🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
В продължение на близо 20 години студиото Парамаунт Пикчърс се опитваше да направи четвърти филм от култовата поредица с Еди Мърфи “Ченгето от Бевърли Хилс”. Едва през 2010-та година Мърфи потвърди официално, че ще се завърне отново като устатия полицай Аксел Фоули, а за режисьор на четвъртата част беше избран създателя на “Час пик” Брет Ратнър. През изминалите 12 месеца повечето детайли за работата по проекта идваха от продуцента на поредицата Джери Брукхаймър и именно той разкри, че плана на Парамаунт е филма да бъде напълно завършен до пролетта на 2016-та година. Малко по-рано днес обаче, неназован източник от студиото разкри пред сайта The Wrap, че работата по “Ченгето от Бевърли Хилс 4” е била прекратена за неопределен период от време. Официално, екшън-комедията е все още в период на пре-продукция, но вече се знае със сигурност, че премиерата й няма да се състои в началото на 2016-та година.От Парамаунт са премахнали проекта от списъка си с предстоящи филми и поне за момента не се знае кога ще бъде възобновен работния процес.Според първоначалните слухове причините за прекратяването на подготвителната работа са разногласия свързани със сценария и предизвикалото много противоречия преструктуриране на началството на студиото. Все пак е важно да се отбележи, че въпреки появилите се пречки Еди Мърфи, Брет Ратнър и Джери Брукхаймър продължават да бъдат част от екипа на продукцията.Сценаристи на “Ченгето от Бевърли Хилс 4” са Джош Апълбаум и Андре Немец ("Костенурките нинджа 3D"), а според информация от самия Брукхаймър част от екранната история на филма ще се фокусира върху преживяванията на главния герой в родния му град Детройт. Все още не се знае дали временно прекратената работа по филма ще доведе до цялостно пренаписване на сценария.В най-добрия случай до края на тази година ще стане ясно какви са точните планове на Парамаунт Пикчърс за бъдещето на четвъртия “Ченгето от Бевърли Хилс”. ... още »
Напълно очаквано "Отмъстителите: Ерата на Ултрон" продължава да доминира в България. Силно рекламираната и дискутирана комиксова лента се пребори с три нови заглавия в киноафиша и за втора поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (1-3 май) "Ерата на Ултрон" е вкарал в касите на кината 189 537 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера филма е натрупал общо 788 966 лева (76 775 зрители) - стабилен резултат, който обаче бледнее пред постижението на все още актуалния “Бързи и яростни 7” (който за същия период от време регистрира впечатляващи приходи от 1 953 935 лева).Въпреки че не стартира с рекордни финансови постъпления, втория "Отмъстителите" все пак се представя по-добре от оригиналния филм от 2012-та година, който за десет дни в България натрупа 679 270 лева.Границата от един милион лева ще бъде премината до една седмица и "Ерата на Ултрон" със сигурност ще се нареди сред най-гледаните заглавия на 2015-та година. В световен мащаб филма на Джос Уедън вече е спечелил 643 499 664 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 420 милиона долара.На втора позиция е премиерната анимация "Камбанка и легендата за приказния звяр". За първия си уикенд (1-3 май) най-новия филм от поредицата "Камбанка" е натрупал 90 132 лева (10 168 зрители) - изненадващо силен старт за непретенциозна анимационна продукция, която не бе предшествана от агресивна предварителна реклама и множество дискусии в интернет. Дебютът на "Камбанка и легендата за приказния звяр" е по-добър от постиженията на предишните две части от поредицата - "Камбанка и феята пират" (42 670 лева) и "Камбанка и тайната на крилете" (89 743 лева). Оща тази седмица "Легендата за приказния звяр" ще премине границата от 100 хиляди лева и имайки предвид стартовите приходи няма да бъде изненадващо ако лентата бъде свалена от екраните с приходи от около 300-350 хиляди лева.