🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
17.03.2013 г.Бялата мечка14:00 часа, Дом на кинотоВлезте в интимния свят на полярните мечки. Зимата помага на мечките да си намират храна – тюлени и риби, които ги снабдяват с протеин. Повишаването на температурите, обаче, принуждава мечките буквално да се борят за всяка хапка храна. Върлуващите глутници вълци и намаляването на плячката застрашава оцеляването им. Дали ще преживеят лятото?Разговаряйте с Адам Равеч, режисьор на „Бялата мечка“Имате тази възможност благодарение на София Филм Фест и National Geographic Channel.17.03.2013 г., неделя, 15:00 часа, Дом на кинотоРежисьор, водолаз, пътешественик, изследовател на дивата природа, Адам Равеч, е участвал в безброй проекти, които го отвеждат внай-отдалечените краища на земята.Носител на няколко награди „Еми“, една от които е за кинематография за „Големите миграции“, Адам се стреми да разкрие подробности от дивия свят на животните и връзката им с човека. В преследване на предизвикателства, Адам Равеч се превръща в един от малкото режисьори, които снимат под ледената шапка на Арктика. Безпощадната Арктика възнаграждава Равеч с някои от най-фантастичните мукино образи и зрелищни филми.18.03.2013 г.Извънземни от дъното - Огънят на сътворението17:00 часа, Дом на кинотоБоб Балард стъпва на най-високата планина на Мауна Кеа, вулканв Хавай, който е по-висок от Еверест с 1200 метра. Изследователят слиза на небивала дълбочина в Тихия океан, където условията са подобни на тези в Космоса.Екипът използва дълбоководна камера на National Geographic с две слънчеви сфери, издържащи на всякаква дълбочина. Благодарение на този факт, ще видите животни, които никога не са били заснемани до този момент . 19.03.2013 г.Боен клуб Азия18:00 часа, Дом на кинотоВ Тайланд млади момчета от бедни семейства искат да изплуват от калта и да успеят в живота. Тайландското бойно изкуство Муай тай е тяхното средство да избягат от бедността. Муай тайпревръща подрастващите момчета в смъртоносни оръжия, без да са въоръжени. На ринга,обаче,всяка грешка може да бъде фатална.Една игра на живот и смърт, в която някои залагат, а други се забавляват. 24.03.2013 г.Сурикати14:30 часа, Домнакиното, дублиран филм, подходящ за децаСурикатите ви канят да надникнете в семейния им уют. Изумителната организация в клана, йерархията и разпределянето на задълженията е само малка част от света им. Въпреки неблагоприятните условия в пустинята,тяхната вродена любвеобилност и игривостне стихват. Малките животни ще ви впечатлят с интелигентност, чувство за отговорност и дълг. ... още »
От 8 март всеки делничен ден от 16:00 часа зрителите на bTV ще могат да се насладят на интригуващата история на братята Алекс (Зак Силва) и Луи (Нейт Хейдън), проследяваща драматичния разпад на семейството, битката със страстта, предателството и смъртта в най-новия сериал „Престъпления и страсти” (Desire). Двамата братя Алекс и Луи отварят малък ресторант в Ню Джърси, заедно с майка си Рита (Елиана Александър). В деня на откриването в заведението пристига прочут местен гангстер, заедно с привлекателната си дъщеря. Известен със славата си на донжуан, Луи веднага забелязва момичето и не след дълго връзката им минава на следващо ниво. След като разбира за случилото се, мафиотският бос отмъщава за честта на дъщеря си, подпалвайки ресторанта и дома на семейството.Принудени да избягат от града, двете момчета и майка им решават да заминат за Лос Анджелис и да започнат на чисто. Това което не знаят обаче е, че в същия град живее баща им, който тайно обещава на Рита да ги вземе в ресторанта, в който самият той работи. Там Алекс и Луи срещат дъщерята на собственика Андреа (Мишел Белгрин) и тутакси се влюбват в нея. Заплитащата се интрига ще изправи двамата братя пред редица предизвикателства и окончателно ще преобърне живота им. Ще успеят ли те да запазят братската си любов и да се измъкнат от клопката на мафията, която е по петите им? ... още »
