От този петък, 13-ти юни, в българските киносалони ще започнат да се прожектират две премиерни заглавия – индийска романтична драма, която постигна завиден успех на миналогодишния филмов фестивал в Торонто, и холивудска филмова адаптация на популярен сред младите момичета роман.Ето и допълнителна информация за новите ленти:Вината в нашите звезди (2014)Базиран на едноименния роман на писателя Джон Грийн "Вината в нашите звезди" бързо се превърна в един от най-дискутираните и очаквания младежки филми на 2014-та година. Продукцията с Шайлийн Уудли и Лора Дърн дебютира с изненадващо добри приходи в северноамериканския бокс офис и дори остави зад гърба си далеч по-скъпия и рекламиран “На ръба на утрешния ден”.Историята на лентата разказва за болната от тежка болест тийнейджърка Хейзъл Ланкастър, чиито живот се променя завинаги след като тя се запознава с младо момче на име Огъстъс Уотърс. За филма "Вината в нашите звезди" беше отпуснат бюджет от 12 милиона долара, а екранни партньори на Шайлийн Уудли и Лора Дърн са актьорите Уилем Дефо (“Авиаторът”) и Ансел Елгорт (новата версия на “Кери”).Кутия за храна (2014)Романтично-комедийна индийска драма, която постигна завидни успехи на няколко световни филмови фестивала (сред които се откроява фестивала за кино в Торонто) и се сдоби с над 50 номинации за различни филмови награди.Историята на лентата започва с грешно доставена кутия за храна, която свързва съдбите на самотен мъж на средна възраст и обикновена домакиня от Мумбай. "Кутия за храна" е в момента най-печелившия чуждоезичен филм в Съединените щати за 2014-та година. За режисьора Ритеш Батра това е дебют в пълнометражното игрално кино. ... още »
През 2009-та година хорър-трилъра с Мегън Фокс “Страстите на Дженифър” не успя да се нареди сред хитовите заглавия в световния бокс офис, но за сметка на това регистрира изненадващо добри печалби от продажбите на DVD и Blu-ray дискове.Имайки предвид този факт не е изненадващо, че режисьорката на филма Карин Кусама се насочва отново към света на провокативните психологически трилъри.Следващият проект на 46-годишната Кусама носи заглавието “Поканата” (“The Invitation”), а официален източник от студиото XYZ Films оповести малко по-рано днес, че главните роли в лентата ще бъдат поверени на актьора от “Прометей” Лоугън Маршъл-Грийн и познатата от хоръра “Крийпър 2” Мари Делфино.Вече завършеният сценарий на “Поканата” е дело на дуото зад “РПУ „Оня свят““ и “Сблъсъкът на титаните” Фил Хей и Мат Манфреди, а старта на снимките се очаква да бъде даден до един месец.Историята на трилъра ще се фокусира върху млад мъж (в ролята Лоугън Маршъл-Грийн), който е убеден, че нещо странно и необяснимо се случва с неговата бивша съпруга. Ситуацията става още по-опасна когато тя организира пищно вечерно парти, което служи като прикритие за нейните истински намерения и планове.За филма “Поканата” ще бъдат похарчени около 20 милиона долара, а освен режисьорка Карин Кусама е и изпълнителен продуцент. Към проекта трябваше да се присъедини и Люк Уилсън (“Ангелите на Чарли”), но графика на актьора не му позволи да подпише договор за участие.Освен вече споменатите Лоугън Маршъл-Грийн и Мари Делфино в “Поканата” ще видим още Тами Бланшърд (“Кешбол”), Джон Линч (“Готика”) и Мишел Крузиек (“Да си остане във Вегас”).Снимките на трилъра ще протекат в щата Калифорния, а световната му премиера е насрочена за средата на 2015-та година. Все още няма точно определена дата. ... още »
X Factor тръгва из България – от 2 юли започват кастингите за третия сезон на музикално шоу №1 в света. В продължение на 11 дни и на територията на 5 града хиляди таланти ще се опитат да докажат, че заслужават да бъдат новите музикални звезди на страната.По традиция първият домакин на кастинг маратона ще бъде старата българска столица Велико Търново – на 2 юли /Гранд Хотел Янтра/ търновци ще претендират и за титлата „музикална столица на страната”. В търсене на X Factor в Русе екипът ще се впусне на 3 юли /хотел Рига/. В продължение на 2 дни – 5 и 6 юли, Варна ще посрещне най-големите музикални таланти в града и региона във Фестивалния и конгресен център. Градът на първия X Factor на България Рафи – Бургас, ще търси големите надежди на родната сцена на 8 и 9 юли /хотел Аква/. Пловдив ще посрещне новите X Factor-и на 11 и 12 юли /Дом на културата „Борис Христов”/, а последен домакин на кастинг маратона, но за най-дълъг период – от 14 до 16 юли, ще бъде София /НДК, Studio 5/.