Легендарният италиански режисьор Ермано Олми, известен със своите хуманистични драми като шедьовъра „Дърво за налъми“, отличен със „Златна палма“ в Кан през 1978 г., ни напусна на 86-годишна възраст.Олми е починал в болница в градчето Асиаго в Северна Италия, близо до Басано дел Грапа, където през 80-те той основава свое новаторско филмово училище. Не се съобщават точната причина за смъртта му, но се споменава, че италианският класик е боледувал дълго време.Олми започва кариерата си като режисьор на късометражни документални филми и често работи с непрофесионални актьори. Сред най-известните му филми е „Легенда за светия пияница“, в който главната роля изпълнява Рутгер Хауер. Покъртителната драма за бездомен мъж, затънал в блатото на алкохола, печели „Златен лъв“ на фестивала във Венеция през 1988 г. Роден на 24 юли 1931 г. в Тревилио близо до Бергамо, Олми овладява кино занаята, докато работи за електрическа компания в Милано. За нея той снима повече от 40 документални филма в периода от 1952 до 1961 г. Първият му игрален филм е драмата „Il Posto” за самотен млад мъж, част от работническата класа в Милано. Продукцията участва в конкурса на фестивала във Венеция, където е възхвалявана от критиците.През 1965 г. Олми снима филма „A Man Called John“ за Анджело Ронкали, който впоследствие става папа Йоан XXIII. В главната роля в холивудската звезда Род Стайгър. Последният филм на италианския майстор е документална продукция от 2017 г. за кардинал Карло Мария Мартини, уважавана личност в Италия. ... още »
Никога не казвай никога в Холивуд. След като преди няколко години Силвестър Сталоун обяви, че приключва с Джон Рамбо, поне пред камерата, стана ясно, че той ще се завърне към една от коронните си роли. Екшън легендата ще участва в „Рамбо 5“, но засега не е ясно дали ще се заеме и с режисурата.Мат Цирулник е автор на сценария, заедно със самия Сталоун, а продуцент ще е Ави Лърнър, с когото актьорът работи по поредицата „Непобедимите“. Според сюжета Джон Рамбо работи в ранчо, близо до мексиканската граница. Негова стара приятелка и мениджър на имота го моли за помощ, след като внучката й изчезва, докато купонясва в Мексико. Оказва се, че тя е станала жертва на секс трафик, организиран от един от най-жестоките местни картели. Рамбо моментално ще се заеме да му разкаже играта, макар че за целта ще трябва да се изправи срещу неговия могъщ и безмилостен шеф.Снимките на новата част от поредицата са планирани за септември в Лондон и Канарските острови, а голяма част от тях ще са в България. Приключенията на Рамбо стартират през 1982 г. благодарение на режисьора от български произход Тед Кочев и неговия култов хит „Първа кръв“. Сталоун участва и режисира последната част през 2008 г., а в момента работи по друго продължение – „Крийд: Сърце на шампион“. ... още »
Millennium Films обявиха, че започват работа по продължението на един от най-големите си хитове за миналата година – „Бодигард на убиеца“. Работното му заглавие е „Жената на бодигарда на убиеца“, а проектът ще бъде представен на фестивала в Кан, заедно с други продължения на екшън хитове на студиото като „Angel Has Fallen“, „Непобедимите 4“, „Рамбо 5“ и „Механикът 3“.Сценарият все още не е готов, но описанието на сюжета в каталога на пазара в Кан гласи: „Добрият. Лошият. И откачалката.“ Райън Рейнолдс и Самюел Джаксън ще се завърнат към своите роли от оригинала, макар че това все още не е официално потвърдено. Очакванията са режисьорът на първия филм Патрик Хюз да се заеме и с продължението.„Бодигард на убиеца“, в който участваха още Гари Олдман и Салма Хайек, се превърна в изненадващ хит в края на лятото през 2017 г. В продължение на три седмици екшън комедията оглавяваше боксофис класацията в Америка и спечели над 177 милиона долара при бюджет едва 30 милиона. Голяма част от филма бе заснета у нас, с участието на голям български екип и доста наши актьори в малки роли. ... още »