На 8 март в Дома на Киното той ще получи Наградата на София на Столичната община за своя принос към изкуството на кинотоБроени дни след своя 80-годишен юбилей, режисьорът Коста-Гаврас, носител на много престижни награди, сред които „Оскар”, „Златна палма” и „Златна мечка”, ще представи най-новия си филм „Капитал”, който предстои да открие Московския фестивал през юни 2013.Капитал (2012), реж. Коста-Гаврас Създаден с неоспорим визуален усет, филмът „Капитал” представя една история в безмилостния, жесток и алчен финансов свят. „Това е филм, който засяга всеки един от нас“, споделя Коста-Гаврас. „Капитал” описва ситуация, от която няма никакъв изход. Всеки божи ден се събуждаме чудейки се: Какво можем да направим, за да умилостивим пазарите? Те вече приличат на болен и ужасно взискателен пациент, който има постоянна нужда да му се сменяват памперсите и да бъде развличан, за да се чувства по-добре. Днес ние всички смe заложници на тaзи глобална скръб. Някои хора посрещат тази ситуация без страх или тревога, защото работата им е да се „хранят” от нея. Но дори те не могат да я контролират. Непредсказуеми, подобно на пулса на смъртно болен човек, финансовите пазари са в синхрон с ритъма на суетата, безсмислието и алчността”.Освен със забележителен визуален стил и запомнящ се саундтрак, „Капитал” на Гаврас може да се похвали и с доста силен актьорски състав, в който са и световните звезди Гейбриъл Бърн и Наташа Рение.Коста-Гаврас е френски режисьор от гръцки произход. Получава признание с трилъра „Z” (1969; „Оскар” за чуждоезичен филм) и поставя началото на серия политически трилъри, в които изобличава насилието, корупцията, тоталитаризма – „Признанието” (1970), „Обсадно положение” (1973), „Специален отдел” (Награда за режисура от Кан, 1975), „Музикална кутия” (1989). Коста-Гаврас е роден на 12 февруари 1933 година, в Гърция. Живее във Франция от 60 години, но и до днес не спира да се интересува за живота и политическата обстановка в родината си. По време на окупацията на Гърция, семейството му се премества в Пелопонес, а след края на войната - в Атина. По време на войната бащата на Гаврас е член на лявото крило на Националния фронт за освобождение на Гърция и по-късно е арестуван по подозрение, че симпатизира на комунизма. Семейството на Гаврас е принудено да напусне Гърция.Коста-Гаврас завършва гимназия във Франция, а през 1951 г. започва да учи право в Сорбоната, но през 1956 г. зарязва Университета и се захваща с киното. Завършва висшето си образование в IDEK в Париж и работи като асистент-режисьор в киното. През 1965 г. Гаврас прави своя дебют като режисьор – екранна адаптация по романа „Убийци в спални вагони” с Ив Монтан в главната роля. Коста-Гаврас е бил член на Международното жури на кинофестивала в Кан през 1976 г. и Президент на Международното жури на 58-то Берлинале през 2008. Именно в Берлин Коста-Гаврас заявява: „Имам шанса да кажа на света неща, които мен дълбоко ме вълнуват. С надеждата, че моите истории ще развълнуват и света. Всичко това се корени назад в детството, когато Гърция бе окупирана от немските войски. Нямаше ток, стояхме на тъмно и баща ми разказваше истории. Така разбрах силата на разказването и възможността да внушаваш собствени мисли на другите много ми хареса. Основната тема на моите истории е властта. Всеки от нас има власт да влияе върху другите и в същото време е жертва на властта на останалите. Ето това ме занимава. За съжаление в киното можеш да накажеш „лошия”, но не и в живота. В реалността неморалните действия най-често остават ненаказани”, убеден е режисьорът. Чрез филмите си Коста-Гаврас показва как историята, политиката, обществото, държавните институции, политическите партии влияят на съдбата на отделния човек. Истински гражданин на света, снимал филмите си в различни страни, Коста-Гаврас е признат за космополитен кинематографист в най-добрия смисъл на думата, един истински хуманист художник, който се интересува от глобалната борба между доброто и злото, не само от злободневната политическа страст.