Само на официалния сайт на шоуто xfactor.novatv.bg вече са се записали два пъти повече кандидати, в сравнение с миналата година, като се очаква напливът на място в градовете да бъде още по-голям. От участници в „Стани богат” до кандидати с музикален опит в Доминиканската република са сред претендентите да излязат на голямата сцена. Възрастовата граница на бъдещите X Factor-и също е разнообразна – впечатление прави големият брой хора на средна възраст, вдъхновени от историята на мама Люси. Във втория сезон на шоуто 63-годишната детска учителка беше истинска фурия и редовно вдигаше на крака и публика, и жури с изпълненията си. „Искам да докажа, че за таланта няма възраст и че звезда може да се стане по всяко време”, мотивира се 50-годишен кандидат. Друг пък се заканва, че притежава всички качества да стане „новата Сюзън Бойл”. С още по-голям хъс и амбиция се записват и младите кандидати, някои от които са толкова нетърпеливи, че разкриват и музикалния си репертоар, с който обещават да впечатлят журито.Кои от тях обаче ще успеят да извървят пътя до финала? Колко още по-мащабен и внушителен може да бъде X Factor? Кои ще бъдат новите звезди и новите вълнуващи истории, които третият сезон на музикално шоу №1 в света ще открие – отговорите тази есен по Нова. Преди това обаче – X Factor кастинги – от 2 до 16 юли във Велико Търново, Русе, Варна, Бургас, Пловдив и София.Велико Търново – 2 юли – Гранд Хотел ЯнтраРусе – 3 юли – хотел РигаВарна – 5 и 6 юли – Фестивален и конгресен центърБургас – 8 и 9 юли – хотел АкваПловдив – 11 и 12 юли – Дом на културата „Борис Христов”София – 14, 15 и 16 юли – НДК, Studio 5 ... още »
Станислав Яневски се включва в снимките на 8-и сезон на комедийната драмаЗрителите на bTV избраха за най-добра реплика от седми сезон на хитовия комедиен сериал „Столичани в повече” думите на Радко (Васил Драганов). Безспорната реплика-фаворит е от първи епизод на седми сезон, когато Радко гледа по телевизията встъпването в новия парламент на баща си - Рангел Чеканов и от вълнение казва: „ Да беше жив дядо Радул, щеше да умре от кеф”.На второ място се класират изказванията на баба Марийка(Стоянка Мутафова) и Гълъбина (Албена Павлова), във връзка с новия закон за размножаването на политическа партия „Елит” и притесненията на Гълъбина за бъдещето на Радко „Гъбълина: И сега какво? Излиза, че Радко, ако не се размножи до една година, ще лежи, така ли? Баба Марийка: Еми Радко като не е лежал навремето с жени, ще лежи сега с мъже, ама в затвора”.Последно място в челната тройка заема репликата на победителят от 6-и сезон и любимец на зрителите - отец Григорий (Ненчо Илчев): „Аз съм поп на пазарен принцип”. Ситуацията се развива във втори епизод, когато мълвата за пророк Григорий се разпространява светкавично бързо, което окрилява отеца и той решава да продължи да развива бизнеса самостоятелно.Преди броени дни започнаха и снимките на 8 сезон на сериала. Честта да открие снимачния сезон се падна отново на Христо Гърбов, но този път вместо в затвора той се оказа с парашут на гърба. Към екипа на сериала с най-много сезони у нас вече се присъедини и звездата Станислав Яневски, който ще изненада зрителите с няколко интересни превъплъщения. ... още »
Високобюджетното фентъзи с Анджелина Джоли “Господарка на злото” продължава своя победоносен поход по родните киноекрани. Триизмерният филм на дебютанта Робърт Стромбърг остави зад гърба си три премиерни игрални продукции и само за изминалия уикенд (6-8 юни) добави към актива си допълнителни 170 хиляди лева. От състоялата се преди десет дни българска премиера “Господарка на злото” е спечелил общо 717 768 лева - представяне, което автоматично нарежда 3D-продукцията сред най-големите хитове на 2014-та година.Границата от един милион лева ще бъде достигната до седмица и половина и няма да бъде изненадващо ако лентата подобри постижението на библейския хит “Ной” (който в момента е най-печелившия филм на годината в България). Като основни фактори за постигнатия успех могат да бъдат изтъкнати приказния сюжет, силната реклама, по-скъпите триизмерни прожекции и факта, че филма е предназначен за зрителите от всички възрасти. Поне що се отнася до България “Господарка на злото” се превърна в най-успешния филм с участието на Анджелина Джоли и прогнозите са, че скъпата продукция на Уолт Дисни ще продължи да вкарва значителен брой зрители в кината поне още две седмици.