Трети в класацията е “Бързи и яростни 7”, който се върти по кината от пет седмици насам. За този период от време филма на Джеймс Уан е натрупал рекордните за поредицата 2 645 944 лева. Трагичната кончина на Пол Уокър увеличи значително интереса на масовата публика към седмия “Бързи и яростни" и (в комбинация с традиционно голямата популярност на поредицата) огромния финансов успех на филма в България бе напълно очакван. Още тази седмица “Бързи и яростни 7” ще подобри постижението на “Ледена епоха 4" (2 690 037 лева) и ще се превърне във втория най-касов филм в историята на родното киноразпространение (след 5-милионния "Аватар"). Общите световни приходи на екшъна се равняват на 1 429 562 645 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от малко над 300 милиона долара.Премиерният "Вечната Аделайн" застава на четвърта позиция. За първия си уикенд в България (1-3 май) филма с Харисън Форд е спечелил общо 55 174 лева, а заедно с предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 75 272 лева (7731 зрители). Предварителните очаквания не бяха особено големи и затова старта на "Вечната Аделайн" може да бъде сметнат за задоволителен (особено като се има предвид, че става дума за драма с ограничен брой прожекции на ден, която е принудена да се бори за зрителското внимание с далеч по-комерсиални и дискутирани филми като "Отмъстителите 2" и “Бързи и яростни 7”)."Вечната Аделайн" дебютира с делеч по-добри резултати от тези на “Най-дългото пътуване” (15 655 лева), “Най-доброто в мен” и "Последната песен" (и двете ленти със стартови приходи от под 20 хиляди лева). Имайки предвид спечеленото до момента лентата най-вероятно ще приключи българския си кинопоход с приходи от около 270 хиляди лева.Триизмерната анимация ”У дома” е на пето място в класацията, със спечелени за шест седмици 758 180 лева. Лентата няма да подобри постижението на скорошния “Спонджбоб: Гъба на сухо” (общи приходи от близо 900 хиляди лева), но все пак преди да бъде свалена от екраните тя най-вероятно ще премине границата от 800 хиляди лева. Общите световни приходи на ”У дома” се равняват на 326 576 656 долара, при бюджет от малко над 200 милиона долара.Историческият "Дете 44" застава на шеста позиция. За изминалите три седмици от премиерата филма с Гари Олдман е натрупал 72 896 лева, което напълно отговаря на скромните предварителни очаквания. Въпреки големия си бюджет и известни актьори "Дете 44" е от типа заглавия, които много трудно привличат масовата публика в кината и радко регистрират големи финансови постъпления. В световен мащаб филма на Даниел Еспиноза бе обявен за един от сериозните тазгодишни бокс офис провали и българското му представяне също няма да бъде запомнено с нещо отличително. По всяка вероятност крайните приходи на родна почва ще се равняват на около 150 хиляди лева.На седмо място е комедията “Пандиз експерт”, която за близо един месец по кината е натрупала приходи от 164 774 лева. Силната конкуренция в лицето на “Бързи и яростни 7” определено оказа негативно влияние на лентата с Уил Феръл, но все пак не е за подценяване, че тя вкара в кината близо 20 хиляди зрители. “Пандиз експерт” се представя по-добре от конкурентната комедия "Ченгето на мола 2" и преди да бъде свален от екраните ще премине границата от 200 хиляди лева. Общо по света филма на Итън Коен е натрупал 102 047 177 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от 100 милиона долара."Гнездото на дракона" заема осма позиция, със спечелени за три седмици по кината 60 139 лева - очаквано скромно постижение за слабо дискутирано и непретенциозно анимационно заглавие, което тръгна по кината точно когато вниманието на таргет-аудиторията беше насочено към далеч по-скъпия и рекламиран "У дома”."Гнездото на дракона" изостава от почти всички скорошни комерсиални анимации и изглежда, че ще приключи кинопохода си в България с приходи от малко над 100 хиляди лева.