Сред особено успешните филми на Коста-Гаврас са „Пропаднал без вест” („Златна палма” в Кан, 1982), „Музикална кутия” („Златна мечка” на Берлинале 1990), „Малкият апокалипсис” (1993), „Луд град” (1997), „Свидетелят” (2001).Коста-Гаврас признава, че когато прави филмите си, винаги спазва два принципа: да бъде колкото се може по-верен на героите и ситуациите и да не забравя, че киното е преди всичко зрелище. Може би това и една от причините, всеки негов филм да бъде повод за коментар, скандал или похвала... ... още »
От основаването си през 2005-та година филмовия дистрибутор Про Филмс (Pro Films) е отговорен за разпространението на над 50 независими заглавия в България, повечето от които са произведени в европейски държави. Въпреки широко разпространеното пиратство на родна почва Про Филмс успя да наложи своето име и в момента е водещия български дистрибутор на независими филми. През изминалите няколко години компанията представи на зрителите няколко европейски анимационни филми, които въпреки конкуренцията от страна на по-скъпите и бляскави холивудски ленти намериха своята публика в България. Сред по-известните анимирани заглавия, които са разпространявани от Про Филмс са “Фреди Грозника 3D”, ”Ронал Варварина” и ”Нико и пътят към звездите”. Постигнатото от Про Филмс на фона на конкуренцията и филмовото пиратство не остана незабелязано и през месец ноември 2012-та година специализирания уебсайт FilmNewEurope.com обяви компанията за “европейски дистрибутор на месеца”. Сега, близо пет месеца по-късно същия сайт оповести, че Про Филмс е един от трите номинирани европейски дистрибутори, които имат шанса да се сдобият с титлата “Анимационен европейски дистрибутор на годината”. Останалите кандидати за наградата са германската филмова компания Universum Film и френската TF1 International – два от най-старите европейски дистрибутора, които също могат да се похвалят със стабилни успехи в сферата на анимационното разпространение и популяризирането на независимото европейско кино.През годината в която беше обявен за “европейски дистрибутор на месеца” Про Филмс пусна по българските киноекрани своята първа филмова продукция ”Корпус за бързо реагиране”. Режисираният от Станислав Дончев филм спечели над 300 хиляди лева и в момента продуцентите разработват продължение.Междувременно Про Филмс се подготвя да представи на българските зрители заглавия като финландския анимационен филм ”Нико 2: Семейни Афери”, италианския ”Гладиатори в Рим” и ”Тор и легендите за Валхала”.От FilmNewEurope.com оповестиха, че носителя на титлата “Анимационен европейски дистрибутор на годината” ще бъде обявен на 6-ти март, тази година, във френския град Лион. За Про Филмс номинацията е ясен показател за положителното развитие на дистрибуцията на европейски игрални и анимационни филми в България.Носителят на престижната титла ще бъде обявен на сайта FilmNewEurope.com веднага след приключването на церемонията. ... още »
Психо-трилъра от 1981-а година “Злите мъртви” сложи началото на една от най-известните и дискутирани хорър-поредици на всички времена. Заснетият с бюджет от 400 хиляди долара филм спечели близо 3 милиона долара от киноразпространението си и това позволи на режисьора Сам Рейми да заснеме още две продължения в които главната роля отново беше поверена на актьора Брус Кембъл. Персонажът на Кембъл, Аш Уилямс, се сдоби с култов статус сред феновете на хорър-филмите, а втората и трета част от франчайза (“Злите мъртви 2” и “Злите мъртви 3: Армията на мрака”) също се представиха добре в бокс офис класациите. Веднага след премиерата на “Армията на мрака” започнаха да се носят слухове за направата на четвърта част от поредицата, но Сам Рейми бързо насочи вниманието си към съвсем различни по жанр проекти, а продуцентите отказваха коментар по въпроса.