Златната петорка Стенли, Петя Буюклиева, Етиен Леви, Коцето Калки и Кичка Бодурова взривиха публиката на първия си концерт на живо в шоуто МУЗИКАЛНА АКАДЕМИЯ по TV7. Всеки от тях изпълни по един собствен хит и по един кавър на любимо парче. Двете дами заеха двете крайни позиции в класирането според вота на публиката.С най-висок вот от 46,2% публиката подкрепи изпълненията на Кичка Бодурова, която спечели овациите и на журито. ”Г-жо Бодурова не ви познавам, но вие ме размазахте, поклон”, коментира вечно лошия Фънки.Фатална жена Петя Буюклиева отиде на елиминации, в резултат на ниския вот на зрителите. Това предизвика бурното недоволство на журито, които я определиха като глас-вселена. Най-емоционално реагира Георги Христов, който заяви, че дори е готов да напусне шоуто, заради непрофесионалния зрителски вот. Люси Дяковска допълни, че това е рядко драстистично разминаване между мнението на журито и мнението на зрителите, но това е шоуто.Eтиен Леви показа двете страни на една и съща монета. При първото си изпълнение типично в негов стил покри цялата сцена с пластичен танц, второто парче бе убийството прочувствен кавър на ”It’s my life” на Джон Бон Джоуви, което провокира Здраво от Ритон да възкликне: ”Професоре, ставам ви на крака”.Изпълнението на Коцето Калки предизвика спор в журито “за” и “против”. Фънки критикува маршовата му стъпка, а в отговор Калки я повтори при изпълнението на кавър “Yellow submarine” на легендарните Бийтълс. Люси Дяковска го подкрепи с мнението си, че повече театър на сцената винаги е добре. Вероятно такава е и преценката на публиката, която му отреди 3-то място.Стенли не измени на себе си и представи две български парчета - авторското “Обсебен” и “Шоколад” на група Остава. Той определи себе си като асоциален, а мнението на журито бе алтернативен, единствен и неповторим. Секси темпераментно въртене на велоаргуметри като част от сценичната хореография определено внесе допълнителна енергия в неговото представяне.Тази вечер предстои влизането в академията на 5-те актуални звезди - Поли Генова, Кристо, Сантра, Лора Караджова и Дичо. Кой от тях ще спечели първи симпатиите на зрителите и кой от тях ще отиде на първи елиминации, предстои да видим в ефира на TV7 от 19.30 часа. ... още »
Липсата на по-сериозна конкуренция позволи на криминалната екшън-комедия ”Коза Ностра” да окупира без особени проблеми лидерското място в българския бокс офис. Лентата на Люк Бесон тръгна по кината преди дванадесет дни, но благодарение на по-силната зрителска подкрепа през изминалия уикенд (20-22 септември) тя се пребори с премиерния хорър “Заклинанието” и триизмерната анимация “Самолети”, която оглавяваше класацията в продължение на две седмици.Приходите на ”Коза Ностра” за уикенда се равняват на 56 711 лева, а от премиерата си досега филма с Робърт Де Ниро и Мишел Пфайфър е натрупал общо 161 619 лева – не особено впечатляващ резултат на общия фон, но все пак е важно да се помни, че става дума за оригинална продукция за по-възрастната аудитория, която не бе сред най-дискутираните и рекламирани филмови заглавия на 2013-та година. Ясно е, че няма да става дума за голям бокс офис хит, но имайки предвид предварителните очаквания (които не бяха големи) ”Коза Ностра” се представя сравнително прилично. Филмът едва ли ще надмине границата от половин милион лева, но все пак ще натрупа задоволителни за подобно заглавие приходи, които ще го наредят до тъй наречените “скромни бокс офис хитове”. До момента по света продуцираната от Мартин Скорсезе лента е натрупала 30 милиона долара.Втората позиция в класацията е за анимацията на Уолт Дисни “Самолети”, която се прожектира в България от близо три седмици и за този период от време е натрупала 349 214 лева. Триизмерната продукция няма да се нареди до големите скорошни анимирани хитове на Дисни (като “Университет за таласъми” и “Рапунцел и разбойникът”), но все пак представянето й е сравнително прилично за анимация, която не е част от изграден франчайз и чиито създатели първоначално планираха да я пуснат директно на DVD и Blu-ray. Преди да бъде свален от екран “Самолети” ще успее да надмине границата от половин милион лева. Общо по света лентата е натрупала 155 милиона долара при бюджет от 50 милиона.