Както през почти всяка от последните 45 години, така и през 46-тата от началото на режисьорската си кариера, очилатият чудак радва почитателите си с новата лента „На Рим с любов”.Ако заглавието ви се струва тривиално, не сте единствени. Дори самия Алън споделя, че го ненавижда, но то се налага като трети последен избор, след като предните два („Bob Decameron” и „Nero Fiddled”) са посрещнати с объркване. Миналата година, автора ни поднесе магическия „Полунощ в Париж”, широко считан за един от най-добрите филми в кариерата му, а това допълнително вдигна очакванията за новата му лента. Още повече, предвид участието на любимците Джеси Айзенбърг, Елън Пейдж, Алек Болдуин и самият Алън (който не се е мяркал пред камерата от 2006 насам). Както и локацията – Рим. Още след излизането на трейлъра обаче, на всички ни стана ясно, че „На Рим с любов” далеч няма да се нареди в списъка на „по-добрите” филми на Уди. Нито ще се състезава за големите награди, нито ще получи масовото одобрение на критиците. Нито ще достигне приходите на „Полунощ в Париж”. Въпреки това, Алън изобщо не се интересува от гореспоменатите неща. Чистото доказателството ще откриете в самия филм – разнороден, шумен, повърхностен и все пак забавен по алънски. И предвид многото си недостатъци, няма как да не бъдем благодарни, че през 2012 (и дори 2013), ние гледаме нови филми на Уди Алън. Малко след подобаващото начало със случайно запознанство и кратко показване на останалите герои, Алън ни представя и себе си, пътуващ със самолет с жена си към Рим.Във филма, е в ролята на нетрадиционен оперен режисьор на име Джери, който също така е атеист и има страх от летене. И, въпреки че сме се нагледали достатъчно на героите, които Уди играе във филмите си (а те не са особено различни един от друг), той някак ни липсваше. Безспирното му бърборене, изпълнено с патос, енергия, ирония и песимизъм, съчетано с духовитото му ръкомахане напред-назад. Последния път, когато сме го гледали на екрана бе през 2006 като магьосника Сплендини в мистериозната му комедия – „Сензация”. Мога да кажа, че екранното присъствие на Уди и щурите идеи, с които ни залива героят му определено е един от големите плюсове на филма.Докато почти във всеки един момент от „На Рим с любов” можем да усетим, че гледаме филм на Уди, тук има и някои различия от повечето му филми с много герои. Различните истории са си просто различни истории, вместо да се преплитат една с друга или поне да имат големи допирни точки. Една от историите в случая дори сякаш идва от друг филм. Тази с Роберто Бенини и героя му – обикновения гражданин – Леополдо Писанело, който за известно време се превръща в местна знаменитост и живота му се променя коренно.В тази част на филма, Алън прокарва идеята за известността и това колко абсурдна, преходна и безумна е тя. Но всичко това няма нищо общо с целия филм. От това твърдение може да се направи цял един филм, но по необясними причини, сценарист-режисьора е решил просто да го включи в един от сегментите си.Изборът на Роберто Бенини за тази роля би бил много по-подходящ ако ставаше въпрос за късометражен филм. По начина, по който е, Бенини някак си бързо започва да ни досажда. От друга страна пък, Елън Пейдж с героинята си Моника (която Болдуин така забавно и открито презира) е доста интересна. Много по-различна и цветуща от това, което сме свикнали да виждаме. Пейдж изглежда по уверена и говори с голямо вдъхновение, като същевременно не преиграва. Трябва да отбележим сцената, в която тя разказва на Джак (Джеси Айзенбърг) за сексуалните си преживявания.Интересно е и актьорското дуо - Алек Болдуин и Джеси Айзенбърг в ролите на утвърден архитект на почивка в Рим и студент по архитектура, който живее там. Също така, това е и най-странната част от целия филм. Докато в началото, Джон (Алек Болдуин) е действителен герой, в последствие, той все повече се превръща във въображаем събеседник на Джак (Джеси Айзенбърг). На моменти дори изглежда, сякаш Джеси Айзенбърг е самия Алек Болдуин на младини, а епизодите с двамата са просто един вид разходка из спомените на успешния архитект. Всичко това е доста объркващо и някак си недоразвито – сякаш режисьора е тръгнал в една посока с героя на Болдуин, а след това е направил обратен завой. Или пък просто си прави някакъв бъзик със зрителите.