Общо 15 филма, включени в две от програмите на тазгодишния Международен филмов фестивал във Венеция, ще могат да бъдат гледани чрез стрийминг в цял свят. За да гледате едно заглавие, ще трябва да платите 4 евро, а за пакет от 5 филма, ще трябва да платитте 10 евро. Всички 15 заглавия ще могат да бъдат гледани от 2 до 12 септември, когато протича и ежегодното издание на най-стария филмов форум в света, който с този тип програмация доказва, че е и един от най-модерните в света. На сайта на фестивала могат да се видят заглавията на всички филми, избрани за стрийминг. ... още »
42 филмови проекта кандидатстваха за финансиранеДо късно снощи продължи заседанието на комисията, която оцени проектите, кандидатствали в първата филмова сесия на Национален дворец на културата (НДК).Сред кандидатите има много нови и интересни продуценти, независими екипи от млади хора, обещаващи дебюти, уважавани документалисти, новаторски настроени режисьори, редом с утвърдени професионалисти.В документалните проекти се оформи силна поредица от портрети на личности от българската култура: Маргарита Дупаринова, Иван Андонов, Катя Паскалева, Андрей Баташов, Васил Гендов, Леа Иванова.Членовете на комисията споделят, че дори и по отношение на разработването на регионални теми, българските творци вече надскачат регионалната интерпретация. Търси се общочовешка гледна точка, нови похвати в киноразказа. Това дава на една голяма част от проектите, които кандидатстваха за тази сесия, добър пазарен потенциал - не само у нас, но и на международните пазари.Сред кандидатите има въздействащи адаптации на няколко известни романа на автори (Палми Ранчев и Милен Русков), исторически теми, елегични драми, романтични, съвременни и стилни градски истории, летни комедии, истински приключения за връщане към корените."Бяха представени силни проекти и се надяваме, че сме избрали да продуцираме наистина най-добрите и интригуващите сред тях”, каза след заседанието Владимир Трифонов – член на комисията.С добре написаните си сценарии, сред игралните филми се откроиха новият проект на създателите на “Love.Net” (“Вездесъщият”); историческите “Воевода” на Зорница София и “Възвишение” на Виктор Божинов (по романа на Милен Русков); дългоочакваният филм на Радослав Спасов за Леа Иванова “Пеещите обувки”; “Безкрайната градина” на Галин Стоев и Яна Борисова. Особено приятни със своята свежест са изненадващо силните дебюти “Смарт Коледа” на Мария Веселинова и “Радиограмофон” на Рузие Хасанова. Сред документалните филми интерес предизвикват портретите на обичани творци като Катя Паскалева (на Георги Тошев); “С глава в стената” за Андрей Баташов (на Антони Цонев), “Житие грешного Ивана” за Иван Андонов (на Галина Кралева), “Чужденката” за Юлия Кръстева (на Милена Гетова и Искра Ангелова).С професионалната си подкрепа по отношение на PR и маркетинг, НДК се надява да превърне всеки един от филмите в истинско събитие за киноманите.“Тази година НДК може да подкрепи по-малко от половината кандидатствали проекти, но вярваме, че сега поставяме само началото на алтернатива във филмовия бизнес в България”, каза директорът на НДК Мирослав Боршош.Припомняме ви, че първата сесия за кандидатстване за филмови субсидии от НДК беше обявена от Мирослав Боршош на специална пресконференция на 1 юли т.г. в ПРЕСКЛУБ - НДК. Тогава той увери гилдията, че с авторитета и възможностите си, НДК застава зад всеки един стойностен проект и предлага цялостен подход за реализацията му.“Искаме да сме партньори с работещи продуценти, които държат не само на заснемането на своите филми, но си дават ясна сметка за състоянието на пазара и искат да имат резултат от своя труд. В НДК създадохме работещ мениджърски екип, който пълни залите, защото съчетаваме правенето на култура с икономическите принципи”, сподели тогава директорът на Двореца. ... още »
