Биографичната драма на Маргарете фон Трота е посветена на връзката между австрийската поетеса и писателка Ингеборг Бахман и швейцарския драматург и писател Макс Фриш.
Едновременното съществуване на любовта и подозрението е най-дълбоката неизказана истина в новия филм на фон Трота и нейната най-голяма сила е способността на режисьорката да изведе този парадокс в отношенията между мъжете и жените. Творбата е номинирана за „Златна мечка“ на Берлинале 2023.
🎯 МАРГАРЕТЕ ФОН ТРОТА 🎬 Легендарната германска режисьорка е родена през 1942 година в Берлин. След като завършва Мюнхенското училище по драма, започва да работи за различни немски театри. През 1972 година получава наградата на Германската критика за ролята си във филма на Фолкер Шльондорф „Strohfeuer“. „Изгубената чест на Катарина Блум“ (1975) е режисьорският ú дебют, заснет заедно с тогавашния ú съпруг Шльондорф (с когото живеят между 1971 и 1991 година). Кариерата ú е белязана от куп награди, превърнали я в най-успешната жена режисьор в Германия. Сред тях са наградите на УНИЦЕФ и СИГНИС за „Роза Люксембург“, както и „Златен лъв” и наградата на ФИПРЕССИ за „Оловно време“. Номинирана е за „Златна мечка” и печели приза OCIC – Специално поощрение за „Чиста лудост“. С номинация за „Златна мечка“ е и най-новият ѝ филм „Ингеборг Бахман – пътуване в пустинята“
Режисираният от Анг Лий “Тигър и Дракон” е без съмнение един от най-влиятелните и известни филми за бойни изкуства. През 2000-та година продукцията с Чоу Юн-Фат и Мишел Йео се превърна в изненадващ хит не само в САЩ, но и в България, а общите й световни приходи се равняваха на 213 милиона долара. Американската академията за филмово изкуство и наука награди “Тигър и Дракон” с четири награди “Оскар”, а влиянието му върху филмите за бойни изкуства и холивудските екшъни продължава да се усеща и до днес.Сценарият на лентата на Анг Лий беше вдъхновен от поредицата новели на автора Уанг Ду Лу “Crane-Iron”, а в центъра на сюжета бяха трима персонажи, в чиито роли се превъплътиха Чоу Юн-Фат, Мишел Йео и Жан Зий.Въпреки постигнатия огромен успех в бокс офиса никой не очакваше “Тигър и Дракон” да се сдобие с втора част тъй като историята не е от този тип, които задължително трябва да бъдат доразказани. В продължение на години не се споменаваше нищо за евентуален втори филм, но преди броени часове от компанията Weinstein изненадаха с изявлението, че не само ще има “Тигър и Дракон 2”, но и че снимките на лентата ще стартират след четири месеца в Азия.Подготвяната продукция вече разполага със завършен сценарий, който е написан от Джон Фуско. Фуско има опит в този жанр тъй като именно той написа сценария за приключенския екшън с Джаки Чан и Джет Ли “Забраненото кралство”. Създателят на първия “Тигър и Дракон”, Анг Лий, няма да режисира продължението, а на негово място ще застане китайския режисьор Рони Ю, чийто най-известен филм до момента е хоръра “Фреди срещу Джейсън”.От компанията Weinstein се надяват да привлекат към екипа на все още неозаглавеното продължение и каскадьора-ветеран Йен Ву Пинг, който работеше по впечатляващите бойни сцени в оригиналния “Тигър и Дракон” и в култовата трилогия на Уашовски, “Матрицата”.Сюжетът на предстоящата втора част черпи вдъхновение от книгата “Сребърна ваза, железен рицар” (“Silver Vase, Iron Knight”), която е част от поредицата на Уанг Ду Лу, “Crane-Iron”. В центъра на историята ще бъде отново героинята на Мишел Йео, Ю Шу Лиен, но за момента не се знае дали актрисата ще се превъплати за втори път в този образ.Снимачният процес на “Тигър и Дракон 2” започва през месец май и ще продължи поне три месеца. Екипът на режисьора Рони Ю ще работи в няколко различни държави, а от студиото Weinstein ще отпуснат бюджет за снимки от около 40 милиона долара. Кастингите се очакват да стартират до броени дни.Световната премиера на продължението ще се състои през 2014-та година. Все още няма точно определена дата. ... още »