С течение на времето бъдещето на франчайза изглеждаше все по-несигурно и през 2011-та година се появи новината, че Рейми и Брус Кембъл са се съгласили да продуцират осъвременен римейк на оригиналния “Злите мъртви”. За феновете на поредицата това беше ясен показател, че четвъртата част от франчайза със сигурност няма да бъде заснета. Римейкът, дело на режисьора Федерико Алварез, ще тръгне по кината през месец април, тази година, а сюжета отново ще разказва за група младежи, които попадат в отдалечена къща и се превръщат в жертви на свръхестествени същества и демони.След старта на снимките на римейка дискусиите относно “Злите мъртви 4” намаляха значително, но въпреки всичко все още има реален шанс филма да бъде направен. Преди броени часове беше оповестено, че Сам Рейми и сценариста Иван Рейми (негов брат) са изявили желание да заснемат четвъртата част и плановете им са работата по сценария да започне още това лято. Докато рекламираше най-новия си филм “Оз: Великият и могъщият” Сам Рейми потвърди информацията и поговори накратко за проекта.Рейми: “Искам да напишем сценария това лято. Единствената причина за това раздвижване е желанието на феновете. Постоянно чувам неща от рода “Хайде Сам. Направи този филм!”. Досега се питах защо е толкова силно това тяхно желание и защо продължават да настояват. Тогава Иван (Рейми) ми каза: “Хората просто искат от теб да направиш този филм. Ти си режисьор и твоите фенове те молят да направиш филма. Какъв си, идиот ли? Просто направи филма!”Предполагам, че има неща които просто не забелязвам и Иван беше напълно прав. Нямах особено желание да работя по подобен филм, но сега започвам да си припомням колко се забавлявахме докато работехме по предишните три части.”Рейми потвърди намерението си да режисира “Злите мъртви 4”, но и побърза да уточни, че проекта е във все още ранен етап на развитие и за момента няма осигурен бюджет за снимки. Надеждата на феновете е, че Брус Кембъл ще се завърне отново в образа на Аш Уилямс, но както може да се очаква все още няма никаква информация относно актьорския състав.Според наблюдатели ако римейка на оригиналния “Злите мъртви” се превърне в хит и поднови интереса към поредицата Сам Рейми и екипа му със сигурност ще получат нужната финансова подкрепа за заснемането на четвъртия филм.Повече детайли за статута на “Злите мъртви 4” се очакват да бъдат разкрити след премиерата на предстоящия римейк. ... още »
Ясно е, че не историята тук ще изненада. За грешка отчитаме подбора на актьорите, някои от които толкова чупливи и прозирни, че ни е жал за иначе многоизмерните персонажи на Толстой. Найтли, обаче, колкото и физически несъвместима да е с образа на Анна, си остава актриса, която може да обърне един филм в лунатично празненство само заради присъствието си в него– ПрограматаРежисьорът на "Изкупление" и "Гордост и предразсъдъци" Джо Райт дава бляскава и пищна нова визия на епичната любовна история.–Стандарт"Оскарът" за костюми не е достатъчен, за да спаси екранизацията по един от най-популярните романи. Кийра Найтли фучи из просторни помещения, сменя десетки рокли и безспирно разиграва мъжете около себе си – така можем да опишем накратко новата Анна Каренина. Ако това описание не съвпада със спомените ви от романа на Лев Толстой, вероятно тази поредна версия на класиката няма да ви хареса.– Тодор Ковачев, СегаСценаристът Том Стопард успява в 130 страници да улови същността му, без да прави компромис с героите или с историята, като се концентрира върху основната тема, минаваща през книгата: любовта във всичките й форми. „Затворена“, но и визуално пищна, величествената сцена на руски театър от този период оживява и се преобразява пред очите на публиката. Ефектът според зрителите и критиците е „магически“. Минаваме през врати и се озоваваме в снежни пейзажи, оттам в подземия. Театралното пространство съдържа в себе си ледена пързалка, зала, опера, огромно соаре на висшето общество и конно надбягване. Това е величествен, мащабен, завладяващ филм.