Дебютът на първия 90-минутен епизод в България ще бъде на 24ти август в 4.00 ч. и 23.00 ч.В България премиерният епизод на „Пази се от живите мъртви“ ще се излъчи в понеделник, 24-ти август в 4.00 ч. и ще бъде повторен в праймтайма в 23.00 ч. АМС ще излъчи „Пази се от живите мъртви“ в България със субтитри.Световната премиера на най-очаквания нов летен сериал „Пази се от живите мъртви“/ “Fear the Walking Dead” ще се състои по AMC в САЩ в неделя, 23ти август в 21:00 ч. (Pacific Time). Дебютът на разширения 90-минутен епизод по каналите на AMC Global по света ще се излъчи едновременно с премиерата му по AMC в САЩ. Всеки следващ епизод ще се излъчва в България едновременно с излъчването му в САЩ и ще има повторение в праймтайма в 23.00 ч. – това важи за всички шест епизода от първия сезон на сериала. Финалът на сезона в териториите от Централна и Източна Европа ще бъде на 5ти октомври 2015 г. Спинофът на сериала „Живите мъртви“/ “The Walking Dead” (филм номер 1 по американската телевизия, предназначен за зрители на възраст 18-49 години), „Пази се от живите мъртви“/“Fear the Walking Dead” ни отвежда назад във времето към началото на зомби апокалипсиса – време, в което светът търпи бързи промени, предизвикани от неизвестни причини, преди някой да е разбрал какво точно се случва… Време, когато добре познатият живот се променя тотално по начин, който никой никога не е могъл да си представи… Изпълнителни продуценти на „Пази се от живите мъртви“/“Fear the Walking Dead” са Робърт Къркман, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. В сериала, заснет в Лос Анжелис, участват Ким Дикенс в ролята на Медисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейни в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза, Рубен Блейдс в ролята на Дениъл, Мерседес Мейсън в ролята на Офелия и Лоренцо Джеймс Хенри в ролята на Крис. ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.РУБЕН БЛЕЙДС (RUBEN BLADES), в ролята на ДаниелРубен Блейдс е невероятен, открояващ се артист, чието творчество обхваща широк кръг от изяви. Можем да го видим да партнира на Робърт де Ниро, Едгар Рамирез и Джон Туртуро в „Каменните ръце“ (Hands of Stone). Неотдавна заедно с Майкъл Фасбендер участва във филма на Ридли Скот „Съветникът“ (The Counselor).Запомнящи се са филмовите роли на Блейдс в компанията на всепризнати режисьори и таланти като Робърт Редфорд във „Войната на Милагро Бийнфийлд“ (The Milagro Beanfield War), Робърт Родригез в „Имало едно време в Мексико“ (Once Upon a Time in Mexico), Спайк Лий в „Моят най-добър блус“ (Mo’ Better Blues), Алън Пакула в „Жив дявол“ (The Devil’s Own) и Джак Никълсън в „Двамата Джейк“ (The Two Jakes).Можем да го гледаме и в игралния филм на Юнивърсъл пикчърс „Секретна квартира“ (Safe House), където играе с Дензъл Уошингтън и Раян Рейнолдс. Има две номинации за награда „Еми” за работата си в телевизионните филми „Историята на Джоузефин Бейкър“ (Josephine Baker Story (1991) и „По сърце луд“ (Crazy from the Heart) (1992).В допълнение към филмовата кариера, Блейдс е един от най-успешните вокалисти в историята на музиката на Панама. Носител е на 10 награди GRAMMY® , включително и една в категорията “Световна музика”. Притежава диплома по право и политология към Университета на Панама и юридическия факултет на Харвард. Кандидатира се за президент на Република Панама през 1994 г. и достига до трето място с 18% от гласовете. Блейдс е олицетворение на истинския ренесансов човек.Кой е Даниел Салазар? Каква е историята му преди да го срещнем в „Пази се от живите мъртви“?