25. Дяволът в мен (2012)бюджет – 1 милион долараприходи – 101 милиона долараДоказателство, че все още има хляб във филмите тип “открит видео материал” (found footage). Въпреки изключително слабите отзиви на критиката и публиката, хорърът от независимия отдел на Paramount (Insurge Pictures) оглави американския бокс офис за седмица през януари. А в общите си активи, филма печели 100 милиона долара при бюджет от един милион. Като демонстрира и “Последният екзорсизъм” от 2010, демоничните интервенции си остават източник за евтини, но успешни филми на ужасите.24. Веднъж (2006)бюджет – 160 000 долараприходи – 20,7 милиона доларапостижения – „Оскар”, награда и номинация от Сънданс, 2 номинации за „Грами” + повече от 30 награди и номинацииТайната в успеха на филма се крие в саундтрака от актьорите / композиторите – Глен Хансард и Маркета Ирглова. Музиката им намира тази рядка акустична автентичност, която трудно може да се открие в надутите и помпозни изпълнения от повечето филмовите мюзикъли. Боб Дилън толкова много харесва „Веднъж”, че урежда звездите му да го подгряват на световното му турне. По-късно, Хансард и Ирглова правят кавър на песента на Дилън - “You Ain’t Goin` Nowhere”.23. Изгубени в превода (2003)бюджет – 4 милиона долараприходи – 119 милиона доларапостижения – 2 награди във Венеция, „Оскар” и още 3 номинации, 3 „Златни глобуса” и още 2 номинации + повече от 130 други награди и номинацииЗа разлика от пищността на продукциите, с които баща й е известен, София Копола взима шепа актьори в Токио с 4 милиона долара и успешно ги превежда в един “малък” шедьовър и 119 милиона приходи.Тайната в успеха се крие в деликатността на “романса” между Бил Мъри във върха на кариерата си и Скарлет Йохансон, с най-добрата си роля до момента.22. Време за мъже (1997)бюджет – 3,5 милиона долараприходи – 257 милиона доларапостижения – „Оскар” и още 3 номинации, номинация за „Златен глобус” + повече от 50 други награди и номинацииПовратна точка в британското независимо кино след като Fox Searchlight изваждат 3,5-те милиона долара, които никоя друга компания не би платила и филма се превръща в огромен финансов успех, и е приет много радушно от критиката.“Време за мъже” получава „Оскар” за най-добра музика и още 3 номинации в основните категории (филм, режисура и сценарий). Саркастичната смесица от фантазия, горчива действителност и топлото усещане на филм, който не искаш да свърши, превръщат лентата в класика. 21. Порция гигант (2004)бюджет – 60 000 долараприходи – 30 милиона доларапостижения – номинация за „Оскар”, награда и номинация от Сънданс + още 10 награди и номинацииМорган Спърлок натрупва 11 килограма и 30 милиона долара след като похарчва 60 000 долара и се храни в МакДоналдс в продължение на цял месец. Само и единствено в МакДоналдс – закуска, обяд и вечеря, без “право” да консумира каквото й да е друго, което не се предлага там.Спърлок влошава здравето си драстично за този месец, но разкрива доста истини за огромната верига и последиците от често приемане на бързи храни. Малко след прожекциите на филма на фестивала в Сънданс, МакДоналдс оттеглят от менюто си така наречените “супер-големи” порции.20. Пи (1998)бюджет – 60 000 долараприходи – 3,2 милиона доларапостижения – режисьорска награда и номинация от Сънданс, награда за сценарий и 2 номинации „Независим дух” + още 12 награди и номинацииВсе още, първият филм на Аронофски може да се зачете като най-успешния му във финансово отношениеПонякога публиката иска нещо различно – а в случая, Дарън го доставя с отличителния си монтажен стил и филмов разказ, подчинен на големи идеи.19. Петък 13-ти (1980)бюджет – 550 000 долараприходи – 39,7 милиона доларапостижения – 2 номинации за „Златни малинки”С 10 продължения, римейк, сериал, видео игра, култов статут и над 60 пъти възвращаемост на бюджета, “Петък 13-ти” определено е успешен.По-кървав е от “Хелоуин” и се счита за един от първите истински слашъри. Следваща спирка – магазина за хокейни маски.18. Наполеон динамита (2004)бюджет – 400 000 долараприходи – 46,1 милиона доларапостижения – режисьорска номинация в Сънданс + още 27 други награди и номинацииКомедията на Джаред Хес звънти със своите нелогични шеги и танцови движения тип Джамиракуай, които донасят на създателите си повече от 46 милиона долара от скромния бюджет – 400 000.