, продуцирани и режисирани от жени на Международния филмов фестивал във Флорида. Филмът бе и единственият финалист от Европа в тази категория.Award of Merit - Глобално филмово състезание „Accolade”През юни 2015 г. „Чичо Тони“ получи признание за качество на състезанието „Accolade”, в категория „Пълнометражен документален филм“. Лауреати в тази надпревара са носители на „Оскар“ и „Еми“, а събитието е в Топ 25 на списание “MovieMaker”.Първа награда в категория „Изкуство“ – Идоли, СофияЗа авторите и екип на филма бе изключителна радост да бъдат оценени у дома на 8-мия Международен филмов фестивал за наследство „Идоли“ с първа награда в категория “Изкуство”.Почетен диплом – Триндифест, КолорадоАвторите не можаха да присъстват лично на Американските фестивали, на които бе селектиран филма. Но броят на наградите от там показват, че комуникативността на филма и майсторството на разказа са оценени по достойнство.Най-добър документален филм – Бушуик фестивал, Ню ЙоркНа фестивалът в модерния квартал на Ню Йорк Бруклин организаторите раздадоха 4 награди за най-добър игрален, документален, къс и интернет серии. “Чичо Тони” взе награда за най-добър документален филм.Екип: Режисьори: Мина Милева и Весела Казакова; Оператори: Весела Казакова, Пламен Гелинов, Василена Горанова; Анимация: Антоний Траянов, Мина Милева; Монтаж: Донка Иванова; Композитор: Емилиян Гацов; Звук: Александър Симеонов; Продуценти: Мина Милева и Весела Казакова / Activist38С подкрепа за развитие от Национален филмов център; Копродукция с: Българска национална телевизия; „НОВА филм“ - Деси Тенекеджиева ... още »
От „Форбс” са спретнали списък на десетте холивудски кинопровала на годината, в който присъстват филми, излезли на екран преди месец ноември и на повече от 2000 екрана в САЩ.Разбира се, има връзка между приходите и оценките на критиката, защото всичките призови заглавия са се „радвали” на негативна оценка. Очевидно и наличието на звезди не гарантира успеха на глупостите, които Холивуд се опитва да пробута понякога.Ето и призовата десетка:1. „Добре дошли в Афганистан” – бюджет 15 млн. долара; приходи – 2,9 млн. долара2. „Стрелецът” – бюджет 40 млн. долара; приходи – 10,7 млн. долара 3. „Хакер” – бюджет 70 млн. долара; приходи – 19,4 млн. долара4. „Кофти сделка” – бюджет 35 млн. долара; приходи – 14,4 млн. долара5. „Джем и Холограмите” („Jem & The Holograms”) - бюджет 5 млн. долара; приходи – 2,3 млн. долара6. „Без/смъртен” бюджет 26 млн. долара; приходи – 12,3 млн. долара7. „Ултра напушен агент” - бюджет 28 млн. долара; приходи – 15,4 млн. долара8. „Светът е наш” – бюджет 6 млн. долара; приходи – 3,6 млн. долара9. „Алоха” – бюджет 37 млн. долара; приходи – 26, 3 млн. долара10. „Мордекай” – бюджет 60 млн. долара; приходи – 47,3 млн. долара ... още »
Емили Дешанел и Дейвид Бореаназ се присъединиха към съдебния иск на авторката и изпълнителна продуцентка на „Кости” – Кати Райхс, за пропуснати ползи срещу телевизия Фокс.„Кости” и най-дълго продължилият драматичен сериал на Фокс, а звездите му твърдят, че са били ощетени с приходи от „милиони” долари, дошли от правата за излъчванията му в компаниите, обвързани с Фокс. Въпреки несъмнения успех на сериала и тримата не са получили и стотинка отгоре на хонорарите си през годините. Подобен иск беше заведен от изпълнителния продуцент на сериала – Бари Джоузефсън, на 25 ноември т.г. Подобни искове са били завеждани по повод приходите на сериали като „Военно-полева болница”, „Досиетата Х” и „NYPD Blue”. От Фокс засега отказват коментар. ... още »