Носителят на „Оскар“ и звездата от „Лабиринтът“ ще си партнират в трилъра „Bayou”. Засега Гари Олдман и Дилан О‘Браян са единствените обявени имена в актьорския състав. Снимките на новата продукция ще стартират през лятото в Ню Орлиънс.О‘Браян ще играе протеже на убиец (Олдман), твърдо решено да спаси една тийнейджърка от това да бъде продадена от трафиканти на жива плът. Заглавието на филма всъщност е мястото, където остарелият мафиот убиец Тики Бордо крие своите жертви. Тики е наставник на буйния Кето, който не може да преодолее загубата на сестра си, превърнала се в жертва на подземния свят. Двамата работят за престъпния бос Емелин, който управлява дискретен клуб за джентълмени, заедно с дясната си ръка мадам Стела. Кето бързо се превръща в техен любимец, заради прецизното изпълнение на всяка поръчка, докато тайно не пощадява живота на 16-годишната Били. Тя започва да го следва навсякъде, защото си няма никого. Кето започва да я възприема като своя сестра и двамата си стават все по-близки, но това изостря до крайност отношенията с неговите шефове.Сценарият е дело на У. Питър Айлиф, автор на култовия „Критична точка“, а режисьор ще бъде Гари Фледър („Присъда за продан“, „Отбранителна линия“). Ави Лърнър и неговата компания Millennium Films са продуценти на бъдещия хит. ... още »
Видяхме почти всичко за нейния живот в биографичната драма „Тина“, донесла номинации за „Оскар“ на Анджела Басет и Лорънс Фишбърн. Предстои ни обаче за първи път да гледаме документален филм за Тина Търнър, при това от създателите на отличени с „Оскар“ документални продукции.Дан Линдзи и Т. Дж. Мартин, които са съответно режисьор и сценарист на наградения за наградата на Американската кино академия филм „Непобеждаван“, обединяват сили със Саймън Чин, продуцент на „Човек върху жица“ и предстоящия „Уитни“, за да разкажат цялата история на безспорната кралица на рокендрола. Проектът ще бъде представен пред разпространители на фестивала в Кан, а работата по него ще стартира през лятото.Ервин Бах, музикален продуцент и съпруг на Търнър, ще бъде изпълнителен продуцент на очакваната с интерес продукция, заедно с Тали Пърлман от Stage Entertainment, които стоят зад новото шоу „Tina Turner The Musical“, представено през миналия месец в Лондон. В „Тина Търнър“ (това е работното заглавие на филма) ще видим интервюта с близки приятели, членове на семейството, известни музиканти и самата изпълнителка. Ще има и невероятни кадри, някои от които досега не са били показвани никъде, демонстриращи невероятната енергия, която Търнър демонстрира винаги на сцената. „Съгласих се за първи път да направят специален документален филм за живота ми. Много съм развълнувана от възможността и се надявам, че моята история, представена съвсем честно и автентично от отличения с много награди екип, ще даде възможност на зрителите да разберат коя съм била всъщност. И ако това ги вдъхнови и ги изпълни с надежда, опитът със сигурност ще си струва“, споделя в свое изявление рок легендата. ... още »
За последните няколко години Лиъм Нийсън рядко пропускаше възможността да се снима в трилъри и екшъни и сега е готов за нова подобна изява. Той ще изпълни главната роля във филма „Charlie Johnson In The Flames“.Шведският режисьор Тарик Салех, снимал един от епизодите на „Западен свят“, започва подготовка за новия трилър. Той ще бъде по роман на Майкъл Игнатиеф, адаптиран от Джъстин Хейт („Червената лястовица“, „Самотният рейнджър“). Нийсън ще играе важен военен кореспондент на BBC, отразяващ гражданските вълнения в Конго. Потресен от смъртта на една невинна жена, героят му Чарли Джонсън ще рискува всичко, за да разкрие кой е виновен за убийството й. Така обаче ще се окаже оплетен в мрежа от убийства, корупция и насилие, които поставят под изпитание неговата човешка същност.За последно гледахме Нийсън в екшъна „Без последната спирка“, а предстои да го видим в новия трилър на Стив Маккуин „Widows”, както и в друг трилър – „Hard Powder“ с Лора Дърн и Емили Росъм. Благодарение на касовия успех на поредицата „Твърде лично“ филмите с негово участие са спечелили над 7 милиарда долара по света. ... още »