През 2012, „Наполеон динамита” се превръща и в анимационен сериал. Тайната в успеха на филма се дължи на баланса между оригинална ексцентричност и приветливият му чар.17. Добрият Уил Хънтинг (1997)бюджет – 10 милиона долараприходи – 225 милиона доларапостижения – 2 награди „Оскар” и 7 номинации, награда и номинация от Берлин + още 47 други награди и номинацииСлед като сценария първоначално е закупен от Castle Rock, студиото иска Брад Пит и Леонардо Ди Каприо за главните роли, но нещата се завъртат, правата са закупени от независимите Мирамакс, а в главните роли влизат сценаристите – Мат Деймън и Бен Афлек.Масов в своята амбиция, но независим по дух, благодарение на деликатната режисура на Гюс Ван Сант, „Добрият Уил Хънтинг” се харесва на всички.16. Убийствен пъзел (2004)бюджет – 1, 2 милион долараприходи – 103 милиона доларапостижения – 13 награди и номинацииКапаните на режисьора Джеймс Уан и сценарист-актьора Лий Уанел възвръщат бюджета на филма почти 100 пъти, довеждат до 6 продължения (една от най-успешните филмови поредици), видео игра и една нова кино икона на злодей в лицето на Пъзела.15. Ел Мариачи (1992)бюджет – 7 000 долараприходи – 2 милиона доларапостижения – награда и номинация в Сънданс + още 7 награди и номинацииРобърт Родригес продава тялото си на науката, като тества лекарства, за да финансира дебюта си. Колумбия купуват правата за разпространение и наливат малко пари за кино разпространение, което възвръща 2 милиона и изгражда името Робърт Родригес.Непретенциозният му разказ и уверената режисура определено не съответстват на миниатюрния бюджет. „Ел Мариачи”. Със своя стил и манталитет, „Ел Мариачи” съвсем заслужено се нарежда редом до екшън блокбъстърите от същия период.14. Фаренхайт 9/11 (2004)бюджет – 6 милиона долараприходи – 222 милиона доларапостижения – „Златна палма” в Кан + още 38 награди и номинацииНай-печелившият документален филм на всички времена става дори още по-независим, след като на Дисни забраняват на независимия си подраздел Мирамакс да издадат филма и се налага той да бъде пуснат извън системата с много допълнителни уговорки.Филмът се превръща в сензация, а Джордж У. Буш печели 2 „Златни малинки” за „ролята си”.13. Терминатор (1984)бюджет – 6 милиона долараприходи – 78,3 милиона доларапостижения – 11 награди и номинации, 170-то място в топ 250 на imdbБюджет от 6 милиона долара е нищо по стандартите на научно-фантастичния екшън, но Камерън показва своите огромни амбиции и ни доставя един неспирен и самоуверен технически ноар + Арни Шварценегер в най-добрата си форма.12. Продавачи (1994)бюджет – 27 500 долараприходи – 3,1 милиона доларапостижения – 2 награди от Кан, награда и номинация от Сънданс + още 6 награди и номинацииКевин Смит финансира своята почти автобиографична история на раздразнения продавач в магазин (в който самия Смит работи). Първоначалния бюджет от 27 500 долара се покачва с още 230 000 (за пост продукция), когато Мирамакс се намесват, но с приходи от над 3 милиона и изграждане на нова запазена марка в киното, Смит прави голям удар. Диалозите на Смит за поп-култура се нареждат точно след тези на Куентин Тарантино, което предизвиква редица сравнения между двамата.11. Тексаско клане (1974)бюджет – 300 000приходи – 30,8 милиона долараТоуб Хупър взима встъпителната част от Скуби-Ду – група младежи откриват изоставена ферма – и създава един наситен кошмар.Обезпокоителното мото на филма точно отразява безпощадния му ужас – „Кой ще оцелее и какво ще остане от него?”10. Криминале (1994)бюджет – 8,5 милиона долараприходи – 213 милиона доларапостижения – „Златна палма” в Кан, „Оскар” за сценарий и още 6 номинации + още 99 други награди и номинации, 4 място в топ 250 на imdbТарантино побира цялото преживяване от ходенето на кино само в един филм – смях, изненади, оръжия, момичета и един убийствено жесток саундтрак.9. Джуно (2007)бюджет – 7 милиона долараприходи – 231 милиона доларапостижения – „Оскар” за сценарий и още 3 номинации + още 103 други награди и номинацииМоделът на модерния независим филм – финансиран от ниско-бюджетната дивизия на някое голямо студио (Fox Searchlight) с не толкова независимите 7 милиона долара, но с още по-впечатляващите приходи от 231 милиона.