Екшънът ”Два патлака” застава на трето място със спечелени за близо две седмици 152 774 лева. Въпреки участието на двама от най-известните актьори в момента лентата на Балтазар Кормакур няма претенции за големи приходи и досегашното й представяне отговаря напълно на предварителните очаквания. ”Два патлака” без съмнение е привлякъл вниманието на най-запалените почитатели на жанра, но за разлика от летните заглавия като “Бързи и яростни 6” публиката на филма с Марк Уолбърг и Дензъл Уошингтън (който подобно на ”Коза Ностра” е насочен към по-възрастната аудитория) е в пъти по-малобройна. В най-добрия случай ”Два патлака” ще завърши българското си представяне с приходи от малко над 300 хиляди лева.Четвъртата позиция е за “Смърфовете 2”, който за шест седмици в България е натрупал общо 706 559 лева. Въпреки че бе на лидерската позиция в продължение на три седмици триизмерната лента се представя по-слабо от своя предшественик, който през 2011-та година бе свален от екран с приходи от над един милион лева. “Смърфовете 2” няма да подобри това постижение, но все пак представянето му е прилично за триизмерно семейно заглавие и съдейки по спечеленото до момента филма ще бъде свален от екран с приходи от около 850 хиляди лева. До момента по света заснетата с бюджет от 105 милиона долара продукция е натрупала приходи от 307 милиона долара.Фантастичният екшън “Ридик” застава на пето място в класацията. Филмът с Вин Дизел и Карл Ърбън се прожектира по родните киноекрани от три седмици насам и до момента е натрупал общо 269 214 лева. Дълго подготвяната трета част от поредицата за Ричард Ридик тръгна по кината само няколко месеца след премиерата на “Бързи и яростни 6” – също така продължение от франчайз с участието на Вин Дизел. Разбира се двете ленти не могат да бъдат сравнявани тъй като публиката на “Бързи и яростни” е далеч по-голяма и по принцип научнофантастичните заглавия като “Ридик” рядко регистрират огромни финансови постъпления в България. Имайки предвид това “Ридик” няма да бъде сметнат за финансово разочарование, но и няма да се нареди сред най-големите бокс офис успехи на лятно-есенния сезон. Ако няма по-сериозен спад в посещаемостта филма ще завърши представянето си с приходи от около 400 хиляди лева.Премиерният хорър на Джеймс Уан “Заклинанието” е на шеста позиция като за първия си уикенд по родните киноекрани е спечелил 25 061 лева. В Съединените щати филма предизвика истински фурор сред публиката и се нареди сред най-големите хитове на 2013-та година. Съдбата на лентата в България няма да бъде същата тъй като по принцип филмите на ужасите много рядко привличат голяма публика в кината. Именно поради тази причина голям брой от скорошните заглавия от този жанр (сред които “Чистката”, последните две части на “Паранормална активност” и втората част на “Коварен”) не се сдобиха с киноразпространение в България въпреки доброто си представяне в Щатите. Скромният старт на “Заклинанието” потвърждава за пореден път, че когато стане дума за пътуване да мултиплекса хорър-филмите не са сред най-предпочитаните от зрителите заглавия. Лентата с Роуз Бърн едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици и по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша. До момента по света “Заклинанието” е спечелил 285 милиона долара при бюджет за снимки от 20 милиона.“Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата” заема седма позиция в класацията със спечелени за четири седмици 277 713 лева – сравнително скромен резултат за скъпо продължение насочено към тийнейджърската публика. Първият филм за полубога Пърси Джаксън завърши българското си представяне през 2010-та година с приходи от около 350 хиляди лева (без да разчита на по-високите цени за триизмерни прожекции). Въпреки че втората част се прожектира в 3D-формат и бе предшествана от по-добра реклама тя все още не е успяла да подобри постижението на оригинала. Очевидно е, че зрителския интерес към “Морето на чудовищата” не е голям и доказателство за това са не само българските приходи, но и приходите от останалите държави по света. До момента световните приходи на високобюджетната лента се равняват на разочароващите 174 милиона долара – сума, която според бокс офис анализаторите ще бъде и основаната причина поради която планирания трети филм от поредицата няма да бъде направен.