На девето място е "Ченгето на мола 2". Комедията с Кевин Джеймс се върти по кината от три седмици насам и за този период от време е спечелила общо 69 446 лева - разочароващо постижение за филм-продължение, който беше предшестван от прилична международна реклама. Лентата определно бе засенчена от “Бързи и яростни 7” и "Отмъстителите: Ерата на Ултрон" и очаквано започна бързо да губи позиции в класацията. Подобно на първата част от 2009-та година, "Ченгето на мола 2" няма да бъде запомнен със силното си представяне в България и ще приключи представянето си с приходи от малко над 120 хиляди лева. До момента по света, "Ченгето на мола 2" е натрупал 76 017 509 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона долара.Десети е научнофантастичния “Ex Machina: Бог от машината”, който за близо един месец по кината е спечелил 85 483 лева. Подобно на повечето заглавия от изминалия един месец филма на Алекс Гарланд остана в сянката на хитовете “Бързи и яростни 7”, ”У дома” и "Отмъстителите: Ерата на Ултрон" и като цяло привлече вниманието на най-запалените фенове на научната фантастика.“Ex Machina" изостава значително от скорошния “Чапи” (който за един месец по кината натрупа 150 хиляди лева) и имайки предвид изминалото време от премиерата филма няма да достигне границата от 200 хиляди лева. В световен мащаб “Ex Machina" е натрупал 19 072 922 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 40 милиона. ... още »
След близо седем години изпълнени със слухове и спекулации неофициални източници от Уолт Дисни оповестиха преди няколко месеца, че студиото ще финансира направата на нов филм от поредицата “Индиана Джоунс”, в който обаче няма да участва Харисън Форд. Разработваният проект бива описван като "рестарт на франчайза", а според последната информация за заместник на Форд най-вероятно ще бъде привлечен познатия от “Пазители на Галактиката” Крис Прат.От началството на Уолт Дисни все още не коментират публично точните си планове за бъдещето на хитовата поредица, но за сметка на това продуцентката на предишните четири части Катлийн Кенеди обяви преди броени часове, че все още неозаглавения пети филм за известния археолог вече е получил зелена светлина от студиото.В интервю за Vanity Fair номинираната за осем “Оскара” Кенеди заяви, че “Индиана Джоунс 5” със сигурност ще бъде заснет с подкрепата на Дисни и също така допълни, че вече активно се обсъждат идеи относно екранната история.Кенеди: "Все още не сме започнали да работим по сценария. Но вече провеждаме разговори по този въпрос."Според наблюдатели липсата на завършен сценарий означава, че снимките на следващия филм за Индиана Джоунс ще започнат най-рано до две години. Интерес към режисурата на "рестарта" изявява самия създател на поредицата Стивън Спилбърг и вече се знае, че продуцентите са започнали да преговярат със сценаристи.Според източници от Уолт Дисни (цитирани от сайта Deadline) ако Спилбърг хареса завършения сценарий, то той със сигурност ще седне на режисьорския стол.Информацията за желанието на продуцентите да привлекат Крис Прат към продукцията все още не е потвърдена от началството на Дисни. Важно е да се отбележи, че именно Стивън Спилбърг избра Прат за изпълнител на главната роля в "Джурасик свят” и имайки предвид добрите професионални отношения между двамата, няма да бъде изненадвaщо ако 36-годишния изпълнител наистина подпише договор за участие в новия “Индиана Джоунс”.В най-добрия случай до няколко месеца ще станат ясни имената на сценаристите, които ще работят по екранната история на приключенската лента. ... още »