„Кажи ми на какво се смееш, за да ти кажа какъв си.“ Марсел ПаньолНа канадско-американската граница всичко е спокойно. Или поне доскоро беше. Съмнения могат да възникнат, тъй като при ново внимателно прочитане на договора между двете държави се оказва, че разграничителната линия между тях е била начертана с известни неточности. Като добър съсед, спазващ международните норми, канадските власти приемат новата ситуация и безропотно отстъпват територията около общината Сен Жорж дьо Лоран на американската администрация. Тя, представена от г-жа Джасмън, губернатор на щата Върмонт, възлага на петима опитни полицаи деликатната мисия да установят американското присъствие, без да накърняват достойнството на местното франкофонско население, безболезнено и гладко. Г-жа Джасмън, очевидно не е запозната с крилатата фраза на известен диктатор и сатрап, че кадрите решават всичко и нейният избор се спира на група полицаи от участъка в Спърбъри, отстранени от длъжността по неясни причини. А това обрича почти дипломатическата мисия на хаос и провал. Така, след въведение, в което не би трябвало да се търси достоверност, на киноекрана се появяват петимата главни герои на „Супер патрул 2“. Зрителят не след дълго установява, причините, поради които са били отнети функциите им като блюстители на реда. 16 години след появата на първия „Супер патрул“, българският зрител се среща отново с пълния състав на актьорската формация носеща странното име „Счупен гущер (Broken Lizard). Започнали като студентска комедийна трупа, подобно на иконичните „Монти Пайтън“, нейните членове оцеляват благодарение на своята сплотеност, лоялност и талант. Лицата им са познати от различни телевизионни сериали, имената им се срещат като сценаристи и режисьори на филмови продукции. Техните остроумия и закачки карат моралистите да вият и да скърцат със зъби, публиката да се залива от смях, а кинокритиците да се затварят в интелектуалните си крепости от сложни думи и семантични анализи. Хуморът в „Супер патрул 2“ може да се определи като „казармено-войнишки“ и се отличава с примитивната виталност на гениталните вицове. Петимата не крият възторга си от идиотизма и го въздигат на пиедестала на изкуството. Тяхната единствена задача е да разсмеят публиката с абсурдността на диалозите и ситуациите и да стоят далеч от претенциите за реализъм. Структурно филмът е поредица от комични скечове, които със своята абсурдност не са далеч от стила на братя Маркс, като става ясно, че сценарият не е особено важен компонент във филмовото творчество, противно на мнението на експертите. „Супер Патрул 2“ жонглира с културните стереотипи и предлага серия френско-английски каламбури, като усложнява задачата на всеки преводач, който би искал да остане верен на духа на диалозите. „Счупените гущери“ държат високо и с възхитително умение знамето на идиотизма, чист и неопетнен, искрен и честен, а зрителят, хипнотично втренчен в екрана, си задава постоянно въпроса: „Докъде ли ще стигнат?“. Този тип хумор, очевидно се нрави на масовата публика, защото след успеха на първия филм за петимата полицаи, вестта за заснемането на продължението на техните приключения събра от кампания за стартово финансиране в Интернет сумата от 4 милиона и половина. Комедията е най-субективната форма на забавление, а понятието „смешно“, понякога придобива неочаквани и неподозирани измерения. „Супер патрул 2“ със сигурност няма да се появи в списъка на номинациите за академични награди, но е забавен и с непретенциозността си обезоръжава всякаква критика, а за мнозина, подобни филми са потапяне в ранните тийнейджърски спомени и намек, че мъдростта и възрастта не вървят обезателно ръка за ръка. ... още »