Комедията “Дърти хлапета 2” е на осмо място в класацията. Лентата с Адам Сандлър и Крис Рок се прожектира в България от три седмици насам и до момента е натрупала 166 752 лева. “Дърти хлапета 2” подобри постижението на предшественика си от 2010-та година (общи приходи от 150 хиляди лева) и по всичко изглежда, че ще бъде свален от екран с приходи от около 300 хиляди лева. По света комедийната лента се представя още по-добре и в момента може да се похвали с приходи от над 220 милиона долара.“Сем. Милър” застава на предпоследната девета позиция със спечелени за шест седмици 351 730 лева. Имайки предвид, че става дума за комедийна лента, която бе принудена да се конкурира с триизмерни анимации и екшъни, “Сем. Милър” се представя достойно в българския бокс офис. Рядко се случва комедиен филм без мащабна реклама и без множество дискусии в интернет да се превърне в зрителски хит в България, но “Сем. Милър” е без съмнение едно от малкото изключения. Филмът няма да достигне сумата от половин милион лева, но ще намери място сред най-успешните оригинални филми на годината.Десетото място е за научнофантастичния “Елизиум”, който за седем седмици е натрупал 373 904 лева в България. Подобно на “Ридик” режисирания от Нийл Бломкамп филм може да разчита на ограничен брой зрители и още преди премиерата беше ясно, че няма шанс да се нареди сред големите хитове на годината (въпреки че на пръв поглед притежава всичко от което се нуждае съвременен високобюджетен екшън за масовата публика). Все пак за оригинално заглавие, което не разчита на триизмерни прожекции, “Елизиум” се представя сравнително прилично в България. Общо по света филма с Мат Деймън е натрупал 250 милиона долара при бюджет от 120 милиона. ... още »
В продължение на повече от 15 години Холивуд се опитваше да направи продължение на хитовата комедия “От глупав по-глупав”, която превърна Джим Кери в един от най-известните и скъпоплатени комедийни актьори. Едва през 2011-та година се появи новината, че от студиото Уорнър Брос са готови да отпуснат бюджета за снимки, а Кери и екранния му партньор Джеф Даниълс обявиха, че са готови да изиграят за втори път култовите си персонажи Лойд Крисмас и Хари Дън.Първоначалните планове на режисьорите Питър и Боби Фарели бяха снимките на “От глупав по-глупав 2” да стартират през 2012-та година, но нуждата от повече време за разработването на сценария беше основната причина поради която снимачния процес бе отложен за неопределен период от време.В месеците след това стана ясно, че между Джим Кери и продуцентите от Уорнър Брос има сериозни разногласия относно подхода към филма и това подсили слуховете, че въпреки почти готовия сценарий може и да не се стигне до снимки. За радост на феновете в средата на тази година бе оповестена новината, че “От глупав по-глупав 2” със сигурност ще бъде заснет, а световната му премиера ще се състои през 2014-та година. От Уорнър Брос оттеглиха подкрепата си за лентата, но режисьорите бързо получиха нужния бюджет за снимки от конкурентното студио Юнивърсъл Пикчърс (което ще поеме и световното киноразпространение на продължението).Камерите на “От глупав по-глупав 2” се завъртяха преди около една седмица в Атланта, щата Джорджия, а сега в интернет бяха разпространени и първите снимки от продукцията. На страницата си в Туитър Джим Кери публикува две снимки от лентата на които се виждат познатите от първия филм главни персонажи. Кери е в ролята на Лойд Крисмас, а Джеф Даниълс се превъплъщава отново в образа на добродушния Хари Дън.Действието на “От глупав по-глупав 2” ще се развива 20 години след случките в първата част. По думите на режисьора Питър Фарели единия от двамата главни герои се е сдобил с дете, което има сериозни здравословни проблеми, и това се превръща в основния катализатор на действието.Малко преди да започнат снимките стана ясно, че към Джим Кери и Джеф Даниълс се е присъединила и актрисата Лори Холдън, която е позната на зрителите най-вече с ролята си на Андреа в хитовия сериал “Живите мъртви”. Любопитно е да се отбележи, че “От глупав по-глупав 2” е втория общ проект на Холдън и Джим Кери след драмата на Франк Дарабонт “Маджестик”.Освен вече споменатите актьори в предстоящата комедия участват още Катлийн Търнър, Рейчъл Мелвин, Брейди Блум и Стийв Том. Снимките на филма ще продължат още два месеца, а отделения от Юнивърсъл Пикчърс бюджет се равнява на 30 милиона долара.Световната премиера на “От глупав по-глупав 2” е предвидена за средата на 2014-та година. От студиото все още не са определили точната дата. ... още »
