Голямата популярност на Джони Деп сред българската публика не успя да помогне на приключенския уестърн “Самотният рейнджър” в борбата му с триизмерната анимация “Аз, проклетникът 2”. Премиерите на двете силно рекламирани продукции се състояха миналия петък и натрупаните суми от уикенда за пореден път потвърждават факта, че анимираните заглавия в 3D-формат са едни от най-предпочитаните от родните зрители.Продължението на хита от 2010-та година “Аз, проклетникът” се пребори без особени проблеми с конкуренцията и окупира лидерската позиция в бокс офиса със спечелени за изминалия уикенд 170 644 лева – приличен старт и ясен индикатор за това, че филма ще се представи значително по-добре от своя предшественик, който преди три години завърши българското си представяне с приходи от малко над 300 хиляди лева.В Съединените щати “Аз, проклетникът 2” е на път да се превърне в един от големите летни хитове и по-всичко изглежда, че подобна ще бъде съдбата му и в България. Популярността на първата част, добрата реклама и продължаващия голям интерес на зрителите към 3D-анимациите са основните фактори, които помогнаха на анимацията в борбата с конкуренцията.До две седмици и половина “Аз, проклетникът 2” ще се добере до границата от половин милион лева. В световен мащаб триизмерната продукция на режисьора Пиер Кофин вече е натрупала над 300 милиона долара.Втората позиция е за приключенския уестърн “Самотният рейнджър”, който за изминалия уикенд е натрупал общо 117 512 лева. От самото начало е важно да се отбележи, че мащабната продукция на Гор Вербински не се прожектира в триизмерен формат и това без съмнение оказва влияние на приходите. Имайки предвид този факт може да се каже, че стартовите приходи на “Самотният рейнджър” са прилични за уестърн-заглавие, което е базирано на непознат на родните зрители телевизионен сериал от средата на миналия век. Участието на Джони Деп е със сигурност една от основните притегателни сили на “Самотният рейнджър” и въпреки че представянето на филма в САЩ е доста разочароващо в България крайните приходи ще бъдат ако не големи, то задоволителни за заглавие, което не е част от вече изградена поредица. Приходите от тази седмица ще покажат дали комедийния уестърн ще има силите да достигне сумата от половин милион лева.“Z-та световна война” застава на трето място в класацията като за близо две седмици е натрупал 494 694 лева. Трилърът с Брад Пит определено надмина предварителните очаквания и вече се нареди сред изненадващите хитове на сезона. Конкуренцията в лицето на “Университет за таласъми” и “Човек от стомана” никак не бе лека, но “Z-та световна война” намери своята публика след премиерата си и с изненадващо бързи темпове се доближава до сумата от половин милион лева.Ефективната предварителна реклама, участието на Брад Пит и слабостта на публиката към екшън-продукциите, които се прожектират в триизмерен и IMAX формат определено допринесоха за постигнатия успех. “Z-та световна война” едва ли ще се присъедини към филмите с приходи от над един милион лева, но все пак ще намери място в класацията на най-добре представилите се продукции на 2013-та година.“Университет за таласъми” е на четвърта позиция със спечелени за три седмици 569 683 лева. Продължението на хита от 2001-ва година се представя напълно според очакванията и спечеленото до момента го нарежда сред хитовете на лятото. В момента вниманието на по-голямата част от публиката е насочено към конкурентната 3D-анимация “Аз, проклетникът 2” и това без съмнение ще окаже влияние на приходите на “Университет за таласъми”. Все пак лентата на Пиксар имаше на разположение две седмици да натрупа прилична сума и по всичко изглежда, че ще приключи представянето си със задоволителни приходи от около 700 хиляди лева. Общо по света “Университет за таласъми” може де се похвали с приходи от над 400 милиона долара.Криминалният “Зрителна измама” е на пето място в класацията. Трилърът на Луис Летерие се превърна в изненадващ хит не само в Съединените щати, но и в България. За по-малко от един месец по българските киноекрани филма е натрупал 500 952 лева, което е повече от добро постижение за оригинално заглавие, което не се прожектира в триизмерен формат и чиято премиера се състоя в разгара на летния сезон. Изненадващото в случая е, че “Зрителна измама” се представя значително по-добре от триизмерния “Човек от стомана”, който е един от най-скъпите и дискутирани филми на 2013-та година. Очевидно е, че голяма част от публиката е харесала лентата с Джеси Айзенбърг и досегашното й представяне е ясен показател за това, че оригиналните заглавия без претенции за огромни приходи също могат да привличат голям брой зрители през наситения с блокбастъри летен сезон.