– az-jenata.bgАко все пак има някакъв критически консенсус за филма, то той се синтезира в следното изречение - "Дръзка, стилизирана екранизация - за добро и за лошо".– ТрудНе е необходимо да сте гледали много екранизации, за да се съгласите, че е трудно да се направи добър филм по слаб роман, но съвсем не е толкова трудно да се направи слаб филм по добър роман. Anna Karenina (Анна Каренина) на Джо Райт (Joe Wright) е не просто добра екранизация, а един наистина впечатляващ филм, който напълно заслужава четирите си номинации за "Оскар". Не само заради прекрасната музиката и изключителните костюмите, които спечелиха отличието на Академията, но и защото е създаден от хора с доказан опит в екранизациите и това си личи.– Валерия Стефанова, avtora.comОстанах впечатлена! Останах впечатлена от актьорската игра, макар че продължавам да мисля - Кийра Найтли се справи брилянтно и въпреки това й липсваше онзи... руски заряд. Останах впечатлена от начина на заснемане на продукцията – толкова въздействаща игра между типичните похвати на театъра и киното, която те потапя в един различен свят. Останах впечатлена от емоцията, която продукцията успя да остави у мен.– beu.bgТрудно е да не се възхитим на смелия подход на Райт към историята на Анна Каренина.– Стивън Риа, Philadelphia InquirerВие не просто гледате великолепния „Анна Каренина” на Джо Райт – вие танцувате валс с него, тичате с него, завъртате се с него.– Мойра Макдоналд, Seattle TimesТази история е филмирана много пъти, но никога с подобен еротичен заряд. Найтли е божествена. Моят съвет е да оставите адаптацията на Джо Райт да въздейства със своя странен и удивителен чар.– Питър Травърс, Rolling Stone ... още »
Всички предполагат, че режисьорите и сценаристите решават какво ще се случи в даден филм, но много често се оказва така, че звездата е най-влиятелния човек в проекта. Например, когато Джим Кери иска да направи филм за любимото си число, малко по-късно по екраните се появи „Числото 23”. Още по-интересно е, когато дадена звезда реши, че изглежда страхотно като прави нещо определено в даден филм и продължава да насилва това конкретно нещо във всеки филми. Например ...1. Том Ханкс – кариера изпълнена с уриниранеПовечето филмови звезди избягват да уринират на екрана. Адам Сандлър и Бен Стилър са имали по няколко подобни шеги в по-ранен етап от кариерата им, но в последствие са станали успешни актьори и са продължили напред. Уринирането не е процес, които трябва да споделяме с милиони хора по света. Много хора дори не могат да си свършат работата, когато има и друг човек в помещението с тях. Точно за това е изключително странно, че Том Ханкс използва впечатляващата си кариера, за да го гледаме как пикае.Може би вината е отчасти и наша, за това, че го окуражавахме. Всеки хареса сцената в „Тяхната собствена лига”, когато Ханкс нахълтва в съблекалнята и започва да уринира съвсем показателно. Във “Форест Гъмп” имаме още по-култова сцена – когато Ханкс споделя екрана с президента Кенеди и използва възможността, за да му каже, че трябва да пикае. И отново – ако бяха само тези два момента – нямаше да го правим на голяма работа, но нещата продължават. Още тези филми, в „Краен квартал”, Ханкс използва извинението, че трябва да отиде по малка нужда, за да провери къщата на зловещите му съседи.В гангстерския „Път към отмъщение”, той отново използва свръхактивния си пикочен мехур като извинение, за да избяга от наемния убиец. Когато Том Ханкс уринира в кадър – това означава, че нещо много важно се случва.В „Тяхната собствена лига”, този момент установява основния конфликт на героя, който отказва да приема жени в съблекалнята. В „Евтиното е скъпо”, буквалното надпреварване по уриниране със статуята символизира пътуването на героя.