Даниел Салазар произхожда някъде от Централна Америка, откъдето се е преместил в САЩ заради войната, избухнала в родината му в края на седемдесетте и началото на осемдесетте години. Пристигнал е в Щатите със съпругата си Гризелда и дъщеря си Офелия и се е установил в Лос Анжелис, където има много като него. Отворил бръснарница и така и е известен в квартала – като местния бръснар. Мисля си, че ако истински се вгледаме в хората, ще установим множество изненадващи неща – и най-вече като съпоставим първоначалното си мнение за човека с реалността. Всички хора са изключително сложни като личности. Склонни сме да категоризираме и да вярваме в стереотипи и да си съставяме мнение на базата на външния вид, а всъщност всички сме много сложни. Така че съвсем не е задължително това, което виждаме на пръв поглед, да отговаря на истината. Конкретно в този случай, поради условията, при които се запознаваме с моя герой, реално нищо не подсказва, че в семейството му има нещо необичайно. С какво Ви заинтригува ролята на Даниел Салазар?Хареса ми факта, че Салазар е сложна личност. Когато ми отправиха предложение за този проект, това беше едно от нещата, които ми казаха и които моментално ме заинтригуваха. Изпълнявал съм много роли и някои от тях може би не биха се разглеждали като първостепенни, защото участието им в съответния проект не е било голямо. Но всяка роля има своя потенциал. В този случай, развитието, което Даниел Салазар ще претърпи, е изключително удовлетворяващо за мен като актьор. Но както всичко в този живот, и тук става дума за вяра. Повярвах на автора, повярвах му когато ми представи позицията си. Достатъчно интелигентен беше в малкото неща, които ми каза (без да ми разкрива твърде много), достатъчно ясен, за да провокира любопитството ми и съм доволен, че приех ролята. С какво Лос Анджелис обогатява историята, явявайки се като неин фон? Всеки град с население от няколко милиона, е идеалното място да се скриеш без да се криеш. Това е единият аспект. Другият е, че хората в Щатите гледат да оставят другите на мира. Налице е повече уважение и разбиране относно личното пространство, така че можеш да започнеш нов живот без никой да разбере. Кое е интригуващото в основната идея на „Пази се от живите мъртви“? В началото смятах, че става дума за чист ескапизъм, а хората имат нужда от това. Но в този сериал идеята е много интересна, тъй като в общи линии ни се предоставя възможността да разсъждаваме как ще изглежда светът без закони, без ред, без правила на поведение и как и дали бихме могли да оцелеем при такива обстоятелства. Това е много актуален въпрос, и интересното е, че критичните ситуации провокират най-доброто и най-лошото във всеки от нас. Някои хора не биха помогнали на друг при нормални обстоятелства, но когато се озовават изправени пред катаклизъм, изведнъж се втурват да помагат на непознати, понякога дори с риск за собствения си живот и безопасност. И това е невероятно качество, хората имат капацитета да бъдат самоотвержени, да помагат на другите. Въпросът, поставен във филма, е как тези качества да бъдат съхранени при пълния срив на обществото - и дали ще оцелеят най-възвишените аспекти на характера ни или ще се превърнем в животни. Ситуацията те кара да се замислиш над тези неща. Доколко се различава сюжетът от този на “Живите мъртви”?Има няколко явни разлики. В новия сериал хората тепърва започват да осъзнават проблема. Никой не знае със сигурност за какво става въпрос. Не знаем какво се случва, не знаем дали е обратимо, а това създава множество морални въпроси и проблеми от гледна точка на нужните действия. На второ място, връзките между индивидите се базират на съвсем различна реалност отколкото в „Живите мъртви“, където ситуацията не се променя съществено и зрителят вече знае какво се случва. Така че развитието на онази нагласа, която постепенно ще узрее до съществуващата в другия сериал е много интересно за наблюдение, защото хората едва сега започват да осмислят ситуацията. И, вижте, аз съм музикант – публиката никога не е една и съща. Това означава че героите, макар и изправени пред сходни ситуации, няма да са копие на героите от другия сериал, така че винаги ще има елемент на изненада, ще има нови развития, така че реално двата сериала не могат да се сравняват. Това е различен сериал, с различна аудитория. Опишете връзката на Даниел със съпругата му, Гризелда.