Най-интересният и жизнерадостен сегмент от филма със сигурност е този с Джанкарло – погребален агент с невероятен глас, който обаче може да се проявява само под душа. Авангардният Джери (Уди Алън) разпознава таланта и не след дълго поставя няколко големи оперни представления, в които Джанкарло пее на сцената и участва в действието ... докато е под душа. Неслучайно, за ролята е избран италианския тенор – Фабио Армилиато – един от най почитаните гласове на международната оперна сцена.Има само едно нещо, по-лошо от слаб филм – слаб филм, който възприема себе си на сериозно и се мисли за нещо повече, от това което е. И въпреки че новото произведение на Алън не е нито лошо, нито добро, то поне със сигурност не се прави на нещо което не е. Всичките му странности, плюсове и недостатъци са такива, каквито Алън е искал да бъдат.Останалото е дадено на зрителите – да преценят, дали да дебнат всеки момент, който не им допадне и да го критикуват остро или просто да се отпуснат спокойно в салона и да се забавляват на филма.от Стефан Димов ... още »
В тази статия ще честваме работата на дигитални художници, скулптори, концептуални артисти и много други, работещи в сферата на ефектите, като ви покажем любимите ни компютърно-генерирани моменти в игралното кино.Визуалните 3D ефекти в киното се развиват с големи темпове от началото си през 80-те. Изкуството на създаването на реалистично-изглеждаща околна среда, чудовища, същества и сгради продължава да ни впечатлява. Много филми днес разчитат на творческия талант на компании за специални ефекти като ILM (Industrial Light & Magic) и Weta Digital, за да подобрят качеството на филмите си с помощта на очарователни компютърни изображения.Джурасик парк (1993)Режисьор: Стивън СпилбъргВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Най-накрая виждаме жив динозавър от плът и кръв, а Спилбърг изцежда всяка стотна от този момент.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PJlmYh27MHgВероятно това е един от най-очакваните кадри в историята на киното, разкриващи нещо голямо. ILM сканират различни части от модел на брахинозавър, за да създадат формата му посредством мрежа от геометрични фигури. Използва се различен софтуер за кожата на съществата (SOCK: Surface Original with Continuous sKin: разработена за „Терминатор 2”) и друг за създаването на ефект на мускулите, под кожата (Envelope). Alias PowerAnimator и Softimage Creative Envinroment 2.0 също участват в анимирането на създанията. „Джурасик парк” съвсем основателно печели "Оскар" за визуални ефекти и се превръща в един от най-успешните филми във финансово отношение.Аватар (2009)Режисьор: Джеймс КамерънВизуални ефекти: ILM и WetaСцената: Дървото на клана Оматикая е унищожено от Администрацията по развитието на ресурситеhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=77Px_1MWOPMВероятно, това е най-сложната сцена с визуални ефекти създавана някога. Толкова сложна, че за създаването си, тя се нуждае от комбинираната работна ръка на най-добрите компании за Визуални Ефекти на планетата. ILM се заемат с бойните кораби: Dragon Assault Ship и совалката Valkyrie.Като оставим настрана кадрите на актьорите, който са реално заснети, всичко е компютърно генерирано: бойни кораби, снаряди, пушек, вода, огън, армия от фотореалистични виртуални създания и едно гигантско дърво, създадено от 20 милиона многоъгълни форми и 1,2 милиона листа. Детайлните експлозии също са компютърно генерирани. И на всичкото отгоре, това е направено в 3D. И, въпреки че филма е продукт на два големи екипа, работещи по различни сцени на разстояние 10 000 километра помежду си, разлика не може да бъде усетена. Независимо какво мислите за опуса на Камерън, сцената с разрушаването на голямото дърво на Оматикая е нещо грандиозно. Нова летва за визуалните ефекти.