“Човек от стомана” застава на шеста позиция като за три седмици по родните киноекрани е спечелил общо 298 203 лева – изненадващо скромно постижение за триизмерен комиксов филм, който не само разчиташе на масивна рекламна кампания, но и преди премиерата си бе един от най-дискутираните филми на годината. Фактът, че е продуциран от създателя на трилогията “Черният рицар” не помогна особено на “Човек от стомана” в борбата за публика и досегашното му представяне е определено под очакванията. Очевидно е, че поне що се отнася до България Супермен не е толкова популярен колкото конкурентните комиксови герои Железният човек и Батман. “Човек от стомана” няма да бъде счетен за голям финансов провал в България, но представянето му е със сигурност разочароващо.Комедията “Стажанти” е на седмо място в класацията като за четири седмици по кината е натрупала 132 407 лева. Чисто комедийните заглавия са едни от най-непредсказуемите по отношение на българския бокс офис, а през летния сезон те често биват игнорирани и засенчвани от големите блокбастъри и триизмерни анимации.“Стажанти” не предлага особени изненади във финансово отношение, но имайки предвид обстоятелствата представянето му може да бъде сметнато за сравнително прилично. Никой не е очаквал големи постъпления в касите на кината и затова е похвално, че въпреки всичко комедията с Винс Вон и Оуен Уилсън е привлякла над 17 хиляди зрители до момента. Общо по света “Стажанти” е спечелил 63 милиона долара при бюджет за снимки от 58 милиона.“Бързи и яростни 6” застава на осма позиция със спечелени за седем седмици 1 751 398 лева. Първоначалните предвиждания за приходи от над 2 милиона лева изглежда няма да се сбъднат, но независимо от това екшъна на Джъстин Лин се представи повече от успешно в България и поне за момента е най-успешното заглавие на годината. Спечеленото до момента както в България, така и в останалата част от света, превръща филма в най-успешната част от стартиралата през 2001-ва година поредица.Триизмерният “Великият Гетсби” е на предпоследната девета позиция в класацията. Драмата на Баз Лурман е в топ 10 за осма поредна седмица и за същия период от време е натрупала приличните 504 769 лева. Тъй като става дума за представител на романтично-драматичния жанр предварителните очаквания не бяха особено големи, но филма с Леонардо Ди Каприо намери своята публика независимо от факта, че бе изправен пред сериозна конкуренция. До момента по света “Великият Гетсби” е натрупал малко над 300 милиона долара.Десетата позиция е за научнофантастичния ”Земята: Ново начало”, който за пет седмици по кината е спечелил общо 267 834 лева. Режисираният от М.Найт Шаямалан филм бе засенчен от “Бързи и яростни 6” и подобно на “Човек от стомана” представянето му до момента е разочароващо за високобюджетен филм, който бе предхождан от прилична реклама и в който участват познати на широката публика актьори. За съжаление на създателите си ”Земята: Ново начало” се представя слабо и в останалата част от света, а бокс офис анализаторите в Щатите вече го нареждат сред големите провали на 2013-та година. ... още »
Публикуваният през 1894-та година сборник от разкази “Книга за джунглата”, дело на британския писател и нобелов лауреат Ръдиард Киплинг, е без съмнение едно от най-известните литературни произведения на всички времена. Приключенията на отгледания от вълци Маугли и приятелите му са били адаптирани за малкия и големия екран множество пъти като най-известното произведение до момента е анимационния филм на Уолт Дисни “Книга за джунглата”, който се появи през 1967-ма година.Лентата, която бе последния лично продуциран от Дисни проект, се превърна в изненадващ успех за създателите си и популярността й остава голяма и до ден-днешен.С надеждата да повторят отново този успех от Уолт Дисни оповестиха малко по-рано днес, че ще бъде направена нова игрална филмова адаптация на “Книга за джунглата” по чиито сценарий вече е започнал да работи Джъстин Маркс (“Уличен боец: Легендата за Чун Ли”). Бъдещата лента все още няма продуценти и актьорски състав, но от Дисни обявиха, че търсенето на режисьор вече е започнало.