Гризелда му носи стабилност, постоянно му напомня, че добротата и любовта съществуват, че сигурността съществува. В света на Даниел тези неща се ефимерни. По природа Даниел не е доверчив човек, но Гризелда е скалата в живота му и при нея неизменно намира привързаност, любов и разбиране. Освен това тя умее да разсъждава по-обективно, да е по-неповлияна от гнева и като цяло е по-умерена. Така че Даниел винаги може да разчита на нея. По какво се различава реакцията на Даниел и на Травис към апокалипсиса?Травис е добър човек. Въпреки личните му проблеми и миналото му не е попадал, нито той, нито Мадисън, на онова място, където Даниел е попадал и за чието съществуване прекрасно знае. Така че всичките реакции на Травис са обусловени от тази невинност, ако може така да се каже. Но това е невинност, произтичаща от невежество. Преди много време написах една песен, заедно с Лу Рийд, озаглавена “Затишие пред буря” и в нея имаше една строфа, която гласеше следното: “Имаше време, когато невежеството подхранваше невинността ни.” И си спомням, че Лу каза: “Не, не ... имаше време, когато невинността подхранваше невежеството ни.” Но и в двата варианта, тази фраза важи за Травис. Травис е продукт на света какъвто е бил, Даниел е продукт от рухването на този свят в един предходен момент. Този свят го е принудил да замине, да дойде в Щатите и да открие, че нещата се повтарят и това оказва влияние върху разбиранията му за морал, което в крайна сметка е най-трудното за него. Би предпочел да живее в света на Гризелда, а сега трябва да направи онова, което трябва да бъде направено, макар това да означава, че ще се наложи да разкъса семейството си, за да може да го защити.Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.Най-новите телевизионни изяви на Мерседес включват финала на сезона на „Секс до дупка“ (Californication) на Showtime и главна роля в пилотния сериал на AMC „Бял град“ (White City). Играла е и в „666 Парк авеню“ (666 Park Ave.) заедно със спечелилия награда “Еми” Тери О’Куйн и номинираната за награда „Еми“ Ванеса Уилямс. Мейсън участва и в спечелили одобрението на критиката продукции като „Антураж“ (Entourage), „Разобличаване“ (The Closer) и „Светофар“ (Traffic Light), има поредица участия в любимия на феновете „Чък“ (Chuck). Актрисата играе главна роля в „Кости“ (Bones) на FOX и в „Невидими улики“ (The Finder) заедно с номинирания за награда “Оскар” Майкъл Кларк Дънкан.МЕРСЕДЕС МЕЙСЪН, в ролята на Офелия СалазарКоя е Офелия Салазар и какво Ви привлече към образа й?Когато за първи път прочетох сценария, героинята ми беше силна личност, във вечен конфликт с баща си Даниел, но в хода на доразвиването на образа тя омекна и се превърна в момиченцето на татко. Мисля си, че все още не разполага с нужната сила да се справя сама. Предизвикателствата на този свят ще й помогнат да развие силата си, а понеже обичам силни жени и съм голям почитател на оригиналния сериал, веднага се заинтригувах. Офелия е единствено дете, така че има много неща, които не знае за родителите си. Харесва ми идеята, че в началото е невинна, закриляна от мама и татко и внезапно се оказва захвърлена в дълбокото – като актьор е изключително вълнуващо да задълбаеш в подобен образ. Иска ми се да израсне от галено дете и да стане истински силна личност, да размахва някакво оръжие – както си представям, че ще случи в някакъв момент?Каква е идеята на филма?