Властелинът на пръстените: Двете кули (2002)Режисьор: Питър ДжаксънВизуални ефекти: WetaСцената: Пълното представяне на Ам-Гълhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f0Krx0ozjJAЗа точното създаване на творението на Толкин: Ам-Гъл се правят повече от 1000 рисунки. Това е първия път, когато изпълнението на актьор и дигиталната анимация се комбинират в едно, за да създадат компютърно-генериран герой, който да изглежда като реален. Модела на главата на Ам-Гъл съдържа над 400 многоъгълни форми, повечето от които са квадрати. При заснемането са използвани 64 контролни точки, с който изпълнението на Анди Серкис е анимирано.Първоначално, актьорът Анди Серкис трябва просто да озвучи героя, но след като стават свидетели на удивителните му лицеви изражения, екипът на Weta променя подхода си. Те решават да зачеркнат първоначалния си модел и вместо това, да заснемат изпълнението на Анди с технологията motion capture. Това е монументален момент в историята на компютърно-генерирания образ. По-късно, Серкис работи по същия начин в „Кинг Конг” (отново на Питър Джаксън) и „Възходът на планетата на маймуните”.Терминатор 2 (1991)Режисьор:Джеймс КамерънВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Бягство от болницата: T-1000 разкрива структурата си от течен металhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=A9Hfp0MI3OMЕфектите, използвани в „Терминатор 2” са били най-амбициозни за времето си. Въпреки че компютърно-анимираните сцени възлизат общо на 5 минути екранно време, те отнемат 10 месеца работа на екип от 35 аниматора, техници и артисти. За да направят компютърния модел на лицето на T-1000, ILM използват технология за лазерно сканиране, наречена Cyberscan.Те пускат лазерни лъчи по лицето на Робърт Патрик и използват видео камери, за да създадат 3D база данни. Отличителната походка и тичане на Робърт също са записани и изучавани много щателно, за да T-1000 бъде направен максимално реалистичен. Без никаква изненада, екипът печели "Оскар" за Най-Добри Визуални Ефекти през 1992.Трон (1982)Режисьор: Стивън ЛисбергерВизуални ефекти: MAGIСцената: Първи поглед към светлинните моториhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-3ODe9mqoDEВъпреки че първият „Трон” не се представя особено добре в бокс офиса, благодарение на „Блейд Рънър” и „Извънземното”, не можем да отречем, че филма е повратна точка в използването на компютърни визуални ефекти. Може би „Трон” не изглежда особено добре днес, но продукцията му бележи първия път, когато компютърно-генерирани изображения се използват до такава степен в игрален филм. MAGI използва процес наречен SynthaVision, за да създаде компютърната графика за филма.Процесът си служи с прости геометрични форми, който компютъра разпознава като твърди обекти с плътност. Променяйки размера и количеството на тези форми, MAGI изграждат ограничена разновидност от три-измерни модели, които могат да бъдат анимирани лесно. Интересен е факта, че „Трон” е дисквалифициран от надпреварата за Визуални ефекти през 1982, защото употребата на компютър при филмиране е зачитано като мамене.Матрицата (1999)Режисьор: Анди и Лана (Лари) УашовскиВизуални ефекти: Manex Visual EffectsСцената: Нео избягва куршуми от агентhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KNrSNcaYiZgНе само, че това е едно от най-великите научно-фантастични произведения, но точно тази сцена се прославя в цялата филмова индустрия с използваните специални ефекти. Ефектът „bullet-time” е симулация в реално време, която показва даден обект (например летящ куршум) от променяща се гледна точка в забавен кадър. Методът, използван за създаването на този ефект е технически разширена версия на стара фотографска техника, известна като time-slice (разрязване на времето).При тази техника, голям брой фотоапарати се поставят около даден обект и се снима почти едновременно. Когато поредицата от кадри се гледа, зрителя вижда дву-измерни времеви отрязъци на три-измерен момент. Нищо чудно, че екипът на „Матрицата” печели "Оскар" за визуални ефекти.