Фалшивите новини са един най-големите проблеми на съвременното информационно общество. Учените дори измислиха специален термин за това – „пост истина“. Когато отнесем този проблем до света на киното, той на пръв поглед изглежда маловажен, защото това изкуство, така или иначе, разказва най-вече измислени истории. Още повече, че в някои жанрове колкото е по-голяма небивалицата, толкова е по-добър филмът. Само че понякога има кино истории, които се случват извън сюжета на филма. Свързани са със снимачния процес или с човешките динамики на снимачната площадка. Такива истории биват тиражирани от жълтите медии, без да може да разберем дали тези събития са истина или не. Такъв обаче не е случая със ситуациите, които следват по-долу. Те са реални…От Уорнър Брадърс не харесвали оригиналното заглавие на филма – Бийтълджус Шефовете от студиото искали заглавието да бъде House Ghosts/Домашни призраци, и това не е шега. Носи се слухът, че режисьорът Тим Бъртън съвсем на шега предложил заглавието „Уплашени безчаршафници“, заради това, че често си представяме призраците като чаршаф с две дупки за очи. Това алтернативно предложение за заглавие много харесало на студиото. За ужас на Бъртън те много настоявали именно този бъзик да се превърне в името на филма, но режисьорът категорично отказал и съжалил за шегата. Създателите на филма „Призрак“ не били убедени, че Патрик Суейзи има нежна страна Въпреки че Суейзи преди този филм успешно се представя в „Мръсни танци“- и сценаристът, и режисьорът на „Призрак“ въобще не били убедени, че актьорът може да покаже достатъчно добре на екран своите по-обрани и романтични емоции. Впечатлението им идвало от неговите по-предишни роли в изцяло екшън филми като „Road House“ и „Next of Kin“. Всичко обаче се променило, когато сценаристът на филма видял Суейзи чувствено и сантиментално да преживява в интервю смъртта на своя току-що починал баща. Това го убедило напълно, че той със сигурност може да се справи с тази роля. Самюъл Джаксън се съгласил да участва във филма „Змии в самолета“ само заради заглавието му По средата на снимките на „Змии в самолета“ продуцентите решили да сменят заглавието му на „Pacific Air Flight 121“. Това в никакъв случай не е нечувана практика в киноиндустрията, но ексцентричният актьор много настоявал от студиото да върнат първоначалното заглавие на филма, и то незабавно. Той по-късно признава: “Това бе единствената причина, заради която реших да се снимам във филма – само прочетох заглавието и се навих!“. Том Круз напълно импровизирал легендарната целувка във филма “Топ Гън“ Круз напълно забравил репликата си след покачения адреналин от сцената с преследването на коли, чиито снимки се случили преди това. Той трябвало да се изправи срещу героинята на Кели Макгилис. По сценарий следвал много разгорещен спор, отнасящ се до това как той се отнася с нея. Вместо това обаче той импровизирано я целунал, за да ѝ затвори устата. Тази негова хрумка не само останала във финалната версия на филма, но се превърнала и в един от най-легендарните му моменти. Майката на Тина Фей вдъхновила една от най-популярните зaтапки на Реджина Джордж в “Гадни момичета“ В едно интервю Тина Фей споделя: „Моята майка има един странен навик. Когато тя види някоя дама с доста грозновата шапка или блестящ пуловер, тя би казала – „Много ми харесва това, което си облякла“. Аз веднага я скастрям – „Мамо, това е много гадно!“. Тогава тя ми отговаря – „Очевидно тази жена иска някой да забележи нейните модни избори. Сама ги е направила! Все пак цялата блести и на блузата ѝ има огромно мече!“ Това се струва на актрисата толкова лицемерно, че тя решила, че този подход е нещо, което Реджина Джордж със сигурност би използвала в общуването си…Децата на Ридли Скот се появяват в „Пришълецът“, за да може декорът на филма да изглежда по-голям Когато във филма екипажът за пръв път открива извънземни останки, те изглеждат така грамадни, че веднага се замисляме как е сътворена тази гледка. Децата на Ридли Скот, които са около десет годишни по онова време, са всъщност в скафандрите, които виждаме на екрана в общите планове. Първоначално продуцентите искали тази сцена да отпадне, защото смятали, че е ще струва много скъпо да се направи цялата тази структура. Именно затова Скот майсторски създал тази илюзия, че това е извънземно пространство е огромно. ДАС ... още »