Започваме от самото начало. Почитателите на оригиналния филм започват от събуждането на Рик Граймс и установяват, че светът е отишъл по дяволите и той трябва някак да се оцелее. В нашия филм никой не знае какво се случва, героите не са наясно с мащабите на ситуацията. Отгоре на всичко, понеже бродещите в нашия сериал са съвсем “нови”, изглеждат точно като съседа ни, приятеля ни, така че е много по-трудно да убиеш някой от тях. Много по-трудно е, психологически, да застреляш някой, който изглежда досущ като човек, за разлика от бродещ, който е мъртъв от години и вече се разлага. И тази трудност неимоверно засилва усещането за страх. Налага се да се вгледаме в самите себе си, да преценим на кого можем да се доверим и на кого – не. А когато към всичко това добавим и бродещите, много от героите се борят с чувството си за морал и постепенно откриват каква форма придобива този нов свят. Този сценарий силно ми напомня на версия за възрастни на „Повелителя на мухите“, която ми беше една от любимите книги като дете. Непознати хора са захвърлени от случайността на едно място и се налага да оцеляват и е невероятно колко адаптивна е способна да бъде човешката природа, за да оцелее. Семейството е важно, защото близките ти са единствените хора, на които можеш да се довериш и да разчиташ по време на апокалипсис. Освен това е важно да разчиташ на себе си, да познаваш собствената си сила. Реално тук говорим за оцеляването на човека и за човешкия инстинкт. Поражда ли се напрежение от факта, че зрителите знаят повече от героите във филма? Те знаят много повече от нашите герои. Самият сценарий, дори и за нас, актьорите, е напълно секретен, едва ли не като държавна тайна – сцените ни се дават точно преди първия групов прочит и едва тогава научаваме нещата. Така че публиката знае 100% повече за бродещите, за този свят и какво ни очаква. Намираме се в точката преди хаоса, съпътстващ оригиналния сериал, така че за зрителите ще е интересно да посещават ту единия, ту другия свят и да правят съпоставки. Какво означава семейството за Офелия?Харесва ми как се явява смесица на майка си и баща си. Майка й е като Дева Мария в очите ми – добра, мила и състрадателна. Баща й притежава сила, знания и мъдрост, но също и пълно недоверие, направо параноя и ужас от случващото се около него. Офелия уважава и двамата и обича и двамата и се оказва по средата между тези два свята, опитва се да е добра, но и да не бъде наивна. Какво се случва, когато семействата се оказват заедно и къде ще изникне конфликтът между героите от гледна точка на оцеляването и състраданието?Съвсем естествено е хората да гледат да са заедно. Иска ти се да можеш да разчиташ на някого, да имаш някого до себе си, да можеш да се довериш на някого. Всички сме различни, няма начин да се разбираме с всички. Така че не само външният свят се разпада, но се разпада и вътрешният, понеже тези семейства са принудени да бъдат заедно тъй като нямат друг избор. Но си мисля, че когато въпросът с оцеляването е част от уравнението – човешката потребност да оцелее е толкова силна, че правиш какво трябва да направиш, за да защитиш себе си и обичаните от теб хора. А точно преди този момент е моментът, в който се обажда чувството за морал: Наранил ли ме е този човек? Не мога ли да избягам? Действително ли да ги убия е единственият вариант? И си мисля, че твърде бързо се преминава от едното в другото, поне що се отнася до индивида. Във филма това е непрекъсната борба, тъй като врагът изглежда досущ като човек. И е много трудно да вземеш решение, когато става дума за съседа ти, с когото вчера си пил кафе.Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/„Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.ЕЛИЗАБЕТ РОДРИГЕЗ (ELIZABETH RODRIGUEZ), в ролята на ЛизаАктриса, която печели награди и непрекъснато се прехвърля от студийно към независимо кино и от сцената в телевизията и обратно. В момента Елизабет Родригез се завръща като Алейда Диаз в спечелилия награда на Гилдията на филмовите актьори (SAG) сериал на Netflix „Оранжевото е новото черно“ (Orange Is the New Black). Други нейни роли са Паз Валдес от сериала на Starz „Сила“ (Power) и специален агент Чавез в продукцията на NBC „Досиетата Гримм“ (Grimm).