Кинг Конг (2005)Режисьор: Питър ДжаксънВизуални ефекти: WetaСцената: Гигантската горила се изправя срещу три мощни Тиранозавъра, за да предпази Анhttp://www.youtube.com/watch?v=ZYZsJYZVt5gНе сме сигурни защо един, а още повече три Тиранозавъра биха тръгнали да ядат Наоми Уотс. Надали ще ги нахрани особено много. Това е без значение в случая. Конг трябва да предотврати изяждането на новата си приятелка от динозаврите в тази 10-минутна сцена, наситена с компютърна-анимация.Weta удвояват капацитета на работната си техника и наемат с 25 процента повече хора от обикновено, за да направят „Кинг Конг”. Екипът използва Maya, RenderMan и Shake за козината на горилата. След като Ан (Наоми Уотс) бива подмятана напред назад, Weta подсигурява и дигитален дубльор за тези сцени.Пърл Харбър (2001)Режисьор: Майкъл БейВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Детайлно пресъздаване на смразяващата атака на Япония над военноморската база на САЩ.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1e6h9h7ky0EС измъчен сценарий, отрупана актьорска игра, бомбастично темпо и безчувствени исторически неточности ... единствената причина, поради която си струва да гледаме „Пърл Харбър” е пресъздаването на скандалната атака от 1941 г. Колкото и да е трудно за вярване, в сцената има само четири кадъра, който са изцяло компютърно генерирани. Два от тях са с експлозията на бойния кораб: USS Arizona, за усъвършенстването на които са били нужни четири месеца постоянна работа.ILM използват комбинация от софтуер за сцената с атаката, включително AliasStudio, Maya, Softimage и патентования от тях: Zeno. За да се придържа към реалистичното изображение, супервайзора на визуалните ефекти: Eric Brevig написва нов софтуер, който да създаде нужното количество пушек. И докато това е един ужасен филм, не можем да не аплодираме наистина брилянтните компютърни ефекти.Чудовищно (2008)Режисьор: Мат РийвсВизуални ефекти: Double NegativeСцената: Одраната глава на Статуята на свободата се спуска между небостъргачите и се приземява на една улица в опасна близост до героите.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RkFcHUvyJ-kНевероятен пример за смесването на екшън с камера от ръка и качествени компютърни ефекти. Най-ужасяващата сцена се случва рано във филма, когато главата на Статуята на Свободата се приземява на една улица, изстреляна от непозната и невидима сила. Видима в цял кадър за няколко секунди, главата е създадена от изключително детайлен 3D модел с прецизно текстуриране (добавяне на детайли, повърхност и цвят към модела). Съчетанието на гения на Джей Джей Ейбрамс и невероятни ефекти е рецепта за успех.Лабиринт (1986)Режисьор: Джим ХенсънВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic) и Optical Film EffectsСцената: В началните надписи виждаме героя на Дейвид Бауи: Джаред, Краля на Гоблините като сова.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kVD-X0eqB2wМоже да не изглежда особено впечатляващо днес, но през 1986 година, тази компютърна сова предизвиква голям шум и вълнение сред киноманите. Това е първия опит за създаването на реалистично компютърно-генерирано животно. И ние смятаме, че екипите на ILM и Optical Film Effects са се справили много добре.По-известен с уменията си в кукловодството (които също са използвани добре в този филм) Джим Хенсън, помага в създаването на компютърно-генерирани герои, които в последствие ще заменят куклите. За дизайна е отговорен Бил Кройер. Той анимира летящата сова. Спокойно можем да кажем, че това създание е първото изцяло компютърно анимирано животно, а това начало ще запази своето влияние в света на компютърно-генерираните образи в киното.Властелинът на пръстените: Завръщането на краля (2003)Режисьор: Питър ДжаксънВизуални ефекти: WetaСцената: Битката на полетата на Минас Тиритhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KFTc-HUM6aUБездната (1989)Режисьор: Джеймс КамерънВизуални ефекти: Steve Johnson’s XFX, Inc.