Намерението на студиото е даде старт на нова филмова поредица и очакванията са, че в най-добрия случай снимките на първата част ще стартират в средата на следващата година.За Дисни това ще бъда втора игрална филмова адаптация на известния сборник от разкази. През 1994-та се появи режисирания от Стивън Сомърс “Книга за джунглата”, който обаче не успя да се превърне в очаквания от продуцентите и анализаторите бокс офис хит. Новата версия ще бъде значително по-мащабна и насочена към възможно най-широката публика (по подобие на “Карибски пирати”).Разработването на продукцията протича бързо тъй като конкурентното студио Уорнър Брос също подготвя своя филмова адаптация на “Книга за джунглата”, по чиито сценарий работи Стийв Клоувс (поредицата “Хари Потър”).За момента от Дисни на разкриват допълнителна информация за подготвяния филм, но това което се знае със сигурност е, че освен познатия Маугли на екран ще се появят други два известни персонажа от книгата - мечката Балу и пантерата Багера.До края на годината ще стане ясно кой ще поеме режисурата на новия “Книга за джунглата”, а търсенето на актьори се очаква да започне след като Джъстин Маркс приключи с работата си по сценария.В най-добрия случай приключенската лента ще тръгне по кината до две години. ... още »
М. Найт Шаямалан успя да остави своя режисьорски почерк, особено що се отнася до загадъчни или приказни сюжети ("Шесто чувство", "Селото", "Неуязвимият"), в които страшното е изказано посредством впечатляващ визуален подход.Привлечен преди всичко от жанра на съспенса, той е на път да реализира авторски телевизионен проект. Става дума за телевизионна адаптация на книгата на Блейк Кроуч - „Wayward Pines", чийто сценарист е Чад Ходж (автор на кримката от 60-те години „The Playboy Club").Телевизионната поредица ще е с участието на Мат Дилън, който е в ролята на агент от тайните служби, разследващ случай за негови изчезнали колеги.Паралелът между новия сериал и иконата в жанра - „Туин Пийкс" на Дейвид Линч и Марк Фрост, вече бе направен. Шаямалан отрича директните препратки към сериала от 90-те, признавайки все пак, че „Туин Пийкс" е тоталният образец и надали нещо някога би могло да бъде по-добро от него.От Fox са планирали вече 10-12 епизода, а неговият старт се очаква по някое време през 2014 г. ... още »
Базиран на известния комикс за приключенията на мутанта-супергерой Върколак, мащабния филм на Джеймс Манголд поставя титулярния герой в съвсем нова среда – Япония. Освен в борбата с вътрешните си терзания и дилеми Върколака трябва да победи и в наближаващата титанична битка, която ще го изправи срещу могъщ съперник и която ще го промени завинаги.Премиера в България: 26.07.2013 ... още »
На 11 юли от 23:00 часа стартира екстремното предаване „Адски момчета”. В епизодите ще станем свидетели на безмилостната борба за власт, чест и отмъщение на две враждуващи помежду си моторни банди.Поредицата проследява какво се случва след разпадането на най-силната моторна банда – „Лафин Девилс”. Някои от основателите й оглавяват нова група – „Син Моб”, която набира все по-голяма популярност и власт и започва да претендира за лидерската позиция сред моторните банди. Начело на бандата е Буба, отстраненият водач на „Лафин Девилс”, който, воден от желание за отмъщение, е решен да се бори със зъби и нокти срещу тях и да наложи новата си банда над всички моторни групировки.В същото време положението в „Лафин Девилс” е критично. Бандата е разкъсвана от скандали и противоречия, както и от вътрешни борби за надмощие. Към това се добавя и засиленото внимание на полицията към тях, което допълнително нажежава обстановката.Сан Диего е голям град, но достатъчно голям ли е, за да приюти едновременно „Лафин Девилс” и „Син Моб”?Зрителите могат да научат отговора на този въпрос, а заедно с това и да станат свидетели на титаничния сблъсък между двете враждуващи банди на 11 юли точно в 23:00 часа, само по Discovery Channel. ... още »