Успехът на филма се крие комбинацията от горещата тема, готиния млад актьорски състав, сценаристката, работила като стриптизьорка и режисьор – син на създателя на „Ловци на духове”.8. Секс, лъжи и видео (1989)бюджет – 1,2 милиона долараприходи – 36,7 милиона доларапостижения – „Златна палма” в Кан + още 2 номинации, номинация за „Оскар” + 29 други награди и номинации26-годишният Стивън Содърбърг похарчва 1,2 милиона долара за своята драма за любовните отношенията, преди да спечели „Златна палма” и разпространение от Мирамакс.Сексът продава продукта ... но равното наблягане на „лъжите и видеото” в случая правят един наистина модерен, смел и различен филм.7. Хелоуин (1978)бюджет – 325 000 долараприходи – 70 милиона доларапостижения – 4 награди и номинацииДжон Карпентър вече си е спечелил добро име като независим режисьор през 70-те, но с този филм, той поставя нова летва за доходоносност – 70 милиона приходи в световен мащаб от 325 000 долара бюджет.Карпентър създава един от първите слашър филми, който става първообраз и стандарт за много имитации и жанрови клишета, появили се по-късно. За разлика от тях обаче, „Хелоуин” съдържа много малко екранно насилие и кръв.6. Волният ездач (1969)бюджет – 360 000 долараприходи – 41,7 милиона доларапостижения – награда и номинация от Кан, 2 номинации за „Оскар” + 18 други награди и номинацииУспехът на „Волният ездач” помага за разпалването на искрата на новата ера на Холивуд в началото на 70-те.Денис Хопър и Питър Фонда не само са били на точното място в точното време – те са го изживели. Филмът е един от първите, използващи музика, която не е писана специално за него. Хопър подбира брилянтен рок саундтрак от 60-те, още преди звукозаписните компании да осъзнаят, че могат да правят цяло състояние от продажба на авторски права за музиката си.5. Лудият Макс (1979)бюджет – 650 000 долараприходи – 100 милиона доларапостижения – 8 награди и номинацииВъпреки слабото си представяне в САЩ, филма прави повече от 100 милиона приходи в световен мащаб.Пост-апокалиптичният филм на Джордж Милър дължи голяма част от успеха си на харизматичния и безкомпромисен Мел Гибсън. Филмът се сдобива с две продължения, а трето (режисирано от самия Милър) ще тръгне по екраните през 2014.4. Страстите Христови (2004)бюджет – 30 милиона долараприходи – 611 милиона доларапостижения – 3 номинации за „Оскар” + 30 други награди и номинацииНикой не би позволил на Мел Гибсън да направи своята свръх жестока история за разпването на Христос (на арамейски) и за това решава сам да финансира филма.Влага 30 милиона и спечелва повече от 600 милиона приходи в световен мащаб. С една дума – религия. Гибсън заобикаля традиционния подход за разпространение и предизвиква огромен шум между евангелистите, донесъл му огромни печалби.3. Моята голяма луда гръцка сватба (2002)бюджет – 5 милиона долараприходи – 368 милиона доларапостижения – номинация за „Оскар” + 39 други награди и номинацииРомантичната комедия, написана и изиграна от Ния Вардалос за омъжването й с не-грък прави 241 милиона в САЩ без дори веднъж да се изкачи на 1-во място в седмичния бокс офис.Небрежният и неоспорим чар на Вардалос е подпомогнат от продуцента Том Ханкс и едно примамливо заглавие.2. Проклятието Блеър (1998)бюджет – 500 000 – 750 000 долараприходи – 248 милиона доларапостижения – награда в Кан + 27 други награди и номинацииРежисьорите Даниел Майрик и Едуардо Санчез пускат трима актьори в гората по средата на нищото и ги карат да се снимат един друг, докато нещо ги плаши.Добрият вирусен маркетинг и необичайния за тогава стил с „открит видео материал” довежда до колосалните 248 милиона долара приходи при бюджет под 1 милион. „Проклятието Блеър” има и две номинации за „Златни малинки”.1. Паранормална активност (2009)бюджет – 15 000 долараприходи – 193 милиона долараВъпреки намесата на Стивън Спилбърг, „Паранормална активност” се превърна в най-финансово успешният филм на всички времена. Успехът идва благодарение на мълвата за страховитостта на филма, предавана от уста на уста и невероятния маркетинг, каращ хората да „изискват филма” в града си.специално отбелязване:Нощта на живите мъртви (1968)бюджет – 114 000 долараприходи – 42 милиона долараДжордж А. Ромеро пренаписва правилника за ниско-бюджетно кино със своя песимизъм и армия от зомбита, която нараства непрекъснато. Твърде жалко, че бъркотия с авторските права на филма довежда до това, че Ромеро и екипът му не виждат и цент от големите приходи. В годината на убийствата на Мартин Лутър Кинг и Робърт Кенеди, непоколебимият документален стил и отпуснатия монтаж са в хармония с публиката и останалите филмови творци. Златната ера на американските филми на ужасите наближава, а независимото кино се превръща в един осъществим избор за кариера.totalfilmпревод – Стефан Димов ... още »