Сцената: Подводният екип се среща лице в лице с извънземна водна форма на животhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xNLtPLFECNwТрансформърс 3 (2011)Режисьор: Майкъл БейВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Роботът Driller вилнее из града и нанася огромни поражения.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j1ANitMGGhwГенезис (2010)Режисьор: Кристофър НоланВизуални ефекти: Double NegativeСцената: Ариадне добива увереност в съня си и сгъва Париж в куб.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Zz80yYvnWg4Спайдър-мен 3 (2007)Режисьор: Сам РеймиВизуални ефекти: SPIСцената: Флинт Марко се натъква на площадка за експериментиране с елементарни частици и там се превръща в непобедимия Пясъчен човек.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rXOa5bWFRKwГладиатор (2000)Режисьор: Ридли СкотВизуални ефекти: Mill Farm LtdСцената: Максимус се бие до смърт в компютърно пресъздадения Колизеумhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s66zFW3nogUcreativebloq.comпревод: Стефан Димов ... още »
Фантастичната драма поредица „Гимназия „Тауър” („Tower Prep”) ще направи премиерата си в българския ефир на 29 декември по bTV Cinema. Сериалът ще се излъчва всеки уикенд от 10:00 часа с повторения от 20:00 часа.Йън е бунтовнически настроен тийнейджър, който наскоро е отстранен от училище. Скоро след това той се събужда в мистериозно ново училище без да има представа как се е озовал там или къде се намира. Самото учебно заведение е специализирано в откриването на „уникалния потенциал” на всеки от учениците. Докато се опитва да си изясни ситуацията, в която е попаднал, Йън се сприятелява със Си Джей, Гейб и Суки. Заедно те започват разследване на мистериите в училището и търсят начин да избягат.В ролите зрителите на bTV Cinema ще видят Дрю Ван Акер, Елис Гатиен, Раян Пинкстън, Даяна Лиу, Ричард Хармън и др. Създател на „Гимназия „Тауър” е Пол Дини. ... още »
От 21-ви декември, всеки петък, Discovery Channel ще ни покаже истински местопрестъпления. Без режисура и специални ефекти."Наистина от местопрестъплението" ще ни въвлече в реалния свят на криминалните престъпления, които трябват да бъдат разкрити, за да се получи възмездие. Истински случки, шокиращи кадри и висок професионализъм.Всеки петък от 23:00ч по Discovery ChannelНаистина от местопрестъплението / Премиера"Наистина от местопрестъплението" съчетава криминалните мистерии с истински престъпления. Петият сезон на поредицата се съсредоточава върху реални убийства, привлекли световното внимание. Всеки епизод представя едно криминално разследване, отвежда ни на местопрестъплението и ни дава възможност сами да направим оценка за случая.Чрез възстановки, свидетелски показания и разговори със следователи, програмата дава различни версии за престъпленията. Сред случаите, представени този месец е убийството на 18-годишно момиче, избягало от дома си. Дали ДНК тестовете ще помогнат на следователите да открият убиеца й?От петък, 21 декември в 23:00 ч. ... още »
Преди около два месеца се появи новината, че Кевин Костнър може да се присъедини към екшън-трилъра “Три дни, за да убиеш” (“Three Days to Kill”), който е подготвян от няколко години от сценарист-продуцента Люк Бесон. За режисьор на бъдещата лента бе избран създателя на “Ангелите на Чарли” и “Терминатор: Спасение” Макджи, а надеждата на продуцентите от студиото EuropaCorp е старта на снимките да бъде даден през идващата пролет.Само преди броени часове участието на Кевин Костнър в “Три дни, за да убиеш” беше официално потвърдено и заедно с тази информация от студиото оповестиха, че главната женска роля е била поверена на младата актриса от “С мръсна газ”, Амбър Хард.Във филма Хард ще изпълни ролята на жена, която помага на главния герой да живее по-дълго. За филма “Три дни, за да убиеш” от студиото EuropaCorp ще отпуснат бюджет от около 35 милиона долара, а Люк Бесон ще продуцира. В лентата Кевин Костнър ще се превъплъти в образа на агента от Тайните служби Итън Рънър, който открива, че му остават няколко месеца живот и решава да се пенсионира за да прекара оставащото време с отчужденото си семейство. Но от агенцията му предлагат сделка, която той не може да откаже: ако се съгласи да изпълни още една последна задача той ще получи достъп до експериментално лекарство, което ще го спаси и ще удължи живота му.