Историите около президентската институция силно и отдавна вълнуват населението на САЩ. Запалените киномани без усилия ще се сетят за поне петнайсетина заглавия, в които американският президент се справя с неимоверно трудни ситуации, като се отървава с лека уплаха. Парадоксалното е, че ръководителят на една от най-мощните държави е постоянно в полезрението на кинопродуцентите, които правят с него каквото си пожелаят.При това, въпросният беззащитен обект на кинотворците не се чувства засегнат от ролята си на борец с извънземни и терористи. Бих окачествил това явление като особена проява на “култа към личността”. Интересът на публиката е подхранван от идеята, че начело на една от най-мощните държави не може да застане обикновен човек. Във филмите, президентът на САЩ (с малки изключения) е представен като човек, чиито изключителни качества проличават от поведението му в изключителни обстоятелства.Романтично-героичната светлина върху избраника на американската нация може да се тълкува и като опит за модерна приказка със супергерой, спечелил изборите и доверието на нацията.Нека уважаемият читател не търси в справочниците по история информация за американския президент Джеймс Уилям Сойер. Мандатът на поредния чернокож американски “номер едно” е около два часа и половина, и неговата власт сe ограничава предимно с екрана на киносалона.“Белият дом: Под заплаха” се крепи на здравите рамене на Чанинг Тейтъм и на съучастието му с Джейми Фокс. Историята не блести с оригиналност, но е достатъчно забавна, за да държи в напрежение публиката до финалните надписи. Героят от две мисии в Афганистан, Джон Кейл (Тейтъм) е редови охранителен полицай в Капитола и тайно се надява, да се възкачи по йерархичната стълбица, и влезе в групата осигуряваща сигурността на Президента (Фокс). Прясно разведен, той се чуди как да спечели вниманието и уважението на 11-годишната си дъщеря Емили. Нещата не се развиват добре за него, тъй като кадровичката на Белия дом е негова бивша изгора. Под претекст, че приготвя отчетите си със закъснение, неговата молба за повишение е отклонена. Джон Кейл се сдобива с билети за туристическа разходка из Белия дом, с тайната надежда, че ще прекара незабравими моменти с дъщеря си. И събитията оправдават очакванията му: в същия ден, група недобронамерени елементи, въоръжени и мотивирани, проникват в сградата на капитолийския хълм със задачата да вземат като заложник президента Сойер. Частично те успяват, но пропускат да неутрализират туриста Кейл, а това проваля цялата им мисия, защото той е грижовен баща, човек на дълга и бог на войната. По-нататък следват престрелки, експлозии, размяна на юмруци и задъхани преследвания. Подобно на видеоигра, ветеранът от Афганистан е принуден да се справя с въоръжени епизодици, получаващи по радиостанцията кратките указания: “Намерете го и го застреляйте!”. Нов аспект на позната история е активното участие на американския президент, който в контекста на събитията, решава да обуе маратонки. Досега в киното, неговото участие се ограничаваше с известна пасивност, целяща да го запази от потенциално осъдителни криминални деяния, включително и при законна самозащита. В “Белият дом: Под заплаха” той борави несръчно с картечен пистолет, но се справя доста по-умело с ръчен противотанков гранатомет. Режисьорът Роланд Емерих затвърждава репутацията си на най-редовен разрушител на един от символите на американската демокрация - Белия дом. Ретроспективен поглед към неговото творчество разкрива манията му да превръща в епични развалини резиденцията на президента: След “Денят на независимостта” (1996), “След утрешния ден” (2004) и “2012” (2009), той за четвърти път унищожава декорите, пресъздаващи сградата на Капитолийския хълм във Вашингтон. Нека си припомним, че по-рано тази година, нелека участ сполетя Белия дом и в “Код:Олимп”.Любителите на екшън филмите ще останат доволни от “Белият дом: Под заплаха”, поради поразителното му сходство с класическия първи филм на франчайза “Умирай трудно”. В такъв смисъл бих препоръчал на зрителите, ако имат възможност, да седнат в киносалона между Брус Уилис и шефа на охраната на Белия дом. Тогава забавлението ще е още по-пълно. ... още »