През следващите няколко години от Фокс смятат да ни покажат много продължения и спинофи, както и да ни запознаят с нови герои от комикси. Със задаващия се край на поредицата, родена от „Х-Мен” – „Върколак”, напрежението около всички, свързани с работата по тях, расте.„Почти сме готови със сценария за третия филм за Върколак – обобщава сценаристът Саймън Кинберг. – Не знам още кога ще стартират снимките, но съм убеден, че това няма да се случи, освен ако не сме абсолютно готови. Има малко други герои в историята на киното, които са оставили толкова силна следа в него като Върколак. За да разкажем последната глава в неговата история, трябва да поднесем нещо наистина специално на феновете. На път сме да го направим, защото от съвместната ми работа с Джим Манголд до момента, знам, че той работи именно в тази посока.” ... още »
От Уорнър Брос решиха да напомнят за своя собствен епичен киносблъсък между супергерои, задаващ се през 2016-а след появата на трейлъра на големия си конкурент миналата седмица и разпространиха кратък тийзър от трейлъра на „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта”.Макар да е изваден от контекста, той носи мрачното усещане, с което е заредена историята и показва вероятно първата среща лице в лице на двамата противници – скрития зад маската Човек прилеп и разхождащия се с червено наметало Супермен. Ако след момента, в който Супермен смъква от главата на опонента си маската му, нещата не преминат в тоналността на „Петдесет нюанса сиво”, можем да си отдъхнем. Предстои да разберем от самия филм. ... още »
След като Джон Сингълтън се отказа за втори път да режисира дълго подготвяния биографичен филм за Тупак Шакур през лятото, заради съдебни искове между продуцентите Емет и Фурла, студиото Морган Крийк и майката на рапъра – Афени Шакур, държаща правата за музиката му, проектът увисна във въздуха.За известно време Сингълтън беше заменен от Карл Франклин, но и той се оттегли. Последното име, което е проявило интерес, е това на режисьора на музикални видеа и реклами Бени Буум. Той е работил с музиканти като Ники Минаж, Лил Уейн и Мийк Хил, а има и няколко излезли директно на домашно видео филми в актива си.Ако той се задържи за по-дълго в проекта, е редно да избере най-накрая и изпълнителя на главната роля, за да задвижи нещата напред. ... още »
LOVE.NET – кинохитът на 2011 г., гледан в кината от над 210 000 зрители, рекорден брой за годинатаНа 2 декември (сряда) от 18:00 в специалната селекция "100 ГОДИНИ БЪЛГАРСКО КИНО - Дискусионен клуб с автограф" с вход свободен ще гледаме "LOVE.NET". Филмът ще бъде представен лично от своя режисьор Илиян Джевелеков и продуцента Матей Константинов. Повече за тях и филма ще ни каже киноведът Александър Донев."Love.Net" проследява паралелно историите на галерия от персонажи, опитващи се да коригират живота си чрез Интернет или просто да се забавляват в мрежата. Филмът разказва за любовта във всичките й проявления – за неизбежната, мистична и необяснима любов, но и за повърхностната, бързоликвидна любов.Идеята за филма LOVE.NET е на Илиян Джевелеков и датира от 2004 г.През 2007 г. проектът LOVE.NET печели субсидия от Националния филмов център за развитие на сценария. Преди да започне работата по сценария, продуцентите се свързват със собствениците на най-големия български сайт за запознанства и се договарят за сътрудничество по време на всички етапи от създаването и промоцията на филма.На 03.12.2007 г. в сайта администраторът оповестява на своите потребители стартирането на подготовката за игрален филм LOVE.NET. Основното послание е: “Да направим заедно този филм…”В продължение на два месеца всеки участник в сайта има възможността да изпрати кратко описание на най-интересната история, която е преживял чрез интернет. За периода 03.12.2007 г. – 31.01.2008 г. се получават 7346 истории, а профилът на LOVE.NET регистрира над 50 000 посещения и повежда в рейтинговите класации на сайта.Получените разкази потвърждават, че историите, замислени от сценарния екип, се случват нерядко и в действителността.„100 ГОДИНИ БЪЛГАРСКО КИНО - Дискусионен клуб с автограф” е програма на Дома на киното, специално посветена на българското кино и неговия 100-годишен юбилей. Проектът е подкрепен от Програма „Култура” на Столична община и Националния Филмов Център и е с ВХОД СВОБОДЕН за всички зрители. Прожекциите са всяка сряда вечер от 23 септември до 23 декември в Дом на киното.Предстоящите заглавия в програмата до края на декември:9 декември – 18:00„Лов на дребни хищници”, режисьор Цветодар Марков16 декември – 18:30„Лора от сутрин до вечер”, режисьор Димитър Коцев-Шошо23 декември – 18:30„Отчуждение”, режисьор Милко Лазаров ... още »