Въпреки първоначалните си резервации Рънър се съгласява, но не след дълго това негово решение го поставя в центъра на заплетена мрежа от убийства, измами и мистерии, а отношенията със семейството му се усложняват заради страничните ефекти от лекарството за дълголетие. Амбър Хард ще бъде в ролята на жената, дала на героя на Костнър лекарството. Кастингите за останалите роли в “Три дни, за да убиеш” започнаха преди няколко седмици, но за момента единствено Кевин Костнър и Амбър Хард са потвърдени за участие.Има слухове, че актрисата от “Непреклонните” Хейли Стайнфелд ще изпълни ролята на дъщерята на главния герой, но за момента това не е потвърдено от EuropaCorp.Сценарият на “Три дни, за да убиеш” е написан от Люк Бесон и Ади Хасак (“От Париж с любов”), а освен режисьор Макджи ще бъде и изпълнителен продуцент.Снимките на екшън-трилърa започват догодина, а световната му премиера ще се състои през 2014-та година. Точната дата все още не е определена. ... още »
Гилдията на чуждестранните журналисти в Холивуд разкри имената на филмите и техните създатели, които ще се борят за престижната филмова награда “Златен глобус” 2013. Номинациите бяха обявени от актьорите Мегън Фокс, Ед Хелмс и Джесика Алба, а самите награди ще бъдат раздадени на 13-ти януари. Очакваните фаворити “Клетниците“, “Линкълн“, “Арго“, “30 минути след полунощ“ и “Джанго без окови“ се сдобиха с няколко номинации, а хитовите анимации “Храбро сърце“ и “Хотел Трансилвания“ ще се борят за приза в категорията “Най-добър анимационен филм“. В категорията “Най-добър актьор в драматичен филм“ един срещу друг се изправят ветераните Дензъл Уошингтън (за ролята си в “Полет“) и Даниел Дей-Луис (за изпълнението си в историческия епос на Стивън Спилбърг “Линкълн“). От своя страна Леонардо Ди Каприо бе номиниран в категорията “Най-добър поддържащ актьор“ за отрицателната си роля в дългоочаквания уестърн на Куентин Тарантино, “Джанго без окови“.Ето и целия списък с номинираните във филмовите категории:Най-добра драма:1. “Арго“2. “Джанго без окови“3. “Животът на Пи“4. “Линкълн“5. “30 минути след полунощ“Най-добра комедия или мюзикъл:1. “Най-екзотичният хотел Мариголд“2. “Клетниците“3. “В царството на пълнолунието“4. “Риболов в пустинята“5. “Наръчник на оптимиста“Най-добър актьор в драматичен филм:1. Даниел Дей-Луис - “Линкълн“2. Ричард Гиър - “Арбитраж“3. Джон Хоукс - “Сесиите“4. Хоакин Финикс - “Майсторът“5. Дензъл Уошингтън - “Полет“Най-добра актриса в драматичен филм:1. Джесика Частайн - “30 минути след полунощ“2. Марион Котиард – “Ръжда и кости“3. Хелън Мирън - “Хичкок“4. Наоми Уотс - “Невъзможното“5. Рейчъл Уайз – “Дълбокото синьо море“Най-добра актриса в комедия или мюзикъл:1. Емили Блънт - “Риболов в пустинята“2. Джуди Денч - “Най-екзотичният хотел Мариголд“3. Дженифър Лоурънс - “Наръчник на оптимиста“4. Маги Смит - “Квартет“5. Мерил Стрийп – “Любовна терапия“Най-добър актьор в комедия или мюзикъл:1. Джак Блек - “Бърни“2. Брадли Купър - “Наръчник на оптимиста“3. Хю Джакман - “Клетниците“4. Юън Макгрегър - “Риболов в пустинята“5. Бил Мъри – “Хайд Парк на Хъдсън“Най-добър анимационен филм:1. “Храбро сърце“2. “Франкенкуче“3. “Хотел Трансилвания“4. “Чудната петорка“5. “Разбивачът Ралф“Най-добър чуждоезичен филм:1. “Любов“ - Австрия2. “Кралска афера“ - Дания3. “Недосегаемите“ - Франция4. “Кон-Тики“ – Норвегия, Англия5. “Ръжда и кости“ - ФранцияНай-добра поддържаща актриса:1. Ейми Адамс - “Майсторът“2. Сали Фийлд - “Линкълн“3. Ан Хатауей - “Клетниците“4. Хелън Хънт – “Сесиите“5. Никол Кидман - “Вестникарчето“Най-добър поддържащ актьор:1. Алън Аркин - “Арго“2. Леонардо Ди Каприо – “Джанго без окови“3. Филип Сиймур Хофман - “Майсторът“4. Томи Лий Джоунс - “Линкълн“5. Кристоф Валц – “Джанго без окови“Най-добър режисьор:1. Бен Афлек - “Арго“2. Катрин