„Бягство от Кайро” е част от фокуса върху Кайро, включен в програмата на Sofia MENAR Film Festival. Потърсихме режисьора Хишам Исауи за едно откровено интервю, в което да сподели за личните си наблюдения върху отношенията между мюсюлмани и християни в Египет, за новата вълна в националното кино и за ситуацията в културните среди след Египетската ревюлюция.Приемат ли се връзките между християни и мюсюлмани за нещо нормално във вашето общество?Случва се често в Египет. Египет не е разделена страна, имам предвид, че не съществува такова нещо като отделена християнска махала и отделена мюсюлманска махала. Хората живеят заедно, споделят едни и същи проблеми, преживяват по един и същи начин хаоса на трафика в Кайро, бедността е сходна, както и всяко едно усилие. Така че съвсем естествено хората се влюбват едни в други. Младите хора не виждат различията докато обществото не ги информира за тях „О, спри се! Недей да обичаш този човек, защото той или тя е мюсюлманин или християнка.” Много млади хора всъщност имат точно такива връзки, които обаче нямат бъдеще заради социалните премеждия, които ще срещнат от страна и на двете общности. Така че бих казал, че подобни връзки се случват често в големите градове, като Кайро или Александрия. Случваха се повече през 50-те и 60-те години и тогава не беше толкова голям проблем, колкото е днес.Разрастването на радикалния ислям през 80-те и 90-те години превърнаха любовта между християни и мюсюлмани почти в табу. Случва се млади хора да имат сексуални и емоционални взаимоотношения тайно. Във висшите и средните социални класи, това е далеч по-прието. Предполагам, че това е свързано с икономическата ситуация и образованието.В днешно време обществото не е благосклонно към такива смесени емоционални връзки. Проблематично е да се оженят, да се сгодят, а също така и сексуалните взаимоотношения не се приемат. Надявам се, че нещата ще се върнат към нормалното си състояние и обществото ще стане по-толерантно.Египет преминава през процес на оценяване и се опитва да определи собствената си идентичност, така че мисля, че е необходимо известно време. Накрая обаче Египет ще погледне назад към собствената си история и когато види, че в миналото това е било едно разнообразно, толерантно общество, надявам се да се върне към тези корени.Тези отношения винаги ли са били свързани с проблеми и неразбирателства?Наистина зависи от социалната класа. Например, в по-ниските класи и селските райони, това е голям проблем и може да доведе дори до насилие. В големите градове и висшите или средни класи, това не е проблем. Те са по-толерантни. Така че основно зависи от семейството и образованието му. В южните египетски територии и селските райони, тези смесени религиозни отношения винаги създават проблеми.Как избрахте актьорите в „Бягство от Кайро”?Основната актриса Марихан открихме най-трудно. Филмът е за Амал, така че тя е в центъра на историята. Трябваше да бъде млада, със свежо лице. Отне ни много време да я намерим. Правихме много прослушвания до един ден, в който я видях да влиза на прослушване и тогава разбрах „Това е лицето!”. Тя е наивна, млада и има този телесен език на улицата. Марихан, която изигра ролята на Амал, никога преди не е била пред камера. Това беше нейната първа роля в киното.Промени ли се нещо в артистичната картина на Кайро след революцията?Много неща се промениха в артистичните среди на Египет след революцията. Музиката е едно от нещата, които се промениха драстично и по много видим начин. Видима беше появата на независими музиканти. Нови, млади музиканти доминират на сцената днес. Ъндърграунд музиката беше игнорирана до голяма степен от стария режим – сега тя се появи на повърхността със страхотна сила.