На второ място в класацията е високобюджетния екшън “На ръба на утрешния ден”, който въпреки агресивната реклама и известните актьори не успя да детронира “Господарка на злото” от лидерската позиция. За първия си уикенд на родна почва премиерния филм с Том Круз е вкарал в касите на кината общо 110 030 лева, което е по-слабо постижение от това на миналогодишния сай-фай-екшън с Круз “Забвение” (който дебютира с приходи от 151 864 лева). Като се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции натрупаната от “На ръба на утрешния ден” сума се увеличава на 174 220 лева.Силната конкуренция определено оказва своето влияние и въпреки че новия филм на Том Круз няма да бъде счетен за финансово разочарование, той изглежда няма да изпъкне на фона на заглавия като “Господарка на злото” и “Годзила”. Все пак преди да бъде свален от екраните “На ръба на утрешния ден” най-вероятно ще успее да достигне границата от половин милион лева. В световен мащаб филма на Дъг Лаймън е натрупал малко над 140 милиона долара.Третата позиция е заета от премиерната уестърн-комедия “Който оцелее ще разказва”. За първите си три дни в България (6-8 юни) втория игрален филм на Сет Макфарлън е натрупал общо 57 845 лева – скромно постижение на фона на постигнатото от предишната лента на Макфарлън "Приятелю, Тед", която през 2012-та година натрупа над половин милион лева от прожекциите си в България. Рекламната кампания на “Който оцелее ще разказва” наблягаше именно на факта, че филма е дело на създателя на "Приятелю, Тед", но това изглежда не е оказало голямо влияние на зрителската посещаемост.Уестърн-жанра не се радва на особено голяма популярност в последните няколко години (както бе доказано от “Каубои и извънземни” и “Джона Хекс”), а и конкуренцията в лицето на триизмерните “Господарка на злото” и “На ръба на утрешния ден” без съмнение е оказала негативно влияние върху представянето на “Който оцелее ще разказва”. Подобно на представянето си в САЩ филма на Сет Макфарлън няма да бъде запомнен с големите си финансови постъпления в България, но все пак очакванията са за малко по-голямо увеличение на посещаемостта през следващата една седмица."Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще" застава на четвърто място, със спечелени за три седмици 413 298 лева. Що се отнася до бокс офиса “Дни на отминалото бъдеще" не може да се конкурира с комиксови заглавия като “Железният човек 3”, но от друга страна приходите до момента са достатъчни за да превърнат филма на Брайън Сингър в най-успешната част от поредицата "Х-Мен”. До седмица и половина границата от половин милион лева ще бъде достигната.На пето място е комедията “Заедно по принуда”, която за десет дни по кината е спечелила 89 963 лева. Новата лента на Адам Сандлър няма да повтори успеха на ‘Жена назаем’ и изглежда ще бъде причислена към по-слабо представилите се филми на актьора ‘Джак и Джил’ и ‘Браво, момчето ми!”. Границата от 100 хиляди лева ще бъде надмината, но “Заедно по принуда” няма да бъде запомнен като един от комедийните успехи на сезона. Приходите в световен мащаб също могат да бъдат сметнати за разочароващи – до момента лентата на Франк Корачи е спечелила 39 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 50 милиона.“Годзила” заема шеста позиция, със спечелени за един месец 664 616 лева. По отношение на бокс офиса лентата оправда очакванията и успя да остави зад гърба си миналогодишния “чудовищен” екшън “Огненият пръстен”. Следващата седмица “Годзила” ще може да се похвали с приходи от 700 хиляди лева, но имайки предвид изминалото време филма няма да има сили да достигне границата от един милион лева. Спечеленото в световен мащаб се равнява на 394 666 351 долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона долара.Премиерната триизмерна анимация “Тарзан” застава на седмо място, със спечелени за първия уикенд 17 749 лева – очаквано скромен старт за продукция със слаба рекламна кампания и липса на предварителен силен зрителски интерес. За направата на високобюджетния “Тарзан” бе използвана компютърната технология зад “Аватар” и “Полярен експрес”, но този факт изглежда не е увеличил интереса на родната публика.Френско-германската 3D-продукция тръгва по кината в момент в който вниманието на зрителите е насочено към няколко далеч по-лъскави триизмерни заглавия и това (в комбинация с по-малкото прожекции на ден) без съмнение е оказало влияние на приходите. През следващата една седмица едва ли ще бъде отчетено значително увеличение на приходите и по всичко изглежда, че “Тарзан” ще се нареди сред финансовите разочарования на 2014-та година.