В „Аполо 13”, надмощието на човека над космоса е показано с това как Том Ханкс пикае в космоса. „Трябва да пикая в туба? А после натисна бутона на който пише – изхвърляне на урина, след което тя се разпръсва в космическото пространство. Изумително! Трябва да покажем всяка една стъпка от този процес с прилежни детайли!”Дали някой друг освен Ханкс би го направил? Надали.В „Корабокрушенецът”, цяла сцена се занимава с отговора на въпрос, от който никой друг не би се интересувал. Ако се намирате на необитаем остров, къде ще пикаете?В „Спасяването на редник Райън”, процеса също е от голямо значение – докато останалите войници споделят как майките им липсват, Ханкс си припомня за едно хлапе, което е пикаело по якетата на всички. В „Терминалът”, героя му трябва да изчака много важно телефонно обаждане, докато спешно се нуждае от облекчение. Но най-голямото му постижение в тази област е в „Зеленият път”. През 1999, Ханкс е изключително голяма звезда – 2 "Оскара" за „Филаделфия” и „Форест Гъмп”, номинации за „Аполо 13” и „Спасяването на редник Райън”. В следващия си филм, Ханкс влиза в ролята на герой със следния физически недъг – болезнено уриниране. Той използва една от най-успешните актьорски кариери, за да изиграе герой, чийто основен конфликт е, че не може да пикае прав. Трудно е да му простим за сцената, в която Майкъл Кларк Дънкан хваща пениса му и го излекува. Трудно е да гледаме на Ханкс по същия начин, след неловкия последвал близък план, в който той получава оргазъм докато уринира – най-накрая изправен.2. Том Круз ще си намери извинение, за да го гледате как тичаСпринтирането е една от тези дейности, които затрудняват актьорите повече отколкото предполагате. Танцуването и пушенето изглеждат готино, но когато някои актьори тичат – те изглеждат нелепо. За разлика от тях, Том Круз е фантастичен спринтьор, вероятно защото това е единствения начин по който той се предвижва от едно място на друго. И никой не може да оспори, че той изглежда много добре, докато го прави. Този видео монтаж - демонстрира, че Круз прекарва голяма част от кариерата си в тичане – гонене и бягане на / от всякакви неща - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=b0S5ErGZKG4А веднъж започне ли, дори на големите режисьори им е трудно да го спрат. Сигурно помните надбягването измежду пясъчната буря в „Мисията невъзможна: Режим фантом” или гонитбата в края на „Съучастникът”, при която Майкъл Ман сякаш е забравил как монтажа работи и ни оставя да попием всяка експлозивна крачка на Круз. В „Мисията невъзможна 3”, Джей Джей Ейбрамс напълно спира целия филм, за да може Том Круз да потича около час през Шанхай, докато казва на хората по пътя му да се отместят. Той може да говори по телефона без да губи темпото си. А когато хората не се отместят и препречат пътя му, той изглежда сякаш ще превърти всеки един момент. Обикновено, сцената приключва, когато камерата продължи да се движи в права линия, а Круз продължава да тича в друга посока. Понякога дори филма не дава основателна причина, която да накара Круз да тича.В края на „Джери Магуайър”, той спринтира през празно летище. Не се опитва да хване самолет или нещо такова, но вече е дошъл края на филма – а Круз все още не е тичал, така че ...Първата сцена от „Ванила скай” е наименувана – „кадър за милион долара”, защото режисьора Камерън Кроу е трябвало да затвори Таймс Скуеър в Ню Йорк през деня.В среща на екипа на продукцията преди снимките, Круз изненадващо се появява, за да покаже колко важна за него е тази сцена. В нея, Том кара мощна спортна кола насред пуст градски пейзаж. Вместо да използва възможността и да направи малко дрифтове на най-натовареното кръстовище в света, Круз излиза от колата и ... сами можете да се досетите какво следва.3. Стивън Сегал озаглавява всички свои филмиСтивън Сегал няма някакви странни навици, които налага на режисьорите. Вместо това обаче, той владее положението в заглавията на филмите си, като се уверява, че името звучи готино, когато е предхождано от фразата „Стивън Сегал е ...”