За съжаление, производството на филми беше редуцирано през 2011 г., заради големия удар, който икономиката понесе. Сега режисьорите се опитват да правят филми с по-малко пари и в резултат на това независимото кино си пробива път. Все още обаче киноиндустрията страда от икономическите неволи след революцията.Много нови, млади писатели също се появиха на хоризонта – хора с различни гласове започват да се открояват. Мисля, че изкуството все още търси своето място в новия Египет. То все още се оформя с революционен глас. Има много предизвикателства като слабата икономика, опасностите на радикалния ислям, които също се засилват в следреволюционен Египет. Радикални представители се намесват в културната среда, опитвайки се да цензурират филми, шоу-програми, и да контролират актьорите и режисьорите. Все още съществуват предизвикателства и артистите се борят за свободата си, за правото да изразяват себе си и креативността си.Миля, че ще бъде дълъг път и ми е трудно да определя къде ще свърши той. В Египет винаги е имало силна интелектуална класа, способна да реагира на реалността в обществото. Този път виждаме нарастването на религиозна класа, която застрашава либералните гласове. Сблъсъкът между либералното и религиозното е истинско предизвикателство за арт-сцената.Какво мислите за новите режисьори в Египет? Каква е посоката, в която Египетското кино се развива напоследък?Съществуват много гласове във филмовата индустрия. Има нова вълна на независими режисьори, които все още търсят своето място на пазара. Голямо предизвикателство за тях е финансирането и в повечето случаи намират финансова подкрепа извън Египет. Появиха се и няколко нови млади жени-режисьори, което е доста окуражително.Новото кино в Египет поема в посоката на разказ на личната история. Много режисьори пишат собствените си сценарии и използват подобрения метод на личната история.Новото египетско кино ще се опита да бъде по-международно и ще се опита да докаже себе си на международния пазар. Египетското кино винаги е било локално и режисьорите винаги са виждали Залива като единствен пазар извън Египет. Но новата вълна режисьори разширяват хоризонта към Европа и Щатите. Опитват се да бъдат универсални и да се състезават на международния пазар.Имате ли желание да режисирате филм, за който не вие сте написал сценария ?Да, имам желание да режисирам филм, който не аз съм написал. Просто трябва да намеря подходящия сценарий и писател.От кои филми и режисьори черпите вдъхновение ?От много. За „Бягство от Кайро” основно се вдъхнових от италианския неореализъм, като Де Сика, Роселини, и модерните реалисти, братята Дарден.Като цяло моите любими режисьори са Мартин Скорсезе, Уонг Кар-уай, Антониони, братята Коен.Какъв е следващият ви проект ?Работя върху филм, наречен „Завръщането”. В него за разказва за Юсеф, млад мъж, завръщащ се в Египет след като много години е живял зад граница. Юсеф търси изгубената си майка, с която е загубил комуникация от дълго време. Филмът е пътешествие през Египет, откриваме корените на Юсеф и откриваме Египет в същото време.Прожекции:24.01 /четвъртък/ 21.00ч. – Еuro Cinema01.02 /петък/ 19.15ч. – Еuro CinemaБягство от Кайро / Cairo ExitЕгипет (2011) 94 мин.Режисьор: Хишам ИсауиСценаристи: Хишам Исауи, Александра КинаисС: Мохамед Рамадан, Марихан, Ахмед Бидер, Сана МузаинАмал Искандер е бедно 18-годишно коптско момиче от Египет, влюбено в своя приятел мюсюлманин Тарек. Тарек, който планира да напусне незаконно Египет с лодка до Гърция, внезапно й заявява, че напуска страната и иска тя да замине с него. Амал обича Тарек, но не може да напусне семейството си и да отиде с него на това опасно пътуване. Момичето е поставено пред дилемата да загуби своя любим Тарек или да се раздели с родителите си. Когато старият й скутер, с който разнася храна, е откраднат, Амал е уволнена от работа и се оказва в ситуация с много малко възможности, бъдещето й, подложено на изпитания от самото начало, изглежда още по-несигурно.Награди и номинации:МФФ Мюнхен - награда за най-добър филм; МФФ Дубай - Официална селекция; МФФ Трайбека - Официална селекция ... още »