Постоянните роли на Родригез в сериали са в „Главен заподозрян“ (Prime Suspect) на NBC и „Всички мои деца“ (All My Children) на ABC. Други нейни телевизионни изяви включват: „Закон и ред“ (Law & Order), „Щитът“ (The Shield), „Два метра под земята“ (Six Feet Under), „Трета смяна“ (Third Watch), „Забравени досиета“ (Cold Case), „Полицейско управление Ню Йорк“ (NYPD Blue), „Спешно отделение“ (ER) и „Оз“ (Oz). На полето на игралното кино можем да видим Родригез във филмите „Мръсни пари“ (The Drop), „Маями Вайс“ (Miami Vice) на Майкъл Ман, „Тио Папи“ (Tio Papi) с номинация за награда “Imagen”, „Завръщане в рая“ (Return to Paradise), „Акт на преклонение“ (Acts of Worship), „Джак кара лодка“ (Jack Goes Boating), „Стъклена челюст“ (Glass Chin) и „Пази се“ (Take Care).През 2011 г. Родригез е номинирана за Награда „Тони” и печели награда на Външния кръг критици (Outer Critics Circle), както и световна театрална награда за ролята й на Вероника в бродуейската постановка на Стивън Адли Гъргис The Motherf**ker With The Hat. Театралните й изпълнения се допълват от три световни премиери на сцената на прочутия “Public Theater” в Nю Йорк: „Последните дни на Юда Искариотски“ (The Last Days of Judas Iscariot) с режисьор Филип Сиймор Хофман, „Безусловен“ (Unconditional) и „Гледка от 151ва улица“ ( A View from 151st Street). Други значими пиеси са „Красотата на бащата“ (Beauty of the Father) (MTC), „Роджър и Ванеса“ (Roger and Vanessa) (Actors' Gang), „Свърталище на крадци“ (Den of Thieves) (Black Dahlia), „Непредумишлено престъпление“ (Unorganized Crime) (Elephant Theater – с номинация за наградата „Овейшън”), „Разбойници“ (Robbers) (театър American Place”) и „The Power of Duff“ (Geffen Playhouse).Родригез е родена в Ню Йорк и е член на Театрална компания Лабиринт (Labyrinth Theater Company).ЕЛИЗАБЕТ РОДРИГЕЗ, в ролята на Лиза ОртизКоя е Лиза Ортиз?Лиза е самотна майка. Докато е била женена за Травис е поставяла своите мечти и своя живот на втори план, така че след известно време е решила да предприеме тази крайна стъпка и го е направила, и сега основно тя се грижи за сина им с Травис. Вече започва да приема връзката им и бърза да завърши образованието си, за да стане медицинска сестра. Така че учи и е майка, а това не е малко. Прекрасно е да играеш силна жена, която е наясно със себе си, интелигентна и същевременно грижовна, така че да не ти се налага да избираш между тези качества.Какво й дава сили?Да помага на хората и да усеща, че постъпва правилно – ето това й вдъхва сили. Има огромно сърце и вярва, че правилният отговор винаги е истината и иска да получава истината без заобикалки.Какви са взаимоотношенията й с Травис след развода?Връзката им изисква огромно търпение. Нещата, които са пречели на отношенията им на времето продължават да са част от характера им. Например желанието му вечно да поправя нещата. Травис и Лиза винаги ще бъдат родители на Крис. Мисля, че когато детето е изложено на опасност, родителите неизбежно се сплотяват. Така че в този смисъл сме на едно мнение, това е общото между нас. В състояние е да му вярва.Лиза е склонна донякъде да задушава Крис с внимание, тъй като иска да компенсира липсата на Травис, факта, че бащата на Крис вече има друго семейство и че тя е инициирала раздялата с Травис. Крис е всичко за Лиза, това е ясно. Какъв ще е първият ни поглед в света на „Пази се от живите мъртви“?