Предстоящият триизмерен трилър със Сандра Бълок и Джордж Клуни “Гравитация” се очертава като едно от най-любопитните филмови заглавия на 2013-та година. Разработката на проекта и снимания процес се превърнаха в истинско изпитание за студиото Уорнър Брос и режисьора Алфонсо Куарон, а световната премиера беше отлагана два пъти. Въпреки проблемите свързани със смяната на актьори и работата при нулева гравитация Куарон приключи със снимките по план в средата на 2011-та година и по думите му филма е “един от най-добрите в кариерата ми”.“Гравитация” ще се прожектира в триизмерен и IMAX формат, а българската му премиера е насрочена за началото на месец октомври, тази година. Рекламната кампания на Уорнър Брос не е от най-масираните, но все пак очакванията са големи и участието на Сандра Бълок и Джордж Клуни може да превърне лентата в един от изненадващите хитове на годината.Преди няколко месеца в интернет бе разпространен първия трейлър на “Гравитация”, а сега от сайта на вестник USA Today разкриха и нова снимка от продукцията на която се вижда изпълнителката на главната роля Сандра Бълок. Освен това сайта публикува и няколко цитата от Алфонсо Куарон относно работния процес и завършения филм.Куарон: “Прекарах пет години в опити да усъвършенствам всичко свързано с нулевата гравитация във филма. Искахме целия снимачен период да протече в подобна среда и актьорите да усвоят движенията до най-малкия детайл. Това е нещо, което не е било правено досега и беше истинско предизвикателство за всички ни. Но си заслужаваше, защото сцените изглеждат невероятно на голям екран.Сандра (Бълок) трябваше да бъде в перфектна физическа форма за филма. Когато не снимахме тя прекарваше време в тренировки и репетиции на всички движения, които се изискваха от нея. Старанието й допринесе за пълната реалистичност на това, което прави героинята й във филма.”В “Гравитация” Бълок се превъплъщава в образа на доктор Райън Стоун – лекарка и инженерка, която е на първата си космическа мисия заедно с дългогодишния астронавт Мат Ковалски (в ролята Джордж Клуни). За Ковалски това е последния полет преди пенсионирането му от космическата програма на НАСА. Всичко протича без никакви проблеми до момента в който докато са в открития космос Стоун и Ковалски стават неволни свидетели на внезапното унищожение на совалката им. Останали съвсем сами на 370 мили над земната повърхност двамата няма на кого да разчитат освен на себе си. Без никаква връзка с НАСА и с намаляващ кислород Стоун и Ковалски трябва да намерят начин да се измъкнат от критичната ситуация преди да е станало прекалено късно. За направата на “Гравитация” беше отпуснат бюджет от над 80 милиона долара и в момента се работи по конвертирането на филма в триизмерен формат. Режисьорът Алфонсо Куарон уверява, че продукцията ще предложи на зрителите “невероятни гледки” на различни космически тела, а красотата на Земята ще бъде една от основните визуални атракции. “Гравитация” тръгва по българските кина от 4-ти октомври, тази година. ... още »
През 2011-та година сценаристите Ерик Джонсън и Пол Тамаси получиха номинация за “Оскар” за общата си работа по вдъхновената от истински събития спортна драма “Боецът”. Сега двамата сценаристи планират отново да работят по базирана на истински случай игрална продукция. Малко по-рано днес беше оповестена новината, че Джонсън и Тамаси са закупили правата на все още непубликуваната книга “Boston Strong”, която проследява реакцията на град Бостън след тазгодишния атентат по време на ежегодния бостънски маратон и последвалото масирано издирване на извършителите Джохар Царнаев и по-големия му брат Тамерлан Царнаев.Бъдещият филм все още няма заглавие и единственото, което се знае със сигурност е, че двамата сценаристи ще започнат да работят по сюжета до края на тази година. Книгата “Boston Strong”, дело на криминалната авторка Кейси Шърман и журналиста от “Бостън Херълд” Дейв Уедж, ще бъде публикувана през 2014-та година и дотогава се очаква да стане ясно кой ще бъде режисьор на филмовата версия и кога ще стартират снимките. В центъра на сюжета ще бъдат действията на властите веднага след атентата от 15-ти април и бързата реакция на полицейските сили, които откриха извършителите за по-малко от четири дни.Подготвяната книга на Кейси Шърман и Дейв Уедж предизвика противоречиви реакции сред американското общество, но източник близък до филмовия проект заяви пред сайта The Wrap, че сценаристите Ерик Джонсън и Пол Тамаси подхождат с “пълно уважение към материала” и намерението им е да направят филм, който ще се придържа към фактите и ще почете жертвите и пострадалите.Бъдещата лента все още не е закупена от филмово студио, но според слуховете интерес към нея изявяват от компанията на Харви Уайнстийн, The Weinstein Company. Любопитно е да се отбележи, че предишния филм на сценаристите Ерик Джонсън и Пол Тамаси (вече споменатия “Боецът”) също бе разпространяван от The Weinstein Company.Повече конкретни детайли за развитието на проекта се очакват да бъдат разкрити в следващата една година. ... още »