.Никой друг не налага името си по такъв начин пред заглавието на филмите си с такава настойчивост като Сегал. Шварценегер и Сталоун имат по няколко такива примери, но не могат да се мерят със Сегал.А къде е Стивън Сегал?Стивън Сегал Е ...„Над закона”„Под обсада”„Навън за справедливост” (буквалното оригинално заглавие на „Борба за справедливост” – “Out for Justice”) „Белязан да умре”„Труден за убиване”„В неизвестност”„Под водата”„Принуден да убива”„Наполовина мъртъв” от 2002 г. е последната главна роля на Сегал във филм, излязъл по кината. Вероятно той е смятал, че това заглавие ще го изстреля обратно на върха. Във филма, Сегал играе ченге на име Саша, който се е върнал от мъртвите в началото на филма. Уж важната предистория е разгледана само в заглавието и следния диалог от филма:Лестър: Слуховете са, че си бил наполовина мъртъв, но си се завърнал.Саша: Да!Лестър: Бил си от другата страна за 22 минути, но си оживял, за да разкажеш.Продължаваме с останалите филми излезли директно на DVD, при които отново Стивън Сегал е:„Принуден да убива” (този път оригиналното заглавие е „Driven to Kill”)„Опасен човек”„Срещу мрака”„Човекът сянка”„Срещу слънцето”и т.н. ...4. Брад Пит страда от орална фиксацияБрад Пит е приел повече калории на екрана от всички филмови акули и динозаври взети заедно. Блогът Vulture на списанието Ню Йорк събра списък с 60 различни храни, които Брад Пит е консумирал във филмите си и това дори не е пълния лист. - http://nymag.com/daily/entertainment/2011/09/brad_pitt_food_diary.htmlТам е пропусната зелената ябълка, която той яде в “Боен Клуб” или пакета с чипс от “Седем”.Може би не ви се струва странно, докато не се сетите за последния път, когато сте гледали как някой актьор яде в кадър – конкретно как слага храна в устата си, дъвчи и я поглъща. Дори в сцените с вечеря, режисьорите оставят на страна самото хранене.Никой не е наясно защо режисьорите са толкова благосклонни да оставят сцените, в който Брад яде. Като погледнем някои от най-добрите му изпълнения обаче, изглежда въпроса не е само в храната. Брад Пит просто използва кариерата си за слага нещо в устата си. В една от първите му силни роли – „12 маймуни”, Пит играе душевноболен, който си е гризал ноктите толкова жестоко, че е трябвало да бъде затворен.В номинираната му за "Оскар" роля от „Кешбол”, Пит яде слънчоглед, пуканки, шербет, пържени картофи, коледни бисквитки, Туинки и чийзбургер. Но наистина изумителното е колко пъти Пит облизва пръстите си, докато прелиства страниците с докладите.5. Джон Кюсак не знае как действа дъждаСлед като актьорите са несигурни за всичко – дори и работата си, успеха може да има унищожителен ефект върху кариерите им. Джон Кюсак показва смелостта си всичките си филми след романтичните комедии „Твоя е” и „Кажи нещо”, като се оставя да бъде намокрян безброй пъти от дъжда.Кюсак е намерил магическата формула, караща го да изглежда като безнадежден романтик, който ще бъде съжален от всяка една жена. Този монтаж показва колко голяма част от кариерата си Джон е прекарал под дъжда - http://blog.moviefone.com/2010/03/17/john-cusack-in-the-rain/В „Момичета от класа”, Кюсак се опитва да спечели обратно бившите си приятелките като застава пред апартаментите им и крещи относно прогресив рок песните, които е записвал за тях ... под дъжда. След всички тези сцени, някак си оставаме с впечатлението, че Джон Кюсак просто не знае как действа дъжда.източник: cracked.comпревод: Стефан Димов ... още »