Първият епизод от новия сезон ще бъде излъчен във вторник, 29 януари, от 20:00 ч.След 769 мита, 425 от които развенчани, 2391 проведени експеримента, 12 тона взривени експлозиви, 9 години на снимачната площадка и 189 заснети и излъчени епизода, „Ловци на митове” се завръщат на екрана с още по-голяма жажда за зрелище в новия за България девети сезон.Новите епизоди от предаването на Адам Савидж и Джейми Хайнеман стартират на 29 януари, вторник, от 20.00 ч. по Discovery Channel. В новия експлозивен сезон "Ловците на митове” проверяват легенда от Първата световна война - възможно ли е ъгълът на окоп да забави шоковата вълна и да спаси човешки живот. Адам и Джейми питат Джеймс Камерън защо Роуз и Джак не са се качили на спасителна лодка от "Титаник" и проверяват дали преместването на труп е толкова лесно в действителност, колкото на кино. Кери, Грант и Тори се качват на сърфборд с ракетно устройство и проверяват доколко е възможно да се скочи от високо с импровизиран парашут. ... още »
На 29-ти януари рубриката „Носталгия” ще представи английската историческа романтична драма по романа на Пол Скот от 1984г. „Перла в короната”. В 15 епизода с участието на Тим Пигот Смит, Джералдин Джеймс, Уенди Морган, Джуди Парфит, Розмари Лийч сериалът разказва една история в Индия през 1942 година. Втората световна война показва, че англичаните не са непобедими и идеята за самоуправление на страната набира много поддръжници. Срещата между Дафни Манърс и Хари Кумар, млад индиец, който е изцяло с английско възпитание и образование, е съдбовна и води до фатална промяна в живота и на двамата. Дафни, която е силно отчуждена от сънародниците си, открива истинска сродна душа у Хари. Бяла жена и мургав мъж. Британка и индиец през едно преломно време. И двамата самотни и неразбрани от своите. Наказанието срещу тяхната дръзка любов не закъснява.Гледайте „Перла в короната” от понеделник до петък в рубриката „Носталгия” от 18:45ч.! ... още »
Артистичен, забавен и модерен ще бъде сезон пролет 2013 по Нова ТВ. Едно бляскаво шоу ще ни накара да танцуваме, друго ще ни направи свидетели на внушителни превъплъщения, а трето ще се завърне с още по-големи предизвикателства. И още – шатра, нова панелна история, повече човешки истории, забавни пародии, господарски прочит на гафовете в ефир и не на последно място – силна и обективна публицистика с едни от най-утвърдените и доказали се имена в журналистиката. Dancing Stars Old School ProductionsС ритмична стъпка и по-бляскаво от всякога, на сцената на Нова ТВ тази пролет излиза най-успешният и внушителен танцувален формат „Dancing Stars”. Звезди от различни сфери ще танцуват заедно с професионалисти и ще дават всичко от себе си, за да спечелят симпатиите на журито и зрителите. От танго и ча-ча до валс и хип-хоп, от напрегнати моменти до впечатляващи сценични изпълнения, „Dancing Stars” излиза на дансинга с обещание за много положителни емоции, оспорвани надпревари и едно страхотно шоу, което ще накара не само звездите да танцуват. Световноизвестният формат на BBC Worldwide вече е спечелил милиони почитатели по цял свят, българските зрители също го познават, но само в ефира на Нова ТВ през пролетта ще се убедят, че всеки следващ танц е по-вдъхновяващ от предишния. Като две капки вода (Your Face Sounds Familiar)Global VisionШоуто продължава с пълна сила и в другото пролетно предложение на Нова ТВ – „Като две капки вода” – един от най-популярните формати на добре познатата холандска компания Endemol, пожънал небивал успех в страни като Великобритания, Испания, Италия и дори в далечните Китай, Аржентина, Чили и др. Време е през пролетта музикалното шоу да дебютира и в България, за да ни срещне с най-впечатляващите и вдъхновяващи трансформации. На сцената ще излизат известни личности – но не такива, каквито ги познаваме, а с напълно нова самоличност. Тяхната задача ще бъде да влязат в образа на световна музикална звезда – да придобият нейната визия и сценично поведение, да пресъздадат неговия глас и стил на пеене. Накратко – да бъдат като две капки вода. Неповторими превъплъщения, много смях и неподозирани таланти ще се открият напролет в ефира на Нова ТВ и шоуто „Като две капки вода”.