“Омагьосаната къща” застава на осма позиция в класацията. За един месец по кината анимацията е натрупала 286 955 лева, което е задоволително постижение за оригинална европейска лента със скромна рекламна кампания. До няколко дни “Омагьосаната къща” ще надмине границата от 300 хиляди лева и заедно с “Крадци на ядки” и “Камбанка и феята пират” филма ще бъде причислен към класацията на приличните бокс офис успехи на сезона.Деветото място е за “Камбанка и феята пират”, който за шест седмици в България е спечелил 328 140 лева – напълно задоволителен резултат за непретенциозно детско заглавие, което в повечето страни по света бе пуснато директно на DVD пазара. Лентата подобри постижението на своя предшественик “Камбанка и тайните на крилете” и що се отнася до България тя е вече най-печелившото заглавие от поредицата за Камбанка.“Да разлаем съседите” заема десета позиция, със спечелени за пет седмици 260 949 лева. Въпреки популярността на Сет Роугън в Северна Америка очакванията относно българското представяне на “Да разлаем съседите” не бяха големи и затова спечеленото до момента може да бъде сметното за задоволително.До момента над 35 хиляди зрители са гледали лентата на Никълъс Столър, което е достойно постижение за оригинална комедия, която не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат. Преди да бъде свален от екран “Да разлаем съседите” ще достигне сумата от 300 хиляди лева. В световен мащаб филма е натрупал 224 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от 28 милиона. ... още »
Въпреки че филмовите адаптации на успешни видеоигри често разочароват с представянето си в бокс офиса холивудските студия продължават да разработват активно подобни проекти. Един от тези бъдещи проекти ще черпи вдъхновение от популярната видеоигра “Таралежът Соник”, която се появи за първи път на пазара през 1991-ва година. Подготвяната лента ще бъде финансирана от студиото Колумбия Пикчърс, а продуцентските задължения са поверени на Нийл Мориц (поредицата “Бързи и яростни”).Подобно на “Космически забивки” предстоящата филмова версия на “Таралежът Соник” ще комбинира истински актьори с компютърно-генерирани персонажи. Освен познатия в цял свят персонаж Соник в сюжета на лентата ще присъстват и някои от най-известните герои от вселената на игровия франчайз (сред които ще бъде и злодея доктор Егман).Игралната версия на “Таралежът Соник” все още не разполага с режисьор, но за сметка на това се знае, че по сценария ще работят дебютантите Евън Съсър и Ван Робишоу.Президентската на Колумбия Пикчърс Хана Мингела: “Соник е един от най-популярните и разпознаваеми игрови персонажи. Той разполага с огромен брой почитатели по света и нашата цел е филма да забавлява както тях, така и тези зрители, които не са запознати със света на Соник.”Любопитно е да се отбележи, че Соник вече се е появявал за кратко в голям студиен филм – а именно в хитовата анимационна лента от 2012-та година “Разбивачът Ралф”.Продуцентът Нийл Мориц вече е провел срещи с няколко режисьори и в най-добрия случай до края на лятото ще стане ясно кой ще седне на режисьорския стол. Бюджетът за снимки ще надвишава сумата от 100 милиона долара и намерението на Колумбия Пикчърс е “Таралежът Соник” да бъде само първата част от нова филмова поредица.До края на годината се очаква да стане ясно кога ще започнат снимките на игрално-анимационната продукция. ... още »
Имало едно време една кутия за храна, която объркала своя получател… Колкото и да ви се струва странно, една киноприказка може да започва и по този начин. Особено ако е индийска и то от не най-традиционните.„Кутия за храна” е дебютният игрален филм на индийския режисьор Ритеш Батра. Действието се развива в Мумбай, героите са индийци, но не очаквайте песни и танци а ла Боливуд, нито тягостна дължина от над три часа. Не, режисьорът ни разказва простата история на една любов, зародила се заради почти невъзможна да се случи грешка. Можете ли да си представите, че в град с население от почти 12 милиона души, 5000 разносвачи доставят всеки ден домашно приготвения обед от къщите на домакините до службите на мъжете им, но шансът да объркат получателите е едно на четири милиона?Но един ден и това се случва и така домакинята Ила (Нимрат Каур) впечатлява с кулинарните си умения счетоводителя Сааджан Фернандес. Той не е от най-общителните, пред прага на пенсионирането е и за капак му тръсват да обучава избрания за негов заместник усърден и словоохотлив Шейх (Назауидин Сидики). Никой не очаква у дома Сааджан – той е вдовец, който поръчва обяда си от кварталната закусвалня. Самотата го е направила костелив орех, но вкусната храна в обърканата кутия го кара да отиде и лично да похвали готвачите в закусвалнята. Съпругът на Ила пък дори не забелязва какво обядва всеки ден, нищо, че тя се старае да го изненадва с нови и специални рецепти. Той, както се оказва, има други интереси.