Името на големия победител в конкурса на Jameson Irish Whiskey и списание EMPIRE е Николай Иванов. Той успя да се пребори с конкуренцията със своя анимационен римейк на хитовия „Приятелю ТЕД“ на Сет Макфарлaн, който преди броени дни бе водещ на церемонията по връчването на наградите Оскар. Едва на 23 години, талантливият младеж става третия участник, спечелил конкурса у нас.Вижте „Приятелю ТЕД“ тук: http://www.youtube.com/watch?v=MyKUufhmN6AНиколай Иванов е завършил специалностите „Анимация“ и „Графика и илюстрация“ в НБУ и съвсем естествено има огромното желание и необходимия ентусиазъм да се развива в тази посока. Сега му предстои да замине за Лондон, за да се включи в големия световен финал, където ще премери сили с победителите от останалите 17 държави-участници в конкурса, сред които Чили, Япония, Гърция, Казахстан и др.Българската група, която ще замине за Англия е повече от впечатляваща. Звездата от сериала „Под прикритие“, Александър Сано ще придружава нашия финалист в пътуването му към финала, а в бляскавата вечер към тях ще се присъединят българският футболист Димитър Бербатов и журналистът и продуцент Георги Тошев, които са специални гости на списание EMPIRE и Jameson Irish Whiskey.Глобалният финал на надпреварата е на 22 март, 2013 г в музея на киното в Лондон. При евентуално класиране в световния топ 5, Николай Иванов ще получи изключителната възможност да присъства на церемонията по връчването на големите награди на списание EMPIRE на 24 март, където ще представи своя късометражен филм в присъствието на звезди от ранга на Гари Олдман, Тим Бъртън и още от най-големите имена на световното кино.За трета поредна година България се включи в един от най-любопитните и забавни кино конкурси в света - Jameson Empire Done in 60 Seconds. Талантливите ни режисьори - професионалисти, любители и мечтатели, имаха нелеката задача да пресъздадат класически филм в не повече от 60 секунди. Оценяването на подадените заявки бе дело на звездно жури в състав: актьорите Васил Василев – Зуека и Стефан Щерев, както и журналистите Драгомир Симеонов и Стоян Георгиев, Изпълнителен директор на Webcafe.bg.Ето и имената на победителите в отделните категории:- Голямата награда се връчва на Николай Иванов за неговия римейк „Приятелю ТЕД”- Наградата за специални ефекти, сценография и костюми се връчва на Калоян Николов и Любомира Костова за римейка на филма „Gulliver”.- Наградата за главна женска роля се връчва на Моника Иванова и Вероника Иванова за участието им в римейка “Brokeback Mountain”.- Наградата за мъжка роля се връчва на Леонид Йовчев за участието му в римейка “Gulliver”.- Наградата за адаптиран сценарий се връчва на Стоян Янков за римейка „Портокал с часовников механизъм”.- Наградата за цялостен принос към развитието на конкурса се връчва на Тихомир Дулев.- Специалната награда на Jameson Irish Whiskey се връчва на Юли Рачев за неговия римейк “The real Kaiser Sauce”.Изключително любопитен бе филмът на Калоян Николов и Любомира Костова, които представиха впечатляваща едноминутна адаптация на „Гъливер“, която се отличи с прекрасни костюми, и завидно количество специални ефекти. Запомнящо се е и участието на Леонид Йовчев, играещ ролята на Хамлет от едноименната пиеса, поставена в Народен театър „Иван Вазов“.На предстоящия финал в Лондон международно жури, съставено от доказани имена от филмовата индустрия ще селектира най-добрите пет филма, които на 24 март, 2013 г. ще достигнат до заветната церемония по връчването на големите награди на списание EMPIRE.Церемонията е един от най-значимите кино форуми на планетата, в който изборът на победители в отделните категории се извършва от читателите на най-популярното кино списание.Последното издание на надпреварата бе повече от успешно за България. Неповторимият римейк на „Едуард Ножиците“, дело на Росен Илиев и Мелина-Елина Бондокова се пребори с жестоката конкуренция на глобалния финал в Лондон. По този начин младите ни таланти извоюваха своето място в световния топ 5 и достигнаха до голямата церемония по връчването на наградите на списание EMPIRE.Нека пожелаем успех и на Николай Иванов и неговия римейк „Приятелю ТЕД“ по пътя към големия финал!За повече информация, моля посетете: www.jamesonempirediss.com ... още »