Героите ни живеят в Лос Анжелис, в две разбити семейства, и се опитват да се справят с живота си, ден след ден. И внезапно настава нещо, което в началото смятат за епидемия на обикновено заболяване, и понеже става дума за такъв огромен град, объркването е огромно, настава пълен хаос и всички се опитват да се ориентират в ситуацията възможно най-бързо. Всичко се случва ужасно бързо, а заразените хора продължават да изглеждат досущ като хора, така че в началото им се струва, че става дума за нещо безобидно, като птичи грип, или нещо такова. А ние се опитваме да се грижим за семейството си и същевременно се мъчим да разберем какво всъщност се случва и да приемем истината – че това не е епидемия, че тези хора се превръщат в нещо твърде различно от хора. Но ги виждаме в различни етапи от заразата, преди да станат истински бродещи. Дори не знаем, че са бродещи. Това са просто нечии съседи. И не знаем, че ситуацията не може да бъде овладяна, така че е изключително трудно да разбереш на какво точно ставаш свидетел, тъй като не можеш да го сравниш с нищо преживяно до този момент.Публиката знае повече от нас и това е особено вълнуващо, защото аз самата знам колко е страшно да гледам нещо и да знам какво ще се случи. Действието се развива в онези мигове, които настъпват между нормалното и появата на истинските бродещи или кланове. Така че е изключително вълнуващо да наблюдаваш как тези герои приемат новата реалност – всеки по собствен начин и със собственото си темпо.По какво се различава новият сериал от „Живите мъртви“?Новият сериал върви успоредно с „Живите мъртви“, но започва по-рано, така че напомняме на зрителите какъв е бил светът. Ще видим как се налага ценностите да се променят, как ни се налага да избираме между лошо и по-лошо и как губим по нещичко от себе си при всеки такъв избор, или най-малкото ще видят кои сме били в началото на първи епизод. Научаваме толкова много за толкова кратко време и ще видим колко бързо рухва всичко.Какви решения ще се наложи да вземе Лиза?Мисля, че в един или друг момент всички правим избор и взимаме решения, които никога не сме смятали, че ще вземем. Не можем напълно да си представим как ще се чувстваме в подобна ситуация и Лиза поема тази отговорност. На емоционално равнище тя не е в състояние да се вгледа в собствените си чувства, понеже е принудена да надене маска заради сина си, за да може да се съсредоточи върху неговата безопасност.Какво дължим на живите и какво дължим на мъртвите в този свят?Как да почетем мъртвите? Човек инстинктивно се опитва да помогне или да се погрижи за другия или да лекува раните му, а в тази ситуация трябва да се обърнеш срещу инстинкта си, тъй като нямаме достатъчно информация и бихме могли да загинем ако се опитаме да помогнем. Така че действаме в разрез с човешките инстинкти. А в такъв случай какво да правим с тях, за да почетем живота им? Оказваме се на кръстопът, който е изключително интересен, и точно този аспект ще изследваме в първия сезон.Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.ЛОРЕНЦО ДЖЕЙМС ХЕНРИ (Lorenzo James Henrie), в ролята на Кристофър Впечатляващо количество от работата на Лоренцо Джеймс Хенри е съвместно с някои от най-престижните холивудски продуценти, режисьори и актьори. Последната му изява е в продукцията на Sony Pictures „Пол Бларт: Ченгето на мола 2“, където играе Кевин Джеймс. Друго скорошно участие е главната му роля в игралната продукция „Път на боеца“ (Warrior Road). Други негови роли в игралното кино са в „Стар Трек“ (Star Trek) на Дж. Дж. Ейбрамс и главните роли във филмите „Пътуване’79“ (Riding ’79) и „Почти крале“ (Almost Kings).Хенри започва кариерата си на актьор на 8 годишна възраст с дебют в игралния филм „Лято в Аризона“ (Arizona Summer). Работата му в телевизията включва епизодична роля в „Седмото небе“ (7th Heaven) на Warner Bros. и роли като гостуваща звезда в продукциите „От местопрестъплението: Маями“ (CSI: Miami), „Военни престъпления“ (NCIS), „Забравени досиета“ (Cold Case), „Малкълм“ (Malcolm in the Middle), „Обявен за издирване“ (Wanted), LAX (LAX) и „Шепот от отвъдното“ (Ghost Whisperer).ЛОРЕНЦО ДЖЕЙМС ХЕНРИ, в ролята на Крис МанауаРазкажете ни на какъв етап от живота ще заварим Крис Манауа в началото на „Пази се от живите мъртви“?