Стани богат (благотворително издание)Old School ProductionsИзлъчвана в продължение на 10 години и с богата история зад гърба си, най-интересната и вълнуваща телевизионна игра ще започне отново тази пролет. „Стани богат” се завръща с нови предизвикателства за всички, които се осмелят да седнат на стола на богатството. Предаването ще събере по двойки родни звезди, известни в публичното пространство с крайните си мнения и разногласия. Ще успеят ли да преодолеят различията помежду си, когато от тяхната игра зависи бъдещето на обща благотворителна кауза? И ще докаже ли отново „Стани богат” непреходността на емблематичната реплика „Ето защо тази игра е велика”. ШатраPaprika Latino За първи път в родния ефир – един социален експеримент, който ще събере под един покрив известни личности с четири големи ромски фамилии. „Шатра” ще провокира, ще разсмива, като едновременно с това ще разкрива начина на живот на ромите в България, неговата пъстрота, простота, веселие и проблеми. Необичайни и комични ситуации, музика, танци, драматични моменти и не на последно място, отговор на въпроса – могат ли известните личности да живеят с ромските си домакини и на какво могат да се научат един друг.Етажна собственост, 4 сезонHidalgo Productions След като живяха в квартал Надежда и Шишарка резидънс, сега на колоритните съседи от сериала „Етажна собственост” им предстоят още забавни неволи и приключения. Очакват ги нови сблъсъци, както и нови интересни персонажи, които ще станат част от междусъседските отношения. Ще останат ли героите им в Шишарка резидънс, или ще поемат към нови места, ще разберем в 4-ти сезон на „Етажна собственост”.Имаш поща. Пълна лудница. Господари на ефираGlobal VisionПрез пролетния сезон в ефира на Нова ТВ ще се завърне предаването „Имаш поща” - с два пъти повече истории, 2 часа продължителност и още повече вълнуващи участници и човешки съдби. И през пролет 2013 хитовото комедийно шоу „Пълна лудница” ще стане арена на пародии на най-популярните ТВ предавания, сериали, новинарски емисии, музикални клипове и лица от малкия екран. Накрая, но не на последно място, всяка делнична вечер преглед на най-забавните гафове в ефира ще правят „Господари на ефира” и водещият тандем Румен Угрински и Герасим Георгиев-Геро. ... още »
За всички създатели на късометражно кино в България, за всички киноманиаци с камера – Международният филмов фестивал София Филм Фест очаква филмите Ви!Конкурсът за български късометражен филм на 17-ия София Филм Фест продължава традицията на Наградата Джеймисън за късометражен филм на фестивала.В продължение на 10 години ирландското уиски Джеймисън инициира заедно със София Филм Фест конкурс, който провокира много млади кинематографисти в България да представят свои филми, а в не малко случаи и да създадат филми специално за конкурса. София Филм Фест е извънредно благодарен на Джеймисън за тези 10 години и за грижата към младите таланти на новото българско кино!За участие в късометражния конкурс на 17-ия София Филм Фест ще бъдат селектирани 12 филма. Крайният срок за предаване на филмите е 31 януари 2013 година.Всички филми с над 50% българско финансиране и времетраене до 30 минути, заснети след 1 януари 2012 година и отговарящи на регламента на конкурса, могат да се включат в състезанието.Формуляр и условия за участие могат да бъдат намерени на www.siff.bg.Документите и филмите трябва да бъдат предоставени в срок в офиса на София Филм Фест - 13 етаж на административната сграда на НДК.За селекцията на 12-те най-добри късометражни филма отговаря специална комисия в състав:Светослав Драганов – режисьор Петя Александрова – киновед Неда Морфова – режисьор, носител на наградата в късометражния конкурс Jameson за 2012 годинаВ началото на февруари ще бъдат обявени 12-те претенденти за голямата награда, а международното жури на 17-ия София Филм Фест ще посочи победителя.Наградата е с обща стойност 7 000 евро и се състои от 1 000 евро парична премия, осигурена от Фондация Роберт Бош, и 6 000 евро в услуги, осигурени от LVT, Камера и Чучков Брадърс, които се получават от режисьора на филма-победител. ... още »