1. Изберете няколко различни кисели краставички.2. Срежете ги по средата. Хубаво е разрезът да е на различни места, така че краставичките да изглеждат различни.3. Забодете две клечки за зъби в едната половина на краставичката.4. Прободете и основата на краставичката. Така тя ще може да стои изправена.5. На клечките забодете и другата половина на краставичката.6. Вземете две карфици с черни главички.7. Забодете ги от двете страни на устата.Опитайте сами! ... още »
Готви се нещо голямо.Премиера в България: 11.10.2013Продължението на анимационния хит “Облачно, с кюфтета” отново разказва историята на провинциалния изобретател и учен Флинт Локууд. На 3D и дублиран на български език. ... още »
Не се пускай!Премиера в България: 04.10.2013 Сценарият на “Гравитация” е определен като смесица между “Корабокрушенецът” с Том Ханкс и “127 часа” с Джеймс Франко. ... още »
Обучен на убива. Измамил смъртта. Жаден за мъст.Премиера в България: 11.10.2013Действието на “Мачете убива” се развива няколко месеца след събитията описани в първия филм, а сюжета отново се фокусира върху бившия мексикански полицай Мачете Кортез, на който самия американски президент поверява важна мисия, която може да предотврати световна катастрофа. ... още »
Киното е най-популярното изкуство в града, най-вече известен с прочутия Адана кебап. Всеки септември вече 20 години кинофестивалът „Златен памук“ събира многобройна публика и е най-престижното културно събитие в града. При направено проучване сред населението, с какво свързват този град, над 60% от анкетираните отбелязват филмовия фестивал. И това е повод за гордост от страна на основния организатор – общината. Град, в който няма много културни забележителности в сравнение с околностите – приказната Кападокия, планината Немрут с каменните глави на божества и неземния изглед към долината на река Ефрат, или родината на баклавата и фастъка Газиантеп. Е, в ценътра се намира най-старият мост, все още използван в съвременната транспортна мрежа, от края на 4 век, пише на табелата... Ама това е изключение.В контекста на бушуващата гражданска война в Сирия, на по-малко от 100 километра от града, и нестихващите протести срещу ислямисткия режим в Истанбул и Анкара, кинофестивалът в Адана събра много популярни национални звезди, сред които е и „четирилистната детелина“ на турското кино, както наричат актрисите Тюркан Сорай, Хюлия Кочуджит, Фатма Гирик и Филиз Акън. Но Адана е фестивал на младото кино и изборът на седемчленното жури, предвождано от Беки Пробст, директор на кинопазара в Берлин, доказа това. Основният конкурс е за ново турско игрално кино и в програмата бяха включени 12 филма, избрани от 47 кандидатствали за фестивала. Това прави Адана основен конкурент на по-стария фестивал в Анталия, който стартира своя 50-ти юбилей преди броени дни и също е посветен на националното кино. Относително стегнатата церемония за над 25-те раздадени награди отличи три игрални филма, които спечелиха общо 13 награди. Голямата награда на фестивала бе поделена между „Йозгат Блус“ (Yozgat Blues) на Махмут Фазил Коскун и „Светлина в окото ми“ (Eye Am) на Хаки Куртулус и Мелик Сараджоглу. Двата филма си разделиха и най-голямата парична премия в Адана от 131 000 евро. Като цяло наградният фонд на фестивала е близо 250 000 евро и почти всички награди имат парично покритие, което несъмнено изразява отношението на местната администрация към изкуството на киното. Това е рядък прецедент сред филмовите фестивали, но в Турция не е случайно явление. Специалната награда на журито на името на легендарния турски режисьор Йълмаз Гюней, роден в Адана, бе присъдена на филма „Няма никой вкъщи“ (Nobody’s Home) на Дениз Акчай Катиксиз.Голяма част от младите автори посветиха наградите си на протестите в Турция и с призиви за свобода и демокрация взривяваха публиката. Но най-голяма емоция докара един от двамата режисьори на „Светлина в окото ми“ – Хаки Куртулус. По стечение на обстоятелствата и двамата са загубили едното си око и филмът е в голяма степен автобиографичен. Но той използва случая да посвети наградата за сценарий на всички младежи, които са ослепели от изстрелите на полицията със сълзотворен газ в Истанбул.20-ият фестивал в Адана е вече история. Но с огромен камион с лика на енергичния кмет на града, фестивалът ще представи специална селекция из целия регион на памука и кебапа, като в близките месеци ще измине над 15 000 километра. Изглежда невероятно, но за мащабите на Турция е факт.Илиана Китанова ... още »