Родителите на Крис – Травис и Лиза - са се развели когато е бил на 16, така че е дълбоко наранен. Идеализирал е баща си и разводът му е дошъл като удар с нож в корема. Крис е много сърдит на баща си и до известна степен и на майка си. Какво най-много Ви допадна у Вашия герой?Страхотно се вълнувам, че играя връзката между баща и син – вътрешният и външният аспект на взаимоотношенията между двата образа. Героите във филма далеч не са идеални и ще е интересно да се види как ще лекуват тези рани, и дали изобщо ще могат да ги излекуват, на фона на апокалипсиса.Какви са отношенията на Крис с баща му?Крис му е сърдит. Страда емоционално, и връзката между него и Травис ту върви, ту не. Иска му се да обича баща си, но е с усещането, че баща му го е предал, а същевременно иска да защити семейството си и да бъде до баща си, да бъдат в един отбор, когато настъпва краят на света. Затова е нужно да се уцели баланса, да се предадат опитите му да помири всички тези противоречиви чувства, докато същевременно се мъчи да се ориентира в коренно променената среда. Крис много прилича на Травис в желанието си да поправи нещата. Иска да предпази майка си, иска да защитава онова, в което вярва, и това си проличава още в началото на сезона. Травис иска да възстанови онази връзка с Крис, която е имал преди да се разведе с Лиза, но няма как да се върнат назад. Иска да поправи връзката им, както се опитва да поправи всичко, но сега ще е нужно много повече време, като се има предвид в каква ситуация сме попаднали. Травис е човек на добрите намерения и желае най-доброто за сина си. И си мисля, че би направил всичко, за да оправи нещата, но всички имаме различни гледни точки и различни желания.С кой аспект от тази история смятате, че ще се идентифицират зрителите и къде започва всичко?Две семейства, които не се разбират, се оказват заедно. Ще започнат ли да се разбират в лицето на апокалипсиса? Ето оттук започва пътешествието за зрителя. А онова, което ще пробуди съпричастността му е болката – това са неща, които се случват и в нормални семейства. Никой не е съвършен.През какви тревоги ще преминат феновете, като се има предвид, че са по-информирани от героите?Феновете знаят повече от нас и това ще ги побърка, обзалагам се, понеже вече знаят законите на новата вселена. Знаят как действат бродещите, какво правят, как може да оцелее човек, въобще всичко от „Живите мъртви“. И си мисля, че точно този аспект ще ги кара да ни стискат палци. В „Пази се от живите мъртви“ бродещите много повече приличат на хора и ще ни е много по-трудно да ги унищожаваме, защото изглеждат досущ като живи. Това е нова сюжетна линия за зрителя, макар и на същия фон.Къде според Вас се крие сърцето на историята?Сърцето на историята е семейната обич в смисъла на обич като саможертва, защото понякога ще се налага да правиш неща, които далеч не желаеш да правиш. Освен това, когато си изправен пред възможността животът такъв, какъвто го познаваш, да приключи, гледаш на нещата по съвсем различен начин. Възможно е дори да постигаш много повече!Снимки: Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »
Тъй като „Петдесет нюанса по-тъмно” се очаква да бъде повече трилър, отколкото своя предшественик „Петдесет нюанса сиво”, се твърди, че от Юнивърсъл се спрели избора си на известен в този жанр режисьор – Джеймс Фоли. От студиото още не са предложили договор на известния от „Гленгари Глен Рос” и „Идеалната непозната” режисьор, защото се колебаят дали да не го наемат наведнъж за двете оставащи части от трилогията. В надпреварата още се намесват и имената на Марк Пелингтън („Послания от мрака”) и Таня Уекслър („Истерия”), но се смята, че Фоли е безспорен фаворит, защото е режисирал и дузина епизоди от „Къщата на картите”, продуциран от продуцента на „Петдест процента” – Дейна Брунети. Джейми Дорнан и Дакота Джонсън потвърдено се завръщат в ролите на Крисчън Грей и Анастейша Стийл. ... още »