На 8 май (петък) в Дома на киното ще си припомним филма на легендарния режисьор Методи Андонов - "БЯЛАТА СТАЯ", 1968.Филмът ще бъде представен от дъщерите на режисьора - Милена и Невена Андонови.Филмът ще бъде представен от дъщерите на режисьора - Милена и Невена Андонови, и от киноведа Александър Донев, а подготвената от него тема е"Киното и българския интелектуалец между култа към личносттаи "социализма с човешко лице"!Начален час – 18:30Вход свободен за ученици и студенти и не само...БЯЛАТА СТАЯБългария, 1968, 83’Реж. Методи АндоновВ ролите: Апостол Карамитев, Елена Райнова, Доротея Тончева, Константин Коцев, Георги Черкелов, Нейчо Попов, Георги Калоянчев, Григор Вачков, Стоянка Мутафова, Илка Зафирова, Георги Попов и др.Голямата награда „Златна роза” и награди за най-добра мъжка роля на Апостол Карамитев и най-добра женска роля на Доротея Тончева от Фестивала на българското игрално кино във Варна, 1968София, 60-те години на ХХ век. Ученият Петър Александров лежи в болница тежко болен. Дългите часове, проточили се в самота между четирите стени, го карат да размишлява за себе си, за живота и всички онези неща, които са му се случвали през годините, добри или лоши. Спомня си за срещите с приятелите си Буби и Рина. Рина, с която изживява краткотраен романс, но все още обича.Спомня си за неосъществената мечта, книгата му „Психология на чувствата” да види бял свят. За първата среща с бъдещата си съпруга Саша, тогава негова студентка. За раждането на първородната му дъщеря и прекрасните мигове, които е имал със семейството си. Нахлуват и мрачните спомени за трагичната смърт на Саша и гибелта на неговите родители, загинали по време на бомбардировка над София през Втората световна война… ... още »
ОПАСНО ДОБРА КОМБИНАЦИЯОт режисьора на "Шаферки" и "Нежна полиция" Пол Фейг.С участието на Джъд Лоу, Мелиса Макарти, Джейсън Стейтъм, 50 Cent, Алисън Джани и др.В кината от 05.06.2015 г. ... още »
Не стой прав на платформата!(из поучителните указания за безопасно движение)След трийсетгодишно отсъствие, култовият австралийски катаджия Макс Рокатански отново се връща на големия екран в четвъртия опус от франчайза. Въпреки новата му физиономия (Том Харди), той не е загубил нищо от независимия си каубойски нрав и е все така смел, готов да подаде ръка на слабите. Зрителите, които си спомнят, че Тина Търнър обяви на всеослушание в третия филм, че „Нямаме нужда от друг герой!“ вероятно са повярвали, че няма да има ново издание на приключенията на Макс в постапокалиптичния свят. Три десетилетия естетиката на „Лудия Макс“ беше имитирана, разработвана и осквернявана от различни повече или по-малко талантливи автори. През това време, режисьорът Джордж Милър търпеливо натрупа признания, награди и отличия, за да се върне в киносалоните с триизмерно високоскоростно платно, ухаещо, според очакванията, на бензин, тестостерон, изгорели автомобилни гуми и дискове на спирачки.Този път Макс е заловен и малтретиран от „бръснатите глави“ – гвардия фанатизирани скинари, които боготворят вожда си Имортан Джо (Хю Кейз-Бирн). Когато едноръката принцеса Фуриоза (Чарлийз Терън) прави успешен опит за бягство на волана на грамаден влекач-цистерна, (гальовно наричан у нас „ТИР“), гнусноватият шеф на клана се ядосва основателно. Причината е, че с принцесата са изчезнали и петте млади красавици от харема му. При внимателно вглеждане, зрителят би установил, че една от тях е в крайна фаза на бременност, което допринася за известно драматургично усложнение във филма. Гневът на деспота, изненадващият му бащински инстинкт и мисълта, че е жертва на предателство са мощният двигател (нека се възприема в пряко и преносно значение) на действието в „Лудия Макс: Пътят на яростта“. Против волята си Макс се оказва въвлечен в това преследване, окован във вериги, с метален намордник на лицето. Леко разсейване от страна на пазачите му, дава възможност да намери отново свободата си. Макар и насред пустинята, героят се оказва на кръстопът. Решението му е продиктувано както от благородното му чувство му за справедливост, така и от желанието му да не попада повторно в затворническата клетка отредена му при скинарите на Имортан Джо.