Бигълоу - “30 минути след полунощ“3. Анг Лий – “Животът на Пи“4. Стивън Спилбърг - “Линкълн“5. Куентин Тарантино – “Джанго без окови“Най-добър сценарий:1. Марк Боал - “30 минути след полунощ“2. Тони Къшнър - “Линкълн“3. Дейвид О. Ръсел - “Наръчник на оптимиста“4. Кунтин Тарантино - “Джанго без окови“5. Крис Терио – “Арго“Най-добра оригинална музика:1. Майкъл Дана - “Животът на Пи“2. Александър Деспла - “Арго“3. Дарио Марианели – “Ана Каренина“4. Том Тиквер – “Облакът атлас“5. Джон Уилямс – “Линкълн“Най-добра оригинална песен:1. “Мъже от стомана“ – “For You“, дело на Монти Пауъл2. “Мъже за пример“ – “Not Running Anymore“, дело на Джон Бон Джоуви3. “Игрите на глада“ – “Safe & Sound”, дело на Тейлър Суифт4. “Скайфол“ – “Skyfall“, дело на Адел5. “Клетниците“ – “Suddenly“, дело на Клод-Мишел ШонбъргПобедителите ще станат ясни на 13-ти януари, 2013-та година. Церемонията по раздаването на 70-те награди “Златен глобус” ще се състои в Лос Анджелес, а водещи ще бъдат комедийните звезди Ейми Полър и Тина Фей. ... още »
В началото на месец февруари, 2013-та година, ще се състои българската премиера на дълго подготвяния екшън-трилър “Куршум в главата”. Филмът е базиран на успешния графичен роман със същото име, а за изпълнител на главната роля беше привлечен Силвестър Сталоун. Сталоун се превъплъщава в образа на застаряващия наемен убиец Джими Бобо, който е принуден да обедини сили с полицейски служител издирващ хората отговорни за убийството на партньора му.Работата по “Куршум в главата” беше отлагана многократно и от студиото Уорнър Брос смениха няколко режисьора преди да се спрат на ветерана Уолтър Хил, на който бе поверен бюджет за снимки от 40 милиона долара.Хил вече приключи с работата по продукцията и за да продължат да поддържат интереса на екшън-феновете от Уорнър Брос разпространиха малко по-рано днес две нови снимки от готовия филм, на които може да бъде видян персонажа на Силвестър Сталоун.Сталоун уверява, че “Куршум в главата” ще бъде “пир за феновете на екшън-трилърите от старата школа”, а негови екранни партньори са Крисчън Слейтър, Джейсън Момоа и Сунг Канг, който е най-известен с участието си в последните няколко филма от поредицата “Бързи и яростни”. Канг изпълнява ролята на нюйоркския полицай Тейлър Ноу, който заедно с героя на Сталоун се опитва да разкрие убийството на партньора си.Задачата се оказва доста по-трудна от очакваното и разследването на двамата мъже ги отвежда от опасните улици на Ню Орлиънс до коридорите на висшите политически ешелони в щата Луизиана.Първоначално, ролята на Сунг Канг беше предназначена за звездата от “Синята бездна” Том Джейн, но малко преди старта на снимките неговия договор бе прекъснат и той се оттегли от продукцията. От Уорнър Брос ще разпространяват “Куршум в главата” в партньорство с компанията Dark Castle Entertainment, чиито собственик е известния продуцент Джоуел Силвър. Любопитно е да се отбележи, че лентата е трето общо сътрудничество между Силвър и Силвестър Сталоун след небеизвестните “Атентатори” и “Разрушителят”.Сталоун: “С Джоуел имаме един и същ нюх по отношение на екшъна. Той знае какво иска да види публиката и винаги се старае да постигне възможно най-добрите резултати. Аз се отнасям по същия начин към проектите по които работя и затова е истинско удоволствие да си сътруднича с него. Надявам се, че ще имаме възможността да работим заедно поне още един път.”Освен вече споменатите актьори в “Куршум в главата” участват още Холт МакКолъни (“Боен клуб”), Адеуайе Акинуове-Агбайе (“G.I. Joe: Изгревът на Кобра”) и Сара Шахи (“Час пик 3”), която изпълнява ролята на дъщерята на главния персонаж, Лиса Бобо.МакКолъни е в ролята на корумпирания партньор на героя на Сунг Канг, а от своя страна Акинуове-Агбайе се превъплъщава в образа на влиятелен адвокат, който се опитва да присвои средствата, които трябва да бъдат използвани за реконструирането на пострадалите от урагана Катрина части на Ню Орлиънс.Българската премиера на “Куршум в главата” ще бъде на 8-ми февруари, 2013-та година. ... още »