Разбрала объркването с кутиите, Ила изпраща бележка в храната на следващия ден, а Сааджан й отговаря и така постепенно двамата се сприятеляват от дистанция. Пътят към сърцето на мъжа минавал през стомаха, казват, но не само това привлича Сааджан към Ила. Двамата споделят един с друг незначителни случки от ежедневието си, шеги, но и съкровени спомени или твърде лични размисли, които ги сближават. Дотолкова, че Ила се замисля дали да не напусне съпруга си, след като разбира, че не е единствената жена в живота му, а Сааджан започва да обитава отново света на живите, което на първо време се проявява в това, че намира общ език със своя наследник, замисля се дали да не отложи пенсионирането си и дори си позволява да помечтае за непознатата жена, която всеки ден го храни така вкусно.Съвсем скоро, разбира се, Ила и Сааджан ще трябва да вземат важни решения, които ще променят животите им завинаги.„Кутия за храна” е деликатен филм, в който драматичните моменти вървят ръка за ръка с комичните поемания на въздух. Той рисува картина на едно променящо се общество, в което традициите се уважават, но в тях има място и за правото на избор на всяко човешко същество, което се стреми към лично щастие. А личното щастие е нещо много индивидуално. Домакинята Ила съществува в традиционен брак, от който обичта си е отишла (ако я е имало въобще), след като е донесла едно дете, но това не е достатъчно за нея. Съвсем в началото на филма съседката й я успокоява, че новата рецепта ще накара мъжа й да й построи Тадж Махал, но Ила отсича: „Тадж Махал е гробница.” По-възрастните жени около нея – съседката й и майка й – се задоволяват с това да се грижат за съпрузите си – и двамата приковани на легло. Но Ила е модерна жена, която иска щастие тук и сега.Еманципацията обаче не е само приоритет на жените. Сааджан, който се ядосва, че в Индия талантът не се цени, също дръзва да поиска повече от кротко пенсиониране и потъване в спомени за милото му минало. Колегата му Шейх пък тепърва ще се жени, макар отдавна да живее на семейни начала с любимата си. Споменахме ли, че той е мюсюлманин? И не само това – семейството на любимата му накрая склонява да даде благословията си за техния брак, въпреки срама, който тя е донесла, живеейки в грях. Да, животът си тече тихо, но в реката на традицията се вливат все нови и нови ручейчета, настойчиво, постепенно и вместо да я мътят, я облагородяват.Интересен също така е и фактът, че главният герой е християнин, любимата му е хиндуистка, но религиите им нито веднъж не излизат на преден план в отношенията между тях. За общество като нашето, което се бие в гърдите колко етнически и религиозно толерантно е, е добре да се натъква на повече такива примери, които показват мултикултурни страни като Индия, в които очевидно открай време има място за всеки.Като сценарист и режисьор на филма Ритеш Батра разказва историята без излишни ефекти. Основният похват, който използва, е на пестеливост и сдържаност. Сцените са кратки и ясни и макар в някои от тях да забелязваме известна повтаряемост (тя готви, той се храни, например), те допълват идеята за откриването на красотата в обикновените, ежедневни мигове – така, както забелязания от Сааджан случайно художник всеки ден рисува от една и съща позиция картини, в които пейзажът се променя незабележимо.Героите се изразяват разбираемо, естествено, без претенции или печелеща евтин смях глуповатост. Дори Шейх, чието присъствие почти винаги носи смях, е премерен и то не само на фона на мейнстрийм боливудска продукция. Любопитно решение е съседката на Ила да присъства само като глас – така и не я виждаме, макар да е близка приятелка на героинята.Ритеш Батра внимателно е построил сценария си, в който няма излишни сцени – те са обединени от приемственост и ако в някоя от тях сте забелязали пушка, то това е, защото малко по-нататък тя ще гръмне. Това е много приятно, особено на фона на някои филми от новото българско кино, чиито режисьори се хвалят, че са си написали сценария сами за по-малко от месец, а останалото са свършили актьорите на снимачната площадка, или други, в които има един билюк съсценаристи и сценарни консултанти, а резултатът е по-плачевен от съчинение на дете от началното училище.от Лора Трайкова ... още »