„Тази история вече сте я чували“ ИгорПрез последните 3-4 десетилетия киното доказа неизчерпаемите си възможности да изцежда докрай теми и сюжети, които вълнуват публиката и са се превърнали в неизчерпаем източник на вдъхновение и гаранция касов успех. Затова читателите и кинофеновете не бива да се изненадват, ако открият в специализираните източници внушителен списък от заглавия, които включват фамилното име „Франкенщайн“.„Виктор Франкенщайн“ – е нов и свеж поглед към романа, плод на закачка и облог между скучаещи аристократи, написан през 1818 от 19-годишната Мери Шели. Режисьорът Пол Мак Гигън се е нагърбил с тежката задача, да хвърли нов поглед към изключително популярния литературен първоизточник, екранизиран многократно и утвърдил своите култови класици в киното. Заедно със сценариста Макс Ландис, той смесва успешно три истории и избягва умело сянката на сравненията с предишните реализации. Скелетът на научно-фантастичния хорър е запазен, но към него са добавени елементи от „Парижката Света Богородица“ и франчайза на Гай Ричи - „Шерлок Холмс“. Интригата е усложнена с въвеждането на нови персонажи, които отсъстват от романа, но допринасят за колоритното и многопластово повествование.Основната сюжетна линия се гради върху връзката „майстор и чирак“ между недоучилия студент по медицина, Виктор Франкенщайн (Джеймс Макавой) и неговото протеже, ученик и съратник Игор (Данел Радклиф). Опростено, сценарната схема представя първия като фанатизиран, нарцистичен и вдъхновен гений („Новият Прометей“ според класическото определение), а втория като трезвомислещ, здраво стъпил на земята прагматик и лоялен сътрудник. Конфликтите им са напрегнати диалози и разсъждения върху (био)етиката, (не)ограничените възможности на науката и житейските приоритети. Дуетът се занимава с научни експерименти, които са дръзко предизвикателство към законите – природни и социални. Дейностите в секретната лаборатория на Виктор привличат вниманието на детектива Търпин от Скотланд Ярд (Андрю Скот), който не крие католическата си привързаност към съществуващия ред и ненавистта си към тези, които го нарушават. На фона на тези мъжки персонажи се появява красавицата Лорелай (Джесика Браун Финдли), която е обект на чувствата на Игор.Авторите насочват вниманието си към динамиката на взаимоотношенията между главните герои и поставят на заден план традиционното човекоподобно чудовище, плод на научните достижения, превърнало се в символ на идеята на Мери Шели. Филмът доставя истинско визуално наслаждение с пресъздаването на атмосферата на Лондон от началото на 19 век. Много ситуации предлагат приятелски намигвания към познати филмови произведения и черен (бързосъсирващ се хумор), граничещ с цинизъм.С размаха и свободата на творческото си вдъхновение и реализация „Виктор Франкенщайн“ заема жанрово място между хорър, съспенс, черна комедия и научна фантастика.Продукцията е блестяща илюстрация за постмодернистичните тенденции на филмовата адаптация в началото на 21-ви век. Като приема гледната точка на Игор (персонаж, който отсъства от текста на Мери Шели), авторите предлагат динамичен разказ с добре поддържан ритъм и великолепен актьорски състав, който несъмнено ще събуди мисли за морала, скрупулите и отговорностите на властимеющите в съвременното общество. ... още »