Филмът е изключително висококачествено високо октаново екранно преследване в продължение на 120 минути, в които всички средства са позволени. Тези, които познават предишните приключения на Макс Рокатански, няма да се разочароват – към познатите автомобили-самоделки, приличащи на бронетранспортьори създадени от дизайнери-самодейци в нетрезво състояние, психопатите-щурмоваци, за които смъртта е дреболия, мутантите, арбалетите и веригите, в тази сюрреалистична опера Милър е включил пет красавици манекенки, покриващи невинността си с оскъдни бели парчета кенар, както и хеви-метъл камион, чиято цел е да повдига бойния дух на ордата. Въпреки създадената възможност, филмът не се подхлъзва по плоскостта на еротизма, като остава верен на идеята, че борбата срещу силите на Злото има свои приоритети.Паралелът с предишните филми е неизбежен. „Лудия Макс: Пътят на яростта“ е отново вакханалия на дизайнери, гримьори и художници, обединили усилия в естетизацията на Хаоса. Филмът е терен за изява на развинтената изобретателост на асистент-режисьорите, работещи с каскадьорите, определено неспазващи мярката за сигурност, с която започва настоящия текст. И не на последно място, този филм е христоматийно помагало за движение на камерата и монтаж на екранното изображение. Благодарение на тях, опростената сюжетна структура, следваща архетиповите клишета на най-елементарните комикси, приковава зрителя към креслото в киносалона с аудиовизуалния делириум от екрана.Няма да крия пристрастието си към персонажа на Лудия Макс, може би заради известна носталгия по младите ми години, а може би поради близостта му към класическата схема на приказките и уестърните. Джордж Милър отново си заслужава високата оценка, най-малкото заради идеята да изрови своя герой изпод натрупания пустинен пясък и да направи блокбастър за началото на летния сезон. След като Тарантино включи Франко Неро в своя „Джанго“, очаквах да зърна в някое кратко режисьорско намигване Мел Гибсън, първообразът на истинският Макс Рокатански. Това, така и не се случи, но съм убеден, че следващият постапокалиптичен опус на Милър би поправил този пропуск. И се надявам да не се наложи да чакам още трийсет години. ... още »
Продуцираният от Ева Лонгория нискобюджетен екшън-трилър “Джон Уик” се превърна в изненадващ хит за създателите си, с общи приходи от кинопрожекциите и онлайн продажбите от над 110 милиона долара. Напълно очаквано от компанията Lionsgate оповестиха преди няколко месеца, че филма с Киану Рийвс ще се сдобие с продължение. Създателите на оригинала Чад Стахелски и Дейвид Лийч отново поемат режисьорските задължения, а в най-добрия случай старта на снимачния процес ще бъде даден до една година.Първоначално не се знаеше дали Киану Рийвс има желание да изиграе за втори път титулярната роля, но малко по-рано днес от Lionsgate зарадваха феновете на “Джон Уик” с новината, че Рийвс вече е подписал договора за участие във втората част.В разпространено до онлайн медиите изявление от студиото разкриха, че по създаването на "Джон Уик 2" ще работи същия снимачен екип, който спомогна за създаването на оригинала. Продуцентът на "Непобедимите" Байзъл Айуаник отново ще надзирава снимачния процес, а работата по сценария се очаква да започне в най-скоро време.Президентът на отдел "Продукции" в Lionsgate Джейсън Константин: "След голямата подкрепа за “Джон Уик” ние знаехме, че тази история има какво още да предложи. Развълнувани сме, че Киану Рийвс, Дейвид Лийч и Чад Стахелски ще работят отново заедно и гарантираме, че с втората част ще предоставим на публиката още повече вълнуващи изживявания."От Lionsgate не споменават други актьорски имена и поне за момента Киану Рийвс е единствения потвърден изпълнител. Както може да се очаква все още не се знае нищо за сюжета, но за сметка на това режисьора Чад Стахелски уверява, че бъдещата лента ще съдържа "екшън, който обещаваме, че ще бъде страхотен.”"Джон Уик 2" все още не разполага с премиерна дата, но според